بازدید 9356
پیمانه اقتصادی؛

خبر جدید برای دارندگان ارز صادراتی/ حجم ذخایر نفتی ایران پس از انقلاب 2.5 برابر شده است/ موافقت با تأسیس شعبه بانک الرشید در ایران/ تعرفه واردات گوشت صفر شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی محتاطانه بورس در آخرین روز کاری، سهام روسیه رکورد تاریخی ثبت کردند، ۲.۵ میلیون کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است، فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری با کد ملی آغاز شد، نقدینگی ۲۱.۱ درصد رشد کرد، افزایش معاملات مسکن در شهرستان‌ها، هر اسکناس دلار در صرافی‌های مجاز ۱۰۰ تومان گران‌تر شد و کاهش سود‌آوری مرسدس‌بنز را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 07 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.       

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی محتاطانه بورس در آخرین روز کاری، سهام روسیه رکورد تاریخی ثبت کردند، ۲.۵ میلیون کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است، فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری با کد ملی آغاز شد، نقدینگی ۲۱.۱ درصد رشد کرد، افزایش معاملات مسکن در شهرستان‌ها، هر اسکناس دلار در صرافی‌های مجاز ۱۰۰ تومان گران‌تر شد و کاهش سود‌آوری مرسدس‌بنز را در بر دارد.

خبر جدید برای دارندگان ارز صادراتی

با تصمیم جدید دولت و توافقی که میان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، صادرکنندگان می‌توانند از این پس، با استفاده از ارز‌های حاصل از صادرات خود، بدون رعایت سقف واردات و نیز سابقه واردکننده، اقدام به واردات کالا‌های اولویت‌دار تعیین شده از سوی دولت نمایند؛ بنابراین، صادرکنندگان در جلسه‌ای که هفته گذشته با نمایندگان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌اند، این موضوع را مورد توافق قرار داده‌اند. بر این اساس، با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با عنایت به صورت‌جلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار که در یازدهم بهمن سال جاری ابلاغ شده است، انجام واردات در مقابل صادرات در سامانه جامع تجارت و سامانه نیما امکان‌پذیر شد؛ بنابراین، صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی خود برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند، می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه نسبت به واردات کالا‌های دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی واردات اقدام نمایند. سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران نیز برای صادرکنندگان، سبقه وارداتی را ضروری ندانست و گفت: در مورد ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود است و ارز آن‌ها تامین شده نیز رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست و سازمان‌های صمت استانی موظف هستند در اسرع وقت با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سازمان مربوطه اقدام کنند.

سبزپوشی محتاطانه بورس در آخرین روز کاری

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۱۴۱ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل، با رشد ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۵۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۸ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۰۳ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۹۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۰۹ هزار و ۸۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
خبر جدید برای دارندگان ارز صادراتی/ حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب 2.5 برابر شده است/ موافقت با تأسیس شعبه بانک الرشید در ایران/ تعرفه واردات گوشت صفر شد

با بالا رفتن قیمت نفت؛ سهام روسیه رکورد تاریخی ثبت کردند

راشاتودی گزارش داد: در حالی که قیمت‌های جهانی نفت همچنان در سطح بالایی هستند، شاخص بورس روسیه (موئِکس)، به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید. همچنین از زمانی که آمریکا، تحریم‌های ضد شرکت آلومینیوم روسیه (روس‌آل)، را برداشته است، سهام روسیه در حال رشد هستند. با باز شدن معاملات این هفته بازار‌های جهانی، شاخص موئِکس دو بار پیاپی رکورد زد، به گونه ای که روز دوشنبه این شاخص به سطح ۲۵۳۷.۴۷ واحد رسید و در پایان بر روی ۲۵۲۳.۵۲ واحد بسته شد. از سوی دیگر، روز سه‌شنبه با تداوم رشد سهام روسیه، این شاخص به رکورد همیشگی ۲۵۴۸.۷۸ واحد رسید.

در معاملات روز چهارشنبه و تا ساعت ۱۳:۱۰ به وقت تهران، شاخص موئِکس اندکی افت کرد و به ۲۵۳۶.۷۶ واحد رسید، اما همچنان نزدیک به رکورد همیشگی خود ماند. موئِکس مهمترین شاخص بورس روبلی روسیه است و سهام بیش از ۴۰ شرکت برتر روسیه، شامل اسبربانک، گازپروم، روس‌نفت، روس‌آل، نواتک و بسیاری از شرکت‌های ممتاز دیگر روسیه، تحت این شاخص خرید و فروش می‌شوند. به تازگی تعداد تاجرانی که در بورس روسیه فعالیت می‌کنند، به دو میلیون تن رسیده است که بیش از ۷۰۰ هزار تن آن در سال ۲۰۱۸ میلادی، به این بورس پیوسته‌اند.


۲.۵ میلیون کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است

به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران بیش از ۲۵۱۵۰۰۰ کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است. وی گفت: این میزان گوشت طی بیش از ۴۰ فقره اظهارنامه به گمرکات آستارا، غرب تهران، شهید رجایی بندرعباس، فرودگاه امام خمینی (ره) و…. اظهار و تمامی تشریفات گمرکی آن‌ها در مسیر سبز و خارج از نوبت انجام پذیرفته و این محموله‌ها در حال حاضر آماده خروج از گمرک است.

فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری با کد ملی آغاز شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری با کدملی و کدپستی آغاز شد و دو فروشگاه جدید هم به زودی اضافه می‌شود. وی گفت: نحوه توزیع به این شکل است که مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت‌های مربوطه و با وارد کردن کدملی و کدپستی  محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ را درخواست کنند و در حداقل زمان به آدرس آن‌ها ارسال خواهد شد. به گفته سالمی در این روش مشکلات عرضه و تقاضا و دلالی برطرف خواهد شد و توزیع اینترنتی در کنار سایر روش‌های ستاد تنظیم بازار برای گوشت تنظیم بازاری انجام می‌شود.

نقدینگی ۲۱.۱ درصد رشد کرد

بنا بر آمار متغیر‌های پولی و بانکی، میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در پایان آبان ماه با رشد ۳۱.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است. بنا بر آمار بانک مرکزی، حجم پول با رشد ۴۳.۴ درصدی ۲۴۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و حجم شبه پول به رقم ۱۴۸۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به آبان ماه سال قبل ۱۸.۱ درصد رشد داشته است. میزان نقدینگی در پایان آبان ۱۷۲۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده که این رقم در یک سال منتهی به آبان ماه امسال ۲۱.۱ درصد و در ۸ ماهه سال جاری ۱۲.۸ درصد رشد کرده است. به گزارش فارس، حجم پایه پولی به عدد ۲۴۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۲۲.۶ درصد افزایش داشته است.

حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب ۲.۵ برابر شده است

وزیر نفت با تأکید بر اینکه صنعت نفت پیش و پس از پیروزی انقلاب مهم بوده است، گفت: حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب ۲.۵ برابر شده است. بیژن نامدار زنگنه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی مهمترین دستاورد‌های صنعت نفت را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ایران پس از کشف نفت همیشه بازیگر مهمی در بازار‌های جهانی نفت خام بوده است، گفت: تولید نفت خام ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود و خودمان تولید را محدود کردیم. زنگنه با اشاره به وضعیت ایران در میدان مشترک پارس جنوبی افزود: ایران در حال حاضر در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته و به زودی چهار پالایشگاه این میدان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: از این میدان، مستقیم روزانه ۶۱۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود که بیشتر این مقدار با قیمت زیر ۱۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب در داخل مصرف می‌شود، در حالی که قیمت واقعی آن بیش از ۲۰ سنت برای هر متر مکعب است. زنگنه ادامه داد: مقدار برداشت روزانه میعانات گازی از میدان مشترک گازی پارس جنوبی ۸۰۰ هزار بشکه است که ارزشی معادل ۵۰ میلیون دلار دارد. وزیر نفت در ادامه از افتتاح چهار پالایشگاه میدان گازی پارس جنوبی در اوایل اسفندماه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: با افتتاح این چهار پالایشگاه ظرفیت گاز غنی که وارد آن می‌شود ۱۱۰ میلیون متر مکعب است. /ایرنا

افزایش معاملات مسکن در شهرستان‌ها

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) طی معاملات آخرین روز هفته به سطح ۵۶ هزار و ۱۲۸ تومان رسید و نسبت به روز ماقبل ۴۵/ ۱ درصد کاهش یافت. روند منفی معاملات در بیشتر سررسید‌های وام مسکن صادق بود و برخی از این اوراق افت روزانه بیش از ۴ درصد را نیز تجربه کردند. بررسی تحولات بازار مسکن در تهران و مقایسه آن با آمار مراکز سایر استان‌ها نکات جالبی را نمایان می‌کند. در دی‌ماه حجم معاملات مسکن در تهران ۲ درصد کاهش یافت؛ اما همزمان واحد‌های مسکونی معامله‌شده در سایر استان‌ها ۲ درصد افزایش یافت. با رشد حجم معاملات مسکن رونق نسبی به بازار اوراق مسکن بازخواهد گشت، اما توجه به این نکته ضروری است که افزایش قیمت در شهرستان‌ها در همین زمان بیش از دو برابر پایتخت بوده و رشد ۳درصدی بهای مسکن را در پی داشته است.

کاهش سود‌آوری مرسدس‌بنز

دنیای اقتصاد: میزان سودآوری شرکت دایملر در فصل انتهایی سال ۲۰۱۸ بنابر اعلام این خودروساز افتی ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. جنگ‌های تجاری و افزایش هزینه‌ها برای خودرو‌های برقی و خودران‌ها از دلایل عمده لطمه خوردن سود خودرو‌های مرسدس‌بنز است. بر اساس بیانیه این شرکت شاخص سود پیش از بهره و مالیات (EBIT) مرسدس‌بنز به ۶۷/ ۲ میلیارد یورو، معادل ۰۴/ ۳ میلیارد دلار در سه‌ماه نهایی سال ۲۰۱۸ سقوط کرده است. دایملر اعلام کرده است باوجود آنکه میزان فروش محصولات مرسدس‌بنز با رشد ۴ درصدی مواجه بود، اما افزایش تعرفه‌های تجاری بر خودرو‌های صادراتی ساخته شده در آمریکا به چین و توقف تحویل برخی مدل‌های دیزلی موجب کاهش سودآوری این شرکت آلمانی شده است. مرسدس‌بنز انتظار دارد برای سال ۲۰۱۹ با افزایش حاشیه سودآوری ۶ تا ۸ درصدی روبه‌رو شود.

با نگرانی بازار از رکود اقتصادی؛ بهای نفت کاهش یافت

پس از اینکه آمار‌های ضعیف از سفارش کارخانه‌ها در آمریکا، بار دیگر آتش نگرانی در مورد رکود اقتصادی را روشن کرد، قیمت نفت در معاملات دیروز کاهش یافت، اما تحریم‌های نفتی ونزوئلا و کاهش تولید اوپک، این کاهش قیمت را محدود کرد. هر بشکه نفت برنت ۲۲ سنت کاهش یافت و ۶۱.۷۶ دلار فروخته شد. نفت برنت، روز سه شنبه، بیشترین قیمت دو ماه گذشته برابر با ۶۳.۶۳ دلار را ثبت کرد. نفت خام آمریکا نیز با ۱۹ سنت کاهش ۵۳.۴۷ دلار در هر بشکه معامله شد. اندرو لیپو، رئیس اتحادیه لیپو اویل در هیوستون گفت: «من فکر می‌کنم بازار نفت در تلاش است تا تصمیم بگیرد که آیا سفارش‌های کارخانه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت یا ونزوئلا و تحریم‌های نفتی، قیمت‌ها را تقویت خواهد کرد.»

هر اسکناس دلار در صرافی‌های مجاز ۱۰۰ تومان گران‌تر شد
 
روز چهارشنبه، هفدهم بهمن، بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا، به قیمت 11750 تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم 11850 تومان به متقاضی دریافت دلار، فروخته شد. این در حالی است که روز سه شنبه شاهد افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار بودیم. همچنین در صرافی‌های مجاز، امروز هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۳۷۵۰ تومان خریداری شد و با رشد ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۱۳۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو روز قبل نیز با افزایش ۵۰ تومانی، فروخته شده بود.

موافقت با تأسیس شعبه بانک الرشید در ایران

رئیس کل بانک مرکزی در دومین روز سفر خود به عراق با تأکید بر اینکه هم اکنون بزرگترین شریک ما عراق است، افزود: صادرکنندگان ایرانی بر اساس توافق‌های انجام شده باید بتوانند از طریق بانک‌های عراقی فعالیت کنند و در همین راستا نیز بانک‌های ایرانی می‌توانند در بانک‌های عراقی حساب دیناری داشته باشند؛ بنابراین، با این توافق‌ها و موافقت نخست وزیر عراق، روابط بانکی ایران و عراق بسیار قوی‌تر خواهد شد و گسترش روابط تجاری بین دو کشور بر این پایه شکل خواهد گرفت.
همتی افزود: شرکت‌های عراقی هم می‌توانند در بانک‌های ایرانی حساب افتتاح کنند و مبادلات خود را با دینار انجام دهند. همچنین رئیس بانک الرشید عراق با ارائه پیشنهاد تأسیس یک شعبه این بانک در ایران گفت: بر اساس چارچوب بانک مرکزی عراق آماده همکاری با شرکت‌های مالی ایرانی هستیم، در همین راستا نیز درخواست تأسیس یک شعبه در ایران را داریم که در صورت موافقت، این موضوع نقش مهمی در تبادلات تجاری دو کشور خواهد داشت. همتی در پاسخ به رئیس بانک الرشید در خصوص تأسیس شعبه در ایران گفت: بر اساس توافق‌های انجام شده با پیشنهاد تأسیس و افتتاح شعب بانک‌های عراق در ایران موافق و معتقدم افتتاح شعب بانک‌های عراقی در ایران می‌تواند به زنجیره توافق و گسترش آن کمک کند.

تعرفه واردات گوشت صفر شد

اسحاق جهانگیری پس از نشست هیأت دولت گفت: هر کس می‌تواند با ارز نیمایی برای مرتفع کردن مشکل گوشت کشور با صفر شدن تعرفه واردات گوشت اقدام به واردات گوشت کند. او افزود: وزارت اقتصاد هم مأموریت یافت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در ترخیص گوشت از بنادر تسریع کند. / شبکه خبر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
همینجوری هی پول خلق کنید تا ارزش کاغذ پول از خودش بیشتر بشه
کسانيکه به اسم خصوصي سازي و بهره وري بالا کشت و صنعت ها از جمله کشت و صنعت مغان را تکه پاره کرده و دامهاي آنجا را قاچاق و نابود کردند مغان قطب دامپروري بود ولي به اسم خصوصي سازي نابود کردند مگر چگونه است عده اي خاص مي توانند يک نفر که از نظر آنها جرمي مرتکب شد در عرض چند ساعت دستگير کنند ولي قاچاقچيان دام و سوخت آزادانه قاچاق مي کنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
نه که وقتی دولتی بود گل و بلبل بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
واقعا به اسم خصوصي سازي ملت را بيچاره كردند ....اتاق بازرگاني نمونه بارز نقش بخش خصوصي كارش اين است كه در مقابل تصميمات به جا و به حق دولت براي بازرگرداندن ارز حاصل از صادرات جبهه بگيرد و لابي كند تا تعهدات را ايفا نكنند ...سئوال اينجاست ارز را به داخل كشور نمي آوريد كجا مي بريد بخش خصوصي؟نه اينكه مقصد ارز شما يا بازار سياه و چهار راه اسلامبوله و يا سر از بانك هاي امارات سوييس امريكا و .... در مي آورد؟
در کجای دنیا برای مواد غذائی مردم تعرفه تعیین میکنند ؟!
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
در خیلی از کشورهای دنیا برای حمایت از تولید کننده داخلی مانند کشاورز یا دامدار ، بر روی کالا های خارجی ، حتی غذایی تعرفه گمرکی وضع می شود . اما ممکن است که در مواقع بحرانی و یا در جهت حمایت از مصرف کننده ، این تعرفه ها برداشته یا کم شود
یک کارشناس در حوزه تحریم های بین المللی اخیرا در مصاحبه ای گفته بود اگر برجام اتفاق نیفتاده بود نیمی از جمعیت ایران تا الان از گرسنگی مرده بودند.
اولا دزدی ها ۱۰۰۰ برابر شده دوما فروش نفت بعد عید صفر میشه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
خوب صفر بشه مگر قرار است ۸۰ میلیون نفر مفت بخورند و بخوابند و ادای کارکردن را در بیاورند اگر کارشان ارزش دارد باید منجر به خلق ثروت و صادرانی شود که جای نفت را بگیرد
عشقم قیمت رو فارسی بزن( سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است)
استان آدربایجان غربی ما به تنهایی در سال ۱۳۴۷ کلیه نیاز گوشت قرمز و اکثر غله و میوه کشور را تامین میکرد و هر چند الان کل تولید کنندگان داخلی نیاز گوشت قرمز و سفید کشور را در شرایط نرمال کاملا تامین میکنند ولی عده ای رانت خوار نسبت به صادرات غیر قانونی گوشت قرمز از کشور باتوجه به بالا رفتن ارزش دلار اقدام میکنند که راه حل ذیل برای حل مشکل پیشنهاد میگردد .
چرا الان باید اجازه بدهیم تا عده ای معدود که از دشمن بدتر هستند ، بهترین گوسفندان کشور را که از بهترین علوفه ارگانیک در مراتع آذربایجان و کردستان و کوههای بختیاری و کهکیلویه و لرستان تغذیه شده و از نظر سلامت و کیفیت مرغوب ترین گوشت موجود در منطقه و حتی جهان است را با استفاده از رانتهای ویژه با کامیون و بدون پرداخت عوارض صادراتی به کشور های عراق و کویت و با لنج به امارات و قطر ببرند و با دلار ۱۲۰۰۰ تومان بفروشند .!؟
ودر مقابل با دریافت رانت مجدد دلار ۴۲۰۰ تومانی از دولت ، گوشت های مشکوک و بدون کیفیت را از کشورهایی که هیچ نظارت کیفی و استاندارد لازم و کافی بر آن اعمال نمی گردد را در پارتی های کوچک و قرار دادها ی نقدی به کشور وارد و قطعا قسمتی از آنرا با قیمت های حدود صد هزار تومان به مردم بفروشند ؟
در صورتیکه چنانچه مدیریت جامعی از نظر ثبت آماری دقیق برروی تولید کنندگان داخلی دام صورت بگیرد بهتر است تا دولت
۱- از تولید کنندگان داخلی با همان نرخهای خریدی که از خارج خرید میکند دامها را مستقیما از دامداران خریداری کرده و با نظارت دقیق از نظر کمی و کیفی پس از کشتار و بسته بندی با استفاده از شبکه های مجازی و تعاونی های معتبر بدست مصرف کنندگان برسانند
۲ - با این روش هم تولید کنندگان داخلی از دست دلالان نجات می یابند و سود بهتری کرده و چرخه تولید و ایجاد شغل تقویت میگردد
۳ _ هم گوشت با کیفیت داخلی به مردم عرضه میگردد
۴ _ وهم ارز در شرایط تحریم فعلی از کشور خارج نمی گردد و مسیر رانت بسته میگردد .
۵ _ و هم راه سوء استفاده رانت خواران در دو نوبت صادرات قاچاق و واردات گوشت مشکوک بسته می گردد .
الف - مگر آنکه رانت خواران بسیار قوی تر از دولت هستند .
ب - و دولت توان اجرایی لازم را ندارد .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اخوی راه حل شما درست است اما مشگل را نفهمیده ای این دوستان می خواهند پول بی پشتوانه چاپ کنند و ریخت و پاش کنند پس نرخ ارز می شود چند برابر حال می خواهند به خرج جیب چوپان گوشت ارزان به مردم بدهند تا روی ناکارامدی خود ماله بکشند که نمی شود ۲۰ درصد افزایش دستمزد در شرایطی که رشد اقتصادی منفی است یعنی ۳۰ درصد گران شدن نرخ ارز و همه چیز از جمله گوشت ایا شجاعت آن را دارند که این کار بیهوده را نکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
براي قاچاق دام كه براندازي نرم است مجازات اعدام بگذاريد ميبينيد حتي يك راس صادر نميشود
جوری نوشتی حجم نفت 2.5 برابر شده که انگارایران مخزن نفتی درست کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
نه، دولت خودش نفت ساخته
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مشخصه دیگه، به آمار تولید نفت ایران قبل از انقلاب توجه کنید! در حال حاضر چون ما نمی تونیم نفت بفروشیم، مشخصه دیگه اقای زنگنه. اما نکته خنده دار اینجاست که اقای زنگنه می فرمایند" تولید نفت قبل از انقلاب 5 میلیون و 300 هزار بشکه بوده که ما خودمون خواستیم کاهشش بدیم"
آقای زنگنه من شک ندارم اگه محدودیت های فروش نفت وجود نداشت حداقل تا 10 سال آینده ایران نمی تونست بیش از 3 میلیون بشکه در روز بفروشه. دلیلش هم مشخصه، برای اینکه سرمایه گذاری لازم نکردیم، برای اینکه سوء مدیریت بیداد می کنه و ....
حتما جمهوری اسلامی حجم ذخایر نفتی رو دو برابر کرده؟؟؟
مگه نفت تو چاهها ریختن که حجم ذخایر نفتی اضافه شده
اقای زنگنه مردم رو چی فرض کرده خوب نتونستیم نفت بفروشیم ذخیره کردیم گیرم ذخیره کردیم ما که مخازن عظیم زیر زمینی داریم ذخیره روی زمینش چه عایدی داره
هیچ توجه کردید که چه تعداد هموطن داریم که درحالیکه تو کشورند ، باپرچم کشورهای دیگر نظر میدن ؟میدونید علتش چیه ؟
دوتا علت داره از فیلتر شکن برای سایر شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و در همون حال به تابناکم سر میزنند
یا اینکه برای راحتی خیال و نداشتن ترس از ردیابی برای اظهار نظر کمی تند از فیلتر شکن استفاده میکنند
درهر حال یک نتیجه کلی بدست می آید وآن عدم احساس امنیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
دوست عزیز انتظار داری مردم چکار کنند. نکنه باید زیر نظرهاشون عکس پرسنلی، همراه با ادرس منزل، ادرس محل کار، شماره تلفن خونه، شماره موبایل، شماره شناسنامه و کد ملی رو هم اعلام کنند تا خدایی نخواسته در صورتیکه نظر شما به بعضی ها خوش نیومد، اون بنده خدا ها به زخمت نیوفتن و به راحتی اب خوردن بعد از فشار دادن اینتر صفحه کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ یا موبایل، زنگ خونه شما رو بزنن و بعدش هم یه گونی ... دیگه ولش کن.اما شوخی کردم(الانه که زنگ در خونه رو بزنن) به نظر من چون اون احساس امنیت به اون اندازه که باید باشه، نیست طبیعی هست که مردم یه کم احتیاط کنند. هر چند که بالای 90 در صد از وی پی ان ها از جاهای خاصی مدیریت میشن و به همون راحتی که اطلاعاتت رو اینجا بزاری، دوستان می تونن هویت واقعی شما رو حدس بزنن.
دوستان پاشید برید درخواست مجوز دامپروری بدید ببینید بهتون می دن یا نه؟ از اونور برای دارندگان دامپروری و دامداری تعرفه های وحشتناک مالیات می بندند از این سمت تعرفه واردات صفر!!!
شما باور می کنید دولت خودش نخواسته قیمت گوشت و مرغ فضایی بشه؟؟؟ الان کی داره سود میبره؟ اگر من هم دنبال واردات گوشت قرمز برم مجوز بهم می دن؟!!!
اگر جمعیت ایران 75 میلیون نفر باشد، واردات این حجم عظیم گوشت سبب خواهد شد به هر ایرانی 34 گرم گوشت تخصیص یابد. احسن به برنامه ریزی دقیق و حساب شده شما!
اخیراً شنیدم فردی ادعا کرد که می توانیم در تولید گوشت خودکفا شویم. در صورت پذیرش این ادعا، تا تصمیم اجرائی شود و البته اگر همه فعالیت ها و هزینه ها درست محاسبه شده باشد که قطعاً اینگونه نخواهد بود، و تا پروژه به مرحله اجرا درآید، 20 سال سپری خواهد شد.
گوشت با کد ملی بعد ۴۰ سال!
اگر این حجم قاچاق انجام می شود و با این حجم زیاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جلو انها را نمی توانند بگیرند چرا به آنها حقوق می دهند بودجه آنها را کاهش دهند چون انطور که مشخص است هر کسی هر چه می خواهد از کشور خارج می کند (گوشت -دلار - بنزین - گازوئیل ----) و هر چه می خواهد وارد می کند (دارو های تقلبی - پوشاک - ---)
اخوی وقتی هم دوران نفت در حال پایان یافتن است و هم نمی توانی بفروشی با شن بیابان فرقی ندارد از این به بعد یا برای تولید کار می کنیم یا از گرسنگی میمیریم حذف تعرفه واردات خودروی خارجی پیش کش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر