بازدید 26464
احمد مازنی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

هیچ‌ کس دلیل گرانی‌ها را نمی‌داند/ تا زمانی که مشخص نشود، مشکل کجاست، نمی‌توان اوضاع را مدیریت کرد

با اینکه چند وقتی است، قیمت ارز در کشور به ثبات نسبی رسیده، همچنان قیمت اجناس در بازار رو به فزونی است. گرانی‌های پی‌درپی در روزهای آخر سال، شیرینی نوروز را در کام مردم تلخ کرده و جالب‌تر اینکه کسی پاسخگوی این وضعیت نیست.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 09 February 2019

هیچ‌ کس دلیل گرانی‌ها را نمی‌داند/ تا زمانی که مشخص نشود، مشکل کجاست، نمی‌توان اوضاع را مدیریت کردبا اینکه چند وقتی است، قیمت ارز در کشور به ثبات نسبی رسیده، همچنان قیمت اجناس در بازار رو به فزونی است، به گونه ای که گرانی‌های پی‌درپی در روزهای آخر سال، شیرینی نوروز را در کام مردم تلخ کرده و جالب‌تر اینکه کسی پاسخگوی این وضعیت نیست.

به گزارش «تابناک»؛ نکته عجیب دیگر آنکه حتی کسی نمی‌داند مشکل موجود از چیست و چه عاملی باعث شده، گرانی‌ها در کشور زیاد شود و مشخص نیست، متولی این وضعیت کدام نهاد یا کدام بخش از حاکمیت است!

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: من مدتی درباره وضعیت اقتصادی پیش ‌آمده در کشور سکوت کردم، تا درباره اینکه عوامل مختلف چقدر در این اوضاع دخیل هستند، به نتیجه واحدی برسم. دیدگاه های مختلفی درباره این نابسامانی‌ها وجود دارد؛ یک نظریه این که مداخلات خارجی مؤثرترین عامل است و نظر دیگر آنکه این موضوع ربطی به دخالت خارجی ندارد و یا میزان آن خیلی زیاد نیست و این دولت است که کوتاهی می‌کند؛ برای مثال، برخی بر این باورند که سوءمدیریت‌ها باعث شده تا مدیریت از دست دولت خارج شود. برخی هم اعتقاد دارند، خود دولت این کار را انجام می‌دهد و تعمدی بازار را رها کرده و می خواهد تا نقدینگی را در بازار جمع کند.

این نماینده افزود: اما برخی دیگر هم این موضوع را به روش دیگری بیان می کنند و اعتقاد دارند، دولت یازدهم روحانی، پای خود را روی فنر ارز گذشته و پس از انتخابات پای خود را از روی فنر برداشته و اکنون بازار، قیمت‌های واقعی خود را نمایش داده است. جمعی دیگر نیز اعتقاد دارند که اساس همه تقصیرات به گردن دولت سابق است؛ یعنی دولت احمدی نژاد باعث این اوضاع شده و این وضعیت آثار همان دولت های نهم و دهم است و به این زودی ها بهبودی نمی یابد.

وی ادامه داد: برخی اقتصاددان‌ها نیز بر این باورند، اقتصاد کشور زمینه‌ای مشکل دارد و چون اقتصاد ما متکی بر نفت است این وضعیت ادامه خواهد داشت و مربوط به چهل سال اخیر نیست و قبل از آن نیز بوده؛ مانند بدنی که ضعیف بوده و یک ویروس کوچک وارد آن شده و آن را از کار انداخته است. خروج ترامپ از برجام نیز مانند شوکی بود که به این بدن بیمار وارد شده و کشور ما را تحت تأثیر قرار داده است و عملکردهای دیگر نیز در کنار این باعث تشدید اوضاع کشور شده و اکنون به این مرحله رسیده‌ایم.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: ‌به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نامه نوشتیم و از وی خواستیم تا میزان عوامل مختلف در وضعیت اقتصادی را مشخص کند، چون تا زمانی که مشخص نشود ما از کجا ضربه می‌خوریم، نمی‌توانیم از خودمان دفاع کنیم. ما هنگامی که در یک فضای تاریک هستیم که مشخص نیست از کدام طرف مورد حمله هستیم و از جناح‌های مختلف چقدر خسارت می‌بینیم، نمی‌توانیم اوضاع را کنترل کنیم؛ اما اگر دولت مشخص کند که دلیل این وضعیت چه بوده، من به عنوان نماینده مجلس می‌توانم بهتر تصمیم بگیرم و می‌دانم که چگونه باید با آن برخورد شود.
ما نامه را فرستادیم؛ اما تنها واکنش این بود که واعظی این نامه را به جهانگیری ارجاع داده است و مشخص نشد که سرنوشت نامه چه شد و اساسا معلوم نیست، اراده‌ای برای مشخص شدن عوامل این وضعیت وجود دارد! ما دنبال تقصیر و مقصر نیستیم و نمی‌خواهیم یقه کسی را بگیریم، بلکه می‌خواهیم بدانیم مشکل کجاست.

  * با احمد مازنی بیشتر آشنا شوید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۱۱۴
تکبیر ،الاه اکبر مرگ بر امر یکا مرگ بر اسرائیل اما من موندم شما رو چه جوری رای آوردین وکیا به شما رای دادن جناب اقای مازنی واقعا من در عجبم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
ایشان چند سال علوم اقتصادی را خواندند کدام دانشگاه . وقتی با تولید . عرضه و تقاضا بازی سیاسی کردی وقتی بازی سیاسی و جناحی را وارد اقتصاد دولتی کردی وفتی بانک دولتی باشه وقتی در بورس شرکت های دولتی حضور دارند وقتی حتی بخش اخلاق از دولت تزریق میشه همین هست . فقط تحمل کن تا بعدا با ازمون و خطا درست میشه یعنی هم خودتان و هم ملت را خسته میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
چه کسانی به ایشان رای دادند؟؟؟ کلید واژه (( تکرار می کنم )) را شنیده اید؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
از بچه دبستان بپرسی ریشه این گرانی کجاست خواهد گفت بانک مرکزی با بی ارزش نمودن پول ملی.در فاصله اردیبهشت تا مهر سال 97.مردم هالو نیستند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
بله
یه لیست دادن به نام لیست تدبیر و امید و همه رای دادن و بزرگوارانی که رای دادن حتی کسی نه این اقا ها رو میشناخت ونمی دانست اینطور میشود
سلام.
این یعنی فرار رو به جلو؟ اقای مازنی میفرمایند نمی دانند مشکل گرانی تقصزر کدام بخش از حاکمیت است!! حاکمیت؟؟؟؟؟؟ مسوول اجراییات کشور مگر بغیر دولت است؟ نکنه سپاه و لباس شخصی ها مقصرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
بله. همه مقصرند. چطور وقتی پای دادن امتیاز میشه سپاه و لباس شخصی ها بر همه ارجحیت دارند. حالا هم همه مسئول هستند. از نظر من یک فرد ساده از این کشور همتون مقصر هستید . همتون. شانه هم نمیتوانید خالی کنید. همتون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
اگر فرصت به دولت و مجلس داده شوند باز هم علیه سپاهی که بار اصلی توسعه کشور را به دوش می کشد می گفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
صحبتهای جناب خرم در مورد افتتاح فرودگاه امام را بخوانید میفهمید مقصر کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
هزاران کار را سپاه انجام می دهد ان وقت گیرت یکی دوتا است
عجب ملت باهوشی داریم در ضمن نیروهای نظامی نمی توانند دخالتی در روند اجراییات کشور که دست دولت است بکنند و ان را مختل کنند و شما برو ببین پشت پرده چی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
فرودگاه اصلی کشور را که به خارجی ها نمی دهند مدیریت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
شما هم صحبت های اقای فیروز ابادی را بخوانید تا بفهمید مقصر کی هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
مقصر هاشمی بودند بعد از جنگ وقتی در جلسات شرکت میکردند خیلی از افراد برگشته از جنگ بیکار شده بودند بنابراین تفکراتی به سرشان میزد که حالا جنگ تمام شده یه کاری واگدار بشه بنابراین اشتباه بزرگی انجام شد که اول اقتصاد را بدست افراد خودمانی و ارزشی بسپاریم یا به نهادها یا مراکز امنیتی . هر سه گزینه اشتباه بود . خصوصی سازی فقط برای مردم باید انجام گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
همین آقا نبود داشت با موگرینی سلفی نینداخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
مقصر فقط و فقط بی تدبیری دولت بی تدبیر و لیست های
پیوست
اتفاقا دلیل گرانی راهمه میدانند بجز مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
احتکار و چپاول اگر ندانید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
مسئولین نمی دانند ولی الحمدلله
مسئولان می دانند
دلیل مشخصه عده ای نادان برای خراب کردن دولت حسابی آبو گل الود کردن دلالها و نفوذیها هم ماهی گیری کردن و قطعا غفلت دولت از مدیریت سایتهایی مثل دیوار،که دلالها در اونا هر روز قیمت ها رو بالا میبردن! و اگه اتحاد بین احزاب بود و به فکر کشور بودن میشد جو را آرام میکردن که مردم برا خرید هول نشن،زمان احمدی نژاد دشمنانش دلسوز کشور بودن کار به لینجاها نرسید!
اتفاقا خیلی هم معلومه کسی نمخواد ببینه اقازاده ها رو از دلالی ورانت خارج کنید همه چیز درست میشه حتی اگه دولت کاری نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
بدبختی ما اینه که همه درمورد چیزی که ازش اطلاع ندارن اظهار نظر میکنن. همین هم باعث مسخره شدنشون میشه. خب بابا اگه اطلاعاتت ضعیفه به سکوتت ادامه میدادی برادر
متاسفانه ادم باورش نمیشه که یک مسیول اینقدر بی اطلاع و نا وارد باشه که علت افزایش قیمت هارو نفهمه. کاش لااقل از یه فعال اقتصادی مشاوره بگیرن بعد مصاحبه کنن تا عدم اگاهیشون ملت رو نا امیدتر از اینده نکنه.
بعنوان يه شهروند فقط مي تونم به شرايط مديريت كشور خخخخخخخخخخخخخخخخ
علتش روشن است . دو انتخابات در پیش است و اصلاح طلبان برای هزینه انتخابات و خرید رای مردم و اختمالا اعتراضات پس از ان نیاز به پول دارند و این پول را با گرانی بدست می اورند. فراموش نکنیم که 74 درصد اقتصاد کشور کاملا در اختیار دولت است وبخشی هم در اختیار خصولتی ها پس از گرانی ها بیش ا ز همه دولت نفع می برد. اما دولت توجه داشته باشد که تحمل مردم هم حدی دارد و به نظر می رسد که این حد به انتها رسیده است.
مدیریت؟؟؟؟خخخخخخ
شوخی میکنید دیگه آقای مازنی؟؟؟
تنها چیزی که ما از این دولت و وکیل الدوله ها ندیدیم مدیریت بوده
این بنده خدای سلفی بگیر جهل خودش را به همه نسبت می دهد
ریشه مشکلات
1- تکیه وامید به دیگران
2- بکارگیری مدیران جناحی وضعیف و بی تقوا مثل نمایندگان سلفی بگیر
نتیجه :
- فعالیت های اقتصادی کمرنگ شد
- رانت خواری مخصوصا از طریق واردات افزایش یافت
- یعنی تولید خوابید ولی ثروت اندوزی از طریق رانت های مختلف توسعه یافت
می خواهی نجات پیدا کنید
1- اقتصاد مقاومتی درون زا وبرون گرا
2- بکار گیری مدیران دیندار کار بلد
مگر مسولین نمیگن بر همه چیز اشراف دارند و اوضاع تحت کنترل است چطور گرانی که همه اجناس را شامل شده نمیدانند چرا گران شده. پس بر چی اشراف دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
بر چند تار موی دختربچهها اشراف دارن
آنکس که دلیل این گرانی ها را میداند حرفش را قبول ندارید. یا توقیف و تنبیه اش میکنید. آنکس که نداند و نداند که نداند ........
اگر دلیل این گرانی ها نوشته شود اصلآ منتشر نمیشه.
واقعا خجالت اوره
دولت که نمیدونه
مجلس که نمیدونه
پس کی میدونه
دولت و مجلس هر دو تحت اختیار یک جناح هست ولی پاسخنگو که نیستن هیچ حتی نمیدونن گرانی از کجا آمده و با پر رویی پس از ۶ سال گرانی رو به دولت احمد نژاد نسبت میدن
اینا دیگه کین؟؟؟
چگونه با این میزان بی اطلاعی که خود به آن اقرار دارید، قادر هستید سایر بحران های آتیه را مدیریت کنید؟ اصلاً قادر می باشید؟
این هم از نماینده تکرار و سلبریتی های بی سواد.
دلیل گرانیها طرح تحول جیب پزشکان است و نگرفتن مالیات صحیح از آنها.
ارامش نسبی در بازار ارز به قول حضرتعالی امزوز بیستم بهمن دلار چهار برابر پنج ماه پیش
ارامش نسبی در بازار ارز به قول حضرتعالی امزوز بیستم بهمن دلار چهار برابر پنج ماه پیش
ارامش نسبی در بازار ارز به قول حضرتعالی امزوز بیستم بهمن دلار چهار برابر پنج ماه پیش
خیلی ساده است ارزهایی که خارج شد و جنس نیامد آدرس را نمیدانی رانت
من به شما میگویم مشکل کجاست.
مشکل نگاه ما به دنیاست. مشکل از مدیریت کلان کشور است. مشکل مدیریت در هم طنیده فامیلی کشور است. هیچکس نمیتواند یقه دیگری را بگیرد. مشکل رانت و اختلاس و بخور بخور است. مشکل به همان دلیل است که نتیجه تحقیق و تفحص ها اعلام نمیشود. مشکل مدارک علمی جعلی دکتر و مهندس است که در مجلس و وزرا و مدیران ارشد نمونه زیاد داریم.
مشکل از آنجاست که کشور با خرد جمعی اداره نمیشود. مشکل اینجاست که شما به عنوان نماینده مجلس باید دنبال مشکل بگردی! مشکل اینجاست شما خود را حق و بقیه را باطل میدانی!
مشکل اینجاست که کاردان مصدر کار نیست. مشکل از ماست که بر ماست!!!
من می دانم 1مسکن مهر 2 حقوق مفت و موهوم مستمری بگیران هیچ کار ی نمی کنند و هیچ زحمتی نمی کشند و پول مفت می گیرند ومی خورند 2 موسسات مالی و اعتباری 3 احتکار و گران کردن ارز توسط دولت و بانک مرکزی 3 گران کردن عمدی قیمت ارز توسط دولت به بهانه تحریم ها برای کم ارزش کردن پول سپرده گذاران بانک و ایجاد رانت و درآ مد غیر شرعی برای بانک وسپرده گذاران 3چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
تصحیح: گران کردن عمدی قیمت ارز توسط دولت به بهانه تحریم ها برای کم ارزش کردن پول سپرده گذاران بانک و ایجاد رانت و درآ مد غیر شرعی برای بانک و وام گیرنده گان
به به !!!! هزار و صد هزار تبریک خدمت ملت بزر گ ایران . مردمی که فکر میکنند مسئولین خوابند ولی حاجی میگه همگی دنبال گرنفروش میگردن تا پدرش رو دربیارن . این کار رو هم فقط به خاطر مردم دارن میکنن . درسته شما مردم فهمیدید عامل گرونفروشی چیه ولی مسئولین شما هنوز متوجه نشدند و خدایی نکرده این موضوع هیچ ارتباطی با هوش نداره . چون اونا به درستی فهمیدن هر کاری بکنن نهایتش ی گله و فحش مردمه و یا جک ساختن و مسخره کردن . مهم اینه که ما بار رو به مقصد میرسونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
احسنت
جناب مازنی چطور عبدالمالک ریگی رو از اسمون نشوندین زمین و داعش رو تو کشورهای دیگه له کردیم اما نمیتونیم داخل رو سر وسامان بدیم؟این حرفهاتون رو مردم قبول ندارن و همه میدونیم فساد بصورت گسترده و سازمان یافته کشور رو فرا گرفته مثل موریانه داره کشور رو نابود میکنه.
باعث این گرانیها خود دولت است .زیاد دنبال مقصر نگردید.
سلام
شما که راست می گید دلیل گرانی ها مشخص نیست. شرم باد بر اون کسی که می دونه ولی عمل نمی کنه و راهکاری برای حلش پیدا نمی کنه
دقیقاً هم می دانند مشکل کجاست خودشان را به جهالت زدند چون منافع خودشان به خطر می افتد.
همه میدانند که سیاست گذاری اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی همه آنچه ما حکومت می نامیم ، منجر به بروز همه محسنات و معایب و مشکلات شده است .به عبارت ساده کل سیستم اجرایی و قانون گذاری و قضا و همه ارگانهای غیرتابع اینها ،دربروز مشکلات نقش تعیین کننده دارند . عدم سلامت مدیران هم مزید بر علت است .
اشتباه بزرگتر اینکه در عین گرفتاری در مشکلات پایداری ، تلاش و هزینه زیادی برای گسترش فرهنگی با استفاده از تخریب دیگران شده است که نتیجه عکس عایدمان شده و دایره دسترسی کشور به منابع مالی محدودتر شده است
اخوی چند نفر از اقتصاددان های کشور را که سواد اقتصاد خرد و کلان دارند و سیاسی نیستند جنع کن توجیه میشی البته علاوه بر انکه جرات و قدرت پیاده سازی راه حل های ایشان را نداری احرایش هم به منزله خداحافظی با منسب نمایندگی است چون باید با عوام در بیافتی
خیلی عجله نکنید کم کم دلیلش مشخص می شه
دلیل گرانیها اول قیمت دلار وانهم تحریم است وبعد عدم اعتماد ملت به دولت و عدم برخورد جدی و مقتدر در رابطه با گرانی وقتی دولت همه چیز مربوط بخود را گران می کند از بقیه نباید انتظار داشت
دلیل نفوذ افراد خارج از دولت در کارها وپاسخگو نبودن انها
ﻣﺸﻜﻞ اﺻﻠﻲ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ و اﻣﺜﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭا ﺑﻪ خواب ﺯﺩﻩ اﻳﺪ!!
ﻳﻚ ﺗﻮﻙ ﭘﺎ ﺗﺸﺮﻳﻒ ﺑﺒﺮﻳﺪ ﻣﺮﻛﺰ ﺷﻬﺮ و ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺗﺼﺎﺩﻓﻲ اﺯ ﻳﻚ ﺩاﻧﺶ اﻣﻮﺯ ﺩﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻲ ﻋﻠﺖ ﻣﺸﻜﻼﺕ و ﮔﺮاﻧﻲ ﻫﺎ ﺭا ﺳﻮاﻝ ﻛﻨﻴﺪ. ﺑﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺑﺮاﻳﺘﺎﻥ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺧﻮاﻫﺪ ﺩاﺩ!!
تا موقعی که با فقه بخواهیم همه چیز رو مدیریت کنیم بهتر از این هم توقعی نیست.
ای کاش این نظر رو پخش میکردین.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
دوست عزیز ، این اقتصادی که این مشکلات را بوجود
آورده، اقتصاد فقهی نیست، این روش اقتصاد، اقتصاد برجامی نشئت گرفته از اقتصاد لیبرالیستیت
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
اخه توی اقتصاد لیبرالیستی ۸۰ درصد اقتصاد دست دولت است؟قیمت گزاری دستوری داریم؟۱۰ نرخ ارز داریم؟شرکتهای ورشکسته و بانک ها را با چاپ پول سر پا نگه می دارند؟ ای کاش اقتصاد ما لیبرالیستی بود میشدیم کره جنوبی و نه ونزوئلا
خخخ.کاملا مشخصه.امثال شما باید برن مسجد.از طیب نیا ها و اشخاص بزرگ در اقصاد با دست باز بهره ببریم.اینم جواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
جهت اطلاع شما اگر امثال این ها حوزی درس خواندن در کنارش هم درس های مدیریتی و اقتصادی هم خواندن
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
اره از اظهار نظرش معلوم است فکر کنم کاندید نوبل اقتصاد بشه
اقایان کار های مهمتری دارند
در ضمن وظیفه شما است یقه دولت را بگیرید و ازش بخواهید جوابگو باشد
با جمله بایست تاسف خود به مسئولین امر. برادر گرامی علت گرانی ها بی ارزش کردن ریال به عبارتی گران کردن دلار برای جلوگیری از خروج پول بدلیل عدم صرفه آن در کشورهای دیگر از طرفی و افزایش درآمد ریالی ناشی از دلارهای نفتی است. البته عوارض آن وضعیت فعلی است که فشار آن بر ۹۵ درصد مردم کارگر و کارمند است. مسئولین که خدا به اندازه کافی له آنها داده لذا تاثیری بر روی آنها ندارد
خودشیفتگی و خودشیفتگی و خودشیفتگی
مشکل گرانی حاصل نابودی تولیدداخل است که در سالهای گذشته اتفاق افتاده و با تحریم خود را نمایان کرده
من میدونم
مردم دلشون خوشه نماینده انتخاب کردند یک ساله هنوز نمیدانند دلیل گرانی چیست.!!!! برید از مردم عادی سوال کنید میدانند‌ دلیلش شما و حزب شماست که اصلا گرانی را نمیفهمید و حسش نمیکنید تا دلیلش را بدانید
شما که هنوز نمیدونید و نفهمیدید که مشکل کجاست, بهتر نیست ساکت باشید و بگذارید آنهایی که میدانند کارشان را بکنند و هر وقت بلوغ سیاسی و اقتصادی شما گل کرد,یک روزی خواهید فهمید...!
فک کن ما یه همچین مغزهای برتری رو فرستادیم مجلس!
شاید من بتوانم کمکت کنم.۱-پول به چه چیزی وابسته است ؟جواب به پشتوانه اش .پشتوانه پول یک به تولیدو صنعت و ارز آوری و دوم طلا است.تولید که قابل ارزیابی نیست یعنی آنقدر زیاد نیست و صادرات کم است.در صنعت کشور آنقدر موانع دولتی گذاشته شده است که صنعت را و پولش را بی اثر کرده است و کار تولید و سرمایه گذاری گردش روانی ندارد.بعد نوبت نفت میرسد که ارز آوری دارد که کل کشور آویزان این بخش است .که انضباط مالی در حد صفر است .یعنی میلیاردها دلار یکدفعه گم میشود .یا دولت برای خرج ریالی خود دلارهایی را روانه بازار دلالی میکنند در حقیقت دلال ها را و مسیر غلط ارز در بازار را شارژ میکند و راه کاری برای آن ندارد.بنابراین دلالها توازن ریالی و دلار در کشور میتوانند متلاطم کند.و مورد بعدی نبودن یک بانکداری قانونمند با انضباط سخت نظارتی است که هرز گاهی با اختلاسهای هنگفت مردم را طرف دولت قرار میدهد و دولت بدترین راه ها را برای جبران کمبود مالی بانکهای ورشکسته و جواب مردم انتخاب میکند .مثل اتفاق اخیر که خود دولت بازار ارز را و آشفتگی آن سوءاستفاده کرد . باگرانی پیش آمده در حقیقت جیب مردم را خالی کرد و اسمش گذاشت مدیریت بحران بانکهای بدهکارو شرکتهای اعتباری.و هر جا هم دولت کم بیاورد خود تولید بحران پولی میکند که بهدف خود برسد و مشکلش حل شود یعنی دستش در جیب مردم میکند .و با بی ارزشی پول و گرانی و گران کردن خدمات دولتی و مالیاتها .خوب این جا تمام برویم سراغ اینکه ارزش پول چه مؤلفه دیگری دارد یعنی طلا راستی کی میداند چقدر طلا در نزد بانک جهانی داریم و طلا های کشور چه حساب کتابی دارد و چطور این طلاها بی سرو صدا در بازار جهانی فروخته میشود و در حقیقت پشتیبانی از تومان تضعیف میشود چرا باید طلای ذخیره کشور پنهان باشد در حالی بانک جهانی را نمی توان فریب داد یعنی خیلی راحت دلار میشود ۱۶۰۰۰هزار تومان.جناب شیخ شما میتوانید کسی که خود را بعمد بخواب زده بیدار کنید.دولتی بی لیاقتی که کلک به ملت خود میزند که منظورم فقط این دولت تنها نیست.پشت کارهای اجرایی کشور فکر و عقل و تخصص وجود ندارد .تمام کارها با آزمون و خطا است
مشکل سو مدیریت یا بهتر بی مدیریتی مسولین است
مشکل ربا خواری بانک ها و بانک مرکزی
مشکل نون حرام و رشوه خواری
مشکل مدیریت باندی و اتوبوسی
مشکل استخدام بدون لیاقت کارکنان
مشکل پیر بودن مدیران
مشکل بدون انگیزه بودن کارکنان متعهد و بدون برنامه بودن کارها
مشکل عدم اجرای فرامین قرآن از جمله قطع دست مرد و زن دزد
گرانی ها کار دشمن است. ملت بابصیرت ما با حضور میلیاردی در 22بهمن و تودهنی به انگلیس و امریکا و عربستان و فرانسه و آلمان و اسراعیل و کانادا و ایتالیا و جاپن و امپرالیست و کمونست و فاشیسمو سهیونیزم
مشکلاتهای گرانی را حل میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
نعمت جان هل درسته نه حل
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
هل که تو چایی میریزن که ناشناس ۱۷:۳۵
دو عامل باعث شده اوضاع اقتصادی کشور بهم بریزد ، اولی داخلی است که مربوط به همان ۴٪ هایی میباشد که حناب قالیباف فرمودند ، دومی خارجی میباشد که دو گونه رفتار میکند ،سر آن تحریم ،و تحدید میکند ،و بدنهٔ آن در داخل و بیرون کشور اخلال ارزی ،و ریالی ،و غذایی و لوازمات ، ضروی زندگی مردم ۹۶٪ ها را انجام میدهند ،،،،،
احمد مازنی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
هیچ‌ کس دلیل گرانی‌ها را نمی‌داند/ تا زمانی که مشخص نشود، مشکل کجاست، نمی‌توان اوضاع را مدیریت کرد___________
آقای مازنی من دلیل گرانیهارا مشخص میکنم 1 سیاست تهاجمی وجمله به سفارتخانه ها وبه آتش کشیدن پرچمها 2 قوانین چند وجهی وکارهای موازی وتکراری وریخت وپاشهای فرهنگی 3 مردم را لایق انتحاب مستقیم رجال درجه یک سیاسی واقتصادی ندانستن 4 ترس از اصلاحات اساسی وعدم بازنشسته کردن مسئولان فرتوت 5 حاکمیت ده هزار فامیل 6عدم رسیدگی به اعمال وکردار مسولین 7 دروغ وباندبازی واختلاس وریاکاری و سعدآباد نشینی مسئولان
باز هم از این جوک ها بذارید
امام خمینی در نامه ای خطاب به شاه:
یا از حال مردم خبر ندارید. یا خبر دارید و هیچ اقدامی انجام نمیدهید. که در هر صورت بی کفایتید.
قبل از آنکه اقای روحانی بر مسند ریاست جمهوری بنشیند امتیاز برق و آب شرب در حدود دویست هزار تومان بود اما بعد از انتخاب اقای روحانی به ریاست جمهوری هزینه هر کدام از امتیازها دو میلیون تومان شده است ...
دقیقا یادم نیست اما شاید ۲۰ سالی بشود که اقای حیاطی گوینده خبر جمله زیر را گفتند
دولت فرانسه به افرادی که نمی توانند سفر خارجی بروند کمک مالی می کند ...دولت اقای روحانی هم به فکر ملت ایران می باشد و افرادی را که سفر خارجی می روند جریمه کرده و اگر در طول سال تعداد سفر و یا تعداد تخلف بیشتر شود جریمه نیز بیشتر خواهد شد ...
وقتی رییس بانک مرکزی به راحتی بیان می کند که این نهاد هر زمان بخواهد ارز را کنترل خواهد کرد ....
...
...
حال پیدا کنید پرتقال فروش را
مهمترین دلیل گرانی ها عدم نظارت و کنترل صحیح بر بازار است
خوب که نمی دانید مگر نه ناراحت می شدید.
برو بخواب موقع خوابه
کسی که خودشو زده به خواب رو نمیشه بیدار کرد مثل روز دلیلش روشنه ولی شما جناب خودتو زدی به خواب فایده نداره
والا همه مردم می دونند دلیل گرانی ها چیست چرا اینقدر شماها خودتونو به ندانستن می زنید؟؟؟؟؟؟؟منتها وقتی مردم دلایل رو می گن به اتهام تشویش اذهان عمومی و توهین و جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی و ....
از موگرینی چه خبر؟
مشکل مدیران لیبرال و غرب گرا است!! تفکرات سرمایه داری غرب حاکم بر اکثر مدیران!!شما ببین می توانند ارز را کنترل کنند!!؟؟ ببین خودرو سازها چگونه کردنکشی و سر گردنه گیری راه انداخته اند !!! ببین در توزیع ارزاق عمومی چگونه بی برنامه ای کار میکنند !!!همه به فکر غارت هم هستند !!! ببین در شهرداری ها .دارایی .تامین اجتماعی و..... چکار میکنند همش در حال اجحاف به مردم و گردنه گیری!!هیچکس هم برنامه ای جهت کنترل انها ندارد به عبارت دیگر مملکت رها شده به حال خود!!!عجب دولت امیدی داریم!!!؟؟؟ مملو از ناامیدی و ضعف در تصمیمات و اجرا .فقط حرف و وعده های توخالی!!!! حالا که معلوم شد دلیل چیست پس راه حل بدهید ای متفکرین و اندیشمندان.
خواب الود
وقتی دولت خواست با گران کردن دلار جیب مردم را بزند و نمی دانست اجناس گرانتر میشود .و سپس امد دلار ها را از مردم با قیمت ارزان بخرد و شاید موفق شد .یعنی سر مردم کلاه ءداشت ولی قیمت ها نه تنها پاین نیامد بلکه بالتر رفته و حالا دلار واقعی شاید 30 باشد و این دولت همچنان دارد با پاین بودن ان با تولید و سرمایه ها ضربه می زند در حالی که خیال می کند به امریکا ضربه میزند
تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم

تکرار میکنم
نماینده محترم مردم تهران شما که نماینده مردم هستی چرادرمقابل پرداختیهای ناعادلانه وتبعیض آمیز نوبخ در سازمان برنامه بین بازنشستگان وکارمندان با مدیران ومقامات ووزرا سکوت اختیارکرده اید مقاماتی که بادریافتی حداقل 20میلیون تومان هرگز گرانی لجام گسیخته وفشاراقتصادی کارشناس بازنشسته با سی سال خدمت صادقانه بادریافتی دومیلیون و.دویست هزارتومان که شرمنده دوفرزند فارغ التحصیل دانشگاهی وخانواده اش هستند نیستند واصولا فشاری را حس نمیکنند هرچقدربه امثال نوبخت وروحانی بگویی وضعیت اقتصادی اکثریت کارمندان وبازنشستگان و کارگران بشدت وخیم است باورنمیکنند چون با ملت نیستند ودغدغه معیشت ملت مظلوم ایران راندارند چون خودشان بادریافتیهای کلان در نازونعمت هستند
نماینده محترم مردم تهران شما که نماینده مردم هستی چرادرمقابل پرداختیهای ناعادلانه وتبعیض آمیز نوبخ در سازمان برنامه بین بازنشستگان وکارمندان با مدیران ومقامات ووزرا سکوت اختیارکرده اید مقاماتی که بادریافتی حداقل 20میلیون تومان هرگز گرانی لجام گسیخته وفشاراقتصادی کارشناس بازنشسته با سی سال خدمت صادقانه بادریافتی دومیلیون و.دویست هزارتومان که شرمنده دوفرزند فارغ التحصیل دانشگاهی وخانواده اش هستند نیستند واصولا فشاری را حس نمیکنند هرچقدربه امثال نوبخت وروحانی بگویی وضعیت اقتصادی اکثریت کارمندان وبازنشستگان و کارگران بشدت وخیم است باورنمیکنند چون با ملت نیستند ودغدغه معیشت ملت مظلوم ایران راندارند چون خودشان بادریافتیهای کلان در نازونعمت هستند
جناب مازنی مشکل اصلی ملت ایران همانطورکه مقام معظم رهبری هم تاکید کردند بی تدبیری مدیران نالایق وناکارآمدی است باگرفتن حقوقهای نجومی از حقیقت تلخ تورم لجام گسیخته بی خبرهستند ومدام مدعی رشد اقتصادی هستند درحالیکه اکثریت ملت با پوست وگوشت واستخوان فشاراقتصادی کمرشکن را تحمل میکنند وبه ذلت وخفت وخواری افتاده اند
علت گرونی بی عرضگی مدیریتی و عادت به بدست آوردن پول باد آورده است!!!!!!!
خدایااین مسولیین نابغه رابرای مامردم حفظ کن
یعنی مثل کبک سرتونو نکردین تو برف؟ اکثر مسئولین فعلا فکر نجات خودشونو رانتهاشونو و نجومیهاشون و ارسال ارز برا بچه هاشون خارج کشور یا تامین ارز شرکتهای بچه بوچه هاشونن، اصل وقت دارن برا مردم کار کنن؟ اصلا مگر برا مردم کاری هم قراره بکنن. حفظ نظام از اوجب واجباته، امور مردم احکام عشرویه هم نیست. یعنی اولویت دهم هم نیست. این مردم یتیمن اگه مقدسات مذهبی رو هم نداشتن میشدن مردم زیمبابوه و ونزوئلا.

برادر چاوز و کشور دوست و برادر زیمبابوه و بورکینافاسو و سنگال و ... بابا یه آستینی بالا بزنین یه صدقه ای به مردم ایران بدین. یا متخصصاتونو بفرستین کمک حجت اسلام مازنی سوراخ دعا رو پیدا کنن و بالاخره نشتی پیدا بشه بخدا ثواب داره بیاین بیان کمک کنین. وقتی پیدا بشه بعدا قول میدن ایشون که بیان ارشادتون کنن که مدیراتون تعهدی و تخصصی بشن و تشنگان ثروت و قدرتم نشن و شیفتگان خدمت باشن . حالا ما شاغلام نصیحتشون کردیم و پندشون دادیم فردای وقتی نگن ایکاش میدونستیم، اگه میدونستیم وضعمون همچین و همچون نمیشد
عمل اصلی تورم بی سابقه اخیر بی تدبیری وناکارآمدی دولت روحانی بوده وگرنه درطول 8سال جنگ تحمیلی و فروش نفت به قیمت ناچیز وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر چون کارمندان وبازنششستگان وکارگران خیلی شرافتمندانه تراز دوره روحانی بود
با رفقات برو جلو آینه. می فهمی کی مقصر این اوضاعه
من می دانم 1مسکن مهر 2 حقوق مفت و موهوم مستمری بگیران هیچ کار ی نمی کنند و هیچ زحمتی نمی کشند و پول مفت می گیرند ومی خورند 3 موسسات مالی و اعتباری 4 احتکار و گران کردن ارز توسط دولت و بانک مرکزی 5 گران کردن عمدی قیمت ارز توسط دولت به بهانه تحریم ها برای کم ارزش کردن پول سپرده گذاران بانک و ایجاد رانت و درآ مد غیر شرعی برای بانک و وام گیرنده گان 6چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی
اقای مازنی شما به عنوان نماینده چرا فرافکنی می کنید اگر در کشور کسی نمی داند مشکلات چیست اینهمه دستگاههای عریض و طویل چکاره هستند . مجلس و دولت و قوه قضاییه و صد ها نهاد دیگر کارشان چیست . مردم معمولی می دانند مشکل چیست ولی مسولان نمی دانند . هیچ مسولی در قبال عملکردش پاسخگو نمی باشد مگر اینهمه اعتراض را نمی بینید برای چیست به جای پاسخ به معترضین با انها بر خورد می شود ریگی را به قول خودتان در اسمان دستگیر می کنید پس چرا در زمین با متخلفین بر خورد نمی کنید چون به قول توکلی نماینده سابق مجلس فساد در کشور نهادینه شده است به خاطر ان نمی توانید کشور را مدیریت کنید الان به حل مشکلات همه مسولان انتقاد می کنند و معلم نیست از کی انتقاد می کنند اقای جهانگیری به عنوان مسول می گوید من از گرانی ناراحت هستم و منهم که در کشور کاره ای نیستم منهم ناراحتم این یعنی نمک پاشیدن به زخم مردم وقتی در کشور تمام مسولان یکدست می شوند و همه از عنملکرد خود راضی می شوند امیدی بع بهبودی نیست وقتی منقدان دلسوز جامعه به حاشیه رانده می شود و با انها بر خورد می شود شما می خواهید اوضاع کشور درست شود اقای یزدی اظهار می کند ما به اندازه 400 صد سشال پیشرفت کرده ایم و کسی هم نیست به ایشان بگوید اقای محترم این پیشرفت کجاست که مردم نمی بینند
اقای عزیز چرا تعارف میکنید! فقط و فقط دولت و شخص ریاست جمهور و کلیه نالایقان در دولت باعث بی ثباتی، و فقر مضعف مردم است.
بنظر می رسد فعلا تنها تونمی دانی ویا نمی خواهی بدانی همه میدانند ،دردرجه اول مشکلات اقتصادی وتورم وگرانی هابکی افزایش خرکی جمعیت بدون افزودن به تولید کالا وفعال کردن چرخه کمبود وهمزمان صادرات بی رویه مایحتاج عمومی برای بدست اوردندچندرقازارز خارجی که خود ناشی از حماقت اقتصادی ودشمنیبا جهان پیشرفته وتحریمها،دیگری هم مشکلات روانی وشایعات نابجا در بازار وعدم اطمینان به فردا وعملکرد متولیان امور اقتصادی ودروغ های انها وهمزمان گسترش مفاسد اقتصادی ودزدی ها واختلاسهای کلان می باشد
گران کردن عمدی قیمت ارز توسط دولت به بهانه تحریم ها برای کم ارزش کردن پول سپرده گذاران بانک و ایجاد رانت و درآ مد غیر شرعی برای بانک و وام گیرنده گان
هر اقتصادی بود این همه اختلاس و فساد کمرش رو خرد ککرده بو.د . انقدر منابع زیرزمینی داریم که هنوز قحطی نشده. البته فعلا . با این مدیریتی که شما افراد کار نابلد و غیر متخصص دارین ، هیچ چیزی بعید نیست. سر تکان دادن حجتی وزیر کشاورزی هم سیگنال آشکار قخطی بود .در افتادن با همه دنیا هم مزید بر علت شده
دلیلش سلطان گرانیه بگردید پیداش کنید.
جناب نماینده مجلس سایر نمایندگان هم نمی دانند که از آنها بپرشید شما نمی توانید از وزیر اقتصاد
بپرسید در هر حال فرقی هم نمی کند که بدانید
از نظر ما ملت مقصر تفسیر کار است
حاج آقا این شماهستید که هنوز خودتان را به آن راه می زنید ولی مردم فهمیدند که علت گرانی چیست وبی خیال کیست
دلیل گرانی کسانی هستند که بجای انجام مسولیتت با موگرینی عکس میگیرند
شاید بهتر باشه مسئولان از فامیل بازی دست بردارند. اونوقت می‌فهمه ریشه تورم کجاست.
مشکل خود این نماینده ها هستند که آبروی ایران رو پیش موگرینی بردند
زنونابین:)
نمایندها بروید عکستونو با موگرینی بگیرید!
گرانی ها کمر مردم عادی را شکسته!!! بی لیاقتی و بی کفایتی تیم اقتصادی دولت هم حد و اندازه ای دارد!
آفرین بر این کامنت زیر که در بالا گفته شده. اصل مشکل ما سیاست قطع ارتباط با جهان است. آقای مازنی بدان و همه کامنت ها بخوان. وای بر ما که نماینده ما هیچ نمی داند.
من به شما میگویم مشکل کجاست.
مشکل نگاه ما به دنیاست. مشکل از مدیریت کلان کشور است. مشکل مدیریت در هم طنیده فامیلی کشور است. هیچکس نمیتواند یقه دیگری را بگیرد. مشکل رانت و اختلاس و بخور بخور است. مشکل به همان دلیل است که نتیجه تحقیق و تفحص ها اعلام نمیشود. مشکل مدارک علمی جعلی دکتر و مهندس است که در مجلس و وزرا و مدیران ارشد نمونه زیاد داریم.
مشکل از آنجاست که کشور با خرد جمعی اداره نمیشود. مشکل اینجاست که شما به عنوان نماینده مجلس باید دنبال مشکل بگردی! مشکل اینجاست شما خود را حق و بقیه را باطل میدانی!
مشکل اینجاست که کاردان مصدر کار نیست. مشکل از ماست که بر ماست!!!
مشکل دیگر خود دولت است چگونه؟
1- دولت مثلا تدبیر و امید چه حقی دارد از جیب ملت بانک فاملی ورشکسته را نجان دهد.عده ای با حاکم دولت مجوز بانک می گیرند سپس پول مردم بیچاره را بالا می کشند و باز دولت از جیب ملت آن را جبران می کند. عجب بازی سودمندی دارند .
2- مورد دیگر اخیرا دولت 4000 میلیارد تومان به دو شرکت خودرو سازی داده تا آنها باز ارابه مرگ تولید کنند. مگر این دو شرکت خودرو سازی نیستند .اینهمه تولید و فروش انحصاری پس سودش کجاست. به خدا کسی آفتابه تولید کند با این سیستم انحصاری نصف دنیا را می تواند بخرد تا چه برسد به خودرو. باز میگن ضرر کردیم. پراید 7 تومانی به 40 میلیون می فروشند. باز میگن ضضر کردیم و دولت آن ضرر جبران می کند. البته ضرر نکرده اند. سود خاص را به جیب زده اند .هزینه کل تولید را هم دولت از جیب ملت پرداخت می کند.
همه این روایتها نشان می دهد که ما کشور کاملا جهان سومی و عقب مانده ایم. از ماست که بر ماست.آنوقت علم، دانش و اندیشه غرب را هم قبول نداریم.
منطق نماینده بزرگوار
خسته هستیم
علت و دلیل فقط دولت است دولت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل