بازدید 10815
هدایت الله خادمی در گفت وگو با «تابناک»؛

سردرگمی دولت در تعیین قیمت بنزین/ نمی‌توانند تصمیم درستی برای بنزین بگیرند

چند روز پیش، موضوع سهمیه بندی بنزین در مجلس شورای اسلامی، با رأی منفی نمایندگان مجلس به این طرح‌ها به کلی از دستور کار خارج شد؛ اما این به معنای بسته شدن کامل این پرونده در مجلس نیست و شاید در روز‌های آینده، نمایندگان مجلس و یا دولت با لایحه جدید، بار دیگر این موضوع را مطرح کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 06 February 2019

سردرگمی دولت در تعیین قیمت بنزین/ نمی‌توانند تصمیم درستی برای بنزین بگیرندچند روز پیش، موضوع سهمیه بندی بنزین در مجلس شورای اسلامی، با رأی منفی نمایندگان مجلس به این طرح ها، به کل از دستور کار خارج شد؛ اما این به معنای بسته شدن کامل پرونده در مجلس نیست و شاید در روزهای آینده، نمایندگان مجلس یا دولت با لایحه جدید، بار دیگر این موضوع را مطرح کنند.

به گزارش «تابناک»؛ از یک سو، دولت تمایل دارد قیمت بنزین و فراورده های سوختی را افزایش دهد و از سوی دیگر، احتمال دارد با افزایش قیمت ها، بار دیگر تورم افسارگسیخته افزایش پیدا کند و باعث ایجاد مشکلات جدید در کشور شود؛ بنابراین، دولت در تصمیم گیری در این باره به مشکل خورده است.

در همین زمینه، هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: طرح سهمیه بندی بنزین، که از سوی نماینده ها ارائه شده و قرار بود روزانه یک لیتر بنزین به هر نفر داده شود، توسط اعضای کمیسیون انرژی و همچنین کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و به کلی از دستور کار خارج شد.

علاوه بر این موضوع، بحث سهمیه بندی در مجلس به کلی رد شد؛ اما اینکه دوباره طرح دیگری مطرح یا لایحه ای از سوی دولت داده شود، مشخص نیست. به نظر من، تصمیم گیری در این خصوص به دلیل مشکلات جامعه و عواقب اجتماعی که ممکن است ایجاد کند، سخت خواهد بود.

زنگنه، وزیر نفت در کمیسیون در خصوص سهمیه بندی صحبت هایی کرد و گفت: یا باید بنزین را سهمیه بندی کنیم و یا قیمت ها را افزایش دهیم؛ اما این را هم گفت که روحانی موافق نیست و گفته فعلا این کار انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات در کشور اغلب سیاسی است، گفت: این تصمیم هم یک تصمیم سیاسی است و دولت نمی خواهد هزینه های این کار را بپردازد.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه بنزین در ایران ارزان نیست، گفت: ارزش پول کشور ما کاهش پیدا کرده؛ بنابراین، اگر امروز ما بنزین را به لیتری 10 هزار تومان افزایش دهیم، به تناسب افزایش تورم در جامعه، دوباره باید شش ماه دیگر بهای بنزین را افزایش دهیم.
نرخ گذاری این کالا بر اساس دلار است و چون دلار هر روز در کشور ما با یک قیمت به فروش می رسد و در حال افزایش است، طبیعی است پس از مدتی قیمت بنزین نسبت به نرخ دلار کم شود و ما مجبور شویم قیمت ها را افزایش دهیم.

وی همچنین یادآور شد: ما بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز دنیا هستیم؛ بنابراین، باید هزینه های تولید ما آنقدر پایین باشد که برای مردم ما بنزین گران نباشد. این نمی شود که بهای بنزین در کشور ما و دیگر کشورهایی همچون هند و ترکیه و آلمان که نفت ندارند، یکی باشد. از سوی دیگر، سطح حقوق مردم ما بسیار پایین است. هیچ کارشناسی در ایران 5000 دلار حقوق ندارد، حال آنکه دریافت حقوق های 10000دلاری در اروپا، عادی است.

وی ادامه داد: اگر بنزین در اروپا دو دلار یا سه دلار هم باشد، طبیعی است، اما برای ما یک خسران خواهد بود. از سوی دیگر، حمل و نقل عمومی در این کشورها به قدری قوی است که کسی نیاز به خودرو ندارد؛ بنابراین، دولت نمی تواند تصمیم بگیرد. از یک طرف دلشان می خواهد که قیمت بنزین را گران کنند. از سوی دیگر می دانند با این کار تورم بزرگی شکل خواهد گرفت و رکودی که در بازار وجود دارد، بیشتر خواهد شد.
کشور ما در شرایط عجیبی است؛ ضمن اینکه رکود وجود دارد و تورم هم زیاد است، حال آنکه اگر در اقتصادی رکود وجود داشته باشد، تورم ایجاد نمی شود، ولی ما هم رکود داریم و هم تورم.

 * با هدایت الله خادمی بیشتر آشنا شوید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۴
این دولت که برای موضوع پیش پاافتاده ای چون قیمت بنزین نمیتواندتصمیم بگیرد پس چگونه میخواهند برای مسایل کلان کشورتصمبم گیری کنند؟!همین است که مملکت به این روزافتاده که میبینیم
گوشت شده ۱۲۰ هزارتومان و پراید ۴۳میلیون !!!!
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
همچین هم پیش پا نیست بلکه تو جیب مردمه .اینها همیشه دستشان توی این جیب مردم بوده.واین مردم هم حالا حالاها برای تحمل فشار جا دارن.گوشت یخی را صف میبندن و بنزین ۵۰۰۰ تومنی را هم میخرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کلیددرقفل شکسته !
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از بس هر تصمیمی که گرفتند نتیجه برعکس داده، الان دیگه اعتماد به نفس ندارند.
ناشناس
| France |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
درست درروزی که ترامپ ایران رابزرگترین حامی تروریسم میخواند روحانی صحبت ازبرقراری رابطه باشیطان بزرگ میکند
از قضا دولت به زودی از یک پراپاگاندای امیدبخش رونمایی خواهد کرد. صبور باشید. قیمت بنزین هم برای مصرف کننده هیچ تکان نخواهد خورد.
اگر طیف جهان ستیز تندرو با دنیا کنار آمده بودند الان ملت سوار بنز و شورلت 2019 می شدند و بنزین یورو5 توباک می ریختند.
بنده در عجب هستم که چرا از افراد کاربلد برای اداره مملکت استفاده نمیشود...
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
این کار بلدها کیا هستن و کجان؟شما برو بهترین نخبه ها و دانشمندان را بیاراینجا اگه ظرف یه ماه خراب نشدن.این مردم هستند که رفتار مدیران را با واکنش خودشون تنظیم میکنند.نه یه ملت بی حال و خسته
سالانه به اندازه درصد افزایش حقوقها ( آنهم پلکانی !!!) قیمت بنزین افزایش پیدا کند.
دولت پول نداره دوراه کاره یا ابنزین و گازو غیره رو ببره بالا... یا ارزش پول ملی رو بیاره پایین( افزایش قیمت دلار) اگر دولت از همان موقع آمدن هرسال 20 درصد رو بنزین میزاشت الان نه دلار 12 تومانی بود و مردم اینقدر اذیت نمی‌شدند. الان هم بنزین 2500 تومان بود اگر هرسال 20 درصد روش میزاشت
سردر گمی نداره قیمت دلار کاهش بدند قیمت بنزین خودبخود تنظیم میشه !نمیشه قیمت دلار بالا ببرید بعد بیاد قیمت بنزین هم بالا ببرید چهل ساله توی این دور باطل افتاده اید .کاهش قدرت خرید مردم و کاهش سطح عمومی درامدها وناکارامدی مدیران و عدم بهره وری ساختار دولت؟!این قصه سر دراز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
احسنت
مهدی
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
چگونه قیمت دلار را پایین بیاورند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دوست عزیز:قیمت دلار رو دولت بالا نمیبره بلکه بر عکس بنا بر دلایلی مانع از افزایش اون میشهو همین میشه که بعد از چند سال یکباره قیمت ارز سه برابر میشه.قیمت دلار در واقع برابری بین ریال و دلار بر مبنای اختلاف بین تورم دو کشور هستش که دولت بنا بر مسایل سیاسی سعی در سرکوب کردن قیمت دلار داره تا مشکلات رو مخفی کنه.بر همین اساس هم همیشه میزان تورم رو کمتر از میزان اون اعلام میکنند و این دور باطل یه 10 سالی هستش که دست از سر مردم بر نمیداره.بر این اساس اگر تورم رو امسال 35 درصد حساب کنیم و قیمت ارز روهمون 12 هزار تومن در نظر بگیریم (که باید حدود 24 باشه)سال بعد باید قیمت دلار 35 در صد گران تر باشه یعنی حدود16200 که البته قیمت واقعی(32400).پس این دولت نیست که قیمت دلار رو گرون میکنه بلکه دولت اتفاقا مانع از افزایش طبیعی قیمت دلار میشه و این کار بعد از چند سال باعث میشه یه هو قیمت دلار 3 تا 4 برابر بشه.
دولت تدیر وامید خخخخخخ
کاملا درسته کشور ما شرایط عجیبی دارد ولی میشه بفرمایید چرا ؟ شاید با ریشه یابی علت، بتوانید راه خلاص و برون رفت ازین بحران را پیدا کنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
علت بگیر ببند های بیجاست.
هیچ تصمیم درستی در هیچ کجای این مملکت در مورد هیچ چیزی نمیتوانند بگیرد فقط بنزین نیست. برق و اب و اینترنت و بهداشت و اموزش و دین و رانندگی و محیط زیست و درامد نفت و سیاست خارجی و داخلی و بانکها ی مفت خور ووووووووووووو
آقاي خادمي ! شما به هيچ وجه متوجه معضلات بنزين ارزان نيستيد. من خودم ماشين ندارم و واقعا ناراحت هستم عده اي قاچاق چي بنزين ارزان ما را به يغما ببرند و يك پاكستاني يا تركيه اي با قيمت ارزان مصرف كند. ناراحت مي شوم عده اي با زندگي اشرافي هر روز با بنزين ارزان مسير شمال دريا كنار به تهران را بروند و به قول خودشان حال كنند. بنزين ارزان كشور باعث ايجاد انواع آلودگي در شهر شود و باعث ايجاد انواع بيماري تنفسي، قلبي و عروقي در من شود.
آقاي خادمي: بنزين يك فرآورده ملي است و 60% جمعيت كشور از بنزين ارزان بهره اي اندك نمي برند. وضع كشور در خصوص تامين ارز حاد است و بايد صادرات فرآورده هاي نفتي ( بنزين ، نفت سفيد و نفت گاز و گاز LPG) به كشورهاي همسايه با قيمت حداقل فوب خيلج فارس يك منبع تامين ارز كشور براي دولت باشد.
شايد عملي ترين راه براي بدست آوردن ارز مورد نياز كشور، صادرات هدفمند فرآورده هاي نفتي به ويژه بنزين و نفت گاز باشد. در حال حاضر توان توليد بنزين كشور حدود 100 ميليون ليتر در روز است، با اعمال سياست هاي قيمتي و مصرف بهينه بنزين و تشويق استفاده از گاز طبيعي فشرده، امكان صدور حدود 50 درصد بنزين توليدي روزانه ممكن مي شود. براي اين امر برخوداري همه ايرانيان زنده و ساكن كشور از حداقل 20 ليتر بنزين سهميه اي و يارانه اي( ده هزار ريالي) است يا واريز معادل نقدي آن براي هر ليتر بنزين به قيمت 5000 تومان به حساب شخص است(هر كسي اجازه فروش يا واگذاري حق استفاده از بنزين سهميه اي خود را به ديگري و دولت را دارد). توزيع بنزين براي خودروهاي شخصي بايد فقط براساس كارت سوخت و قيمت آن به صورت پلكاني در دامنه هاي 60 ليتري محاسبه شود؛ يعني: الف- از 0 تا 60 ليتر قيمت واحد آن 1250 تومان؛ ب - از 60 تا 120 ليتر قيمت واحد آن 1500 تومان؛ ج- از 120 تا 180 ليتر هر ليتر به ارزش 2500 تومان؛ از 180 تا 240 ليتر هر ليتر 4000 تومان؛ د- از 240 تا 300 ليتر هر ليتر آن 6500 تومان و ر- 300 ليتر و بالاتر هر ليتر آن به ارزش 10500 تومان( كارت سوخت كليه جايگاه داران بايد حذف شود). در ضمن توزيع بنزين براي خودروهاي عمومي ( تاكسي ها - وانت ها - سرويس ها و تاكسي هاي اينترنتي و سنتي، ...) براساس پيمايش مسير هفتگي با قيمت يارانه اي هر ليتر بنزين 1000 تومان صورت مي گيرد.
خريد ( با اولويت كالاي ايراني) و توزيع كالاهاي اساسي بايد توسط وزارت جديد بازرگاني انجام شود. وزارت بازرگاني براي حمايت از نيازمندان و ايجاد عدالت اجتماعي توزيع عادلانه كالاهاي اساسي( مرغ - گوشت - برنج ايراني - پنير - آرد و ...) و جلوگيري از قاچاق اين كالاها به ديگر كشورها بايد براي خانوارهاي كه متقاضي دريافت اين كالاها هستند؛ كوپن الكترونيك يا كارت اعتباري خريد كالا براساس تعداد نفرات خانوار ارائه كند و با ايجاد شبكه منظم توزيع در سطح كشور جلوي احتكار، قاچاق و سودگري قيمت ها گرفته و عدالت اجتماعي برقرار شود.
– به منظور رعايت مصرف هدفمند و بهره وري بيشتر در مصارف آب، برق و حامل هاي انرژي، استاندارد ها و شاخص هاي جهاني مصرف تعريف شود و به منظور تشويق صرفه جويي مصرف گنندگان هزينه قبوض آب – برق – گاز براي خانوارها، كشاورزان، صنايع و كارخانجاتي كه در حد نرمال و استاندارد مصرف داشته اند، رايگان شود.
هفتم – وزرات اقتصادي با كمك نهادهاي امنيتي، ارتش و ديگر دستگاه ها در راستاي حمايت از كالاهاي توليدي و ايجاد اشتغال از ورود كالاي قاچاق ممانعت شديد به عمل آورد. اين امر به تلاش جدي همه جانبه دستگاه هاي دولتي، نيروهاي امنيتي و مسلح كشور، قوه قضاييه و مجلس شوراي اسلامي نياز دارد.
هشتم – به منظور ايجاد اشتغال، زنده كردن چرخه صنايع و متحرك كردن اقتصاد به محرك هاي محكمي مانند، توليد مسكن ارزان در بافت هاي فرسوده شهرها توليد پوشاك ايراني با كيفيت، توليد خودروي استاندارد و بروز نياز مي باشد.
شركت هاي خودروسازي داخل با همكاري شركت هاي كره اي و ژاپني به فكر نوسازي خودروهاي توليدي از نظر حداقل كردن ميزان مصرف بنزين، حداقل توليد آلايندگي، راحتي و ايمني و كيفيت در موتور و بدنه باشند؛ در ضمن با فراخوان هاي عمومي ماشين هاي موجود در خيابان را از نظر كيفيت احتراق موتور و ميزان سوخت مصرف به صورت رايگان مورد بازنگري قرار دهند.
آقاي خادمي من يك ايراني اصيل و مسلمان هستم و ناراحت هستم ثروت هاي خدادادي كشورم اين گونه حيف و ميل مي شود.
مهرداد رجبي - دكتراي انرژي
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
رجب جان اونی که بنزین ارزان رو میزنه و میره شمال عشق و حال، اگه لیتری 5000 تومن هم بشه فرقی به حالش نمی کنه. ولی دود گرانی بنزین حتما تو چشم من و شما خواهد رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دیگه تو هم توضیح واضحات نده... همه ما این حرف هایی که بافتی رو میدونیم و اتفاقا خیلی از این ترشحات مغزی شما تطابق با جامعه نداره...امثال شما که به دروع خودت رو بدون خودرو معرفی میکنی و همون مطالب رسانه ها رو کپی پیست میکنن بهتره یک مقدار وارد جامعه بشن و متوجه فشار روی مردم باشن... و حرف مفت بلغور نکن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
از فردا اجرای طرح تخیلی شما راننده تاکسی هست که سر پمپ بنزین سهمیه میفروشه مثل سالهای قبل!هر وقت به ایرانی ها به دلار حقوق دادن این قیمت ها رو مطرح فرمایید آقای دکترای انرژی!
باشه
با نام خدا .

با سلام .

در تمام مسایل کشور بهم ریختگی افسار گسیخته وجود دارد ........در همه ی ابعاد اول اقتصادی وحشتناک است ....


دوم - اجتماعی و سوم سیاسی .......واقعا" کشورمون ایران یک کشور به تمام معنی دموکراتیک است .


در این کشور همه نوع سلایق وجود دارد .........از سوسیالیسم داریم تا لیرالیسم تا نیهلیسم و تا انارشیست وووووو
لازم نیست برای قیمت بنزین خود را به زحمت بیندازند در همین قیمت ثابت نگه دارند. حتی لازم نیست چندر حقوق ها را اضافه کنند ولی دنبال این باشند که ارزش پول ملی را افزایش دهند. شما پیچ تلویزیون را باز می کنید داد می زنند که ما در همه چیز از اول تا دهم در جهان هستیم آیا نمی شود در بالا بردن ارزش پول ملی حداقل نفر اول نه دهم نه بیستم نه چهلم باشیم آنوقت دولت باید به جای افزایش قیمت خدمات آنها را کاهش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
اینایی که تو تلویزیون میشنوی تبلیغات برادر.
آقا دستمزد کارگرد 150تا 200 درصد بصورت پلکانی افزایش بدید، قیمت ها رو هم کلا آزاد کنید،
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
میشه دیگه اسم افزایش پلکانی رو دیگه بر زبان نیارید. همون که دولت سال قبل افزایش پلکانی 20 درصد حقوق رو اجرا کرد واسه 7 پشت ما بس بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کاملا موافقم دولت هیچوقت حقوق کارگران را پلکانی افزایش نداده است یک درصد اعلام میکنند هر کس حقوقش بیشتره بیشتر میبره در حالی که افزایش حقوق باید پلکانی باشه
مهدی
| Germany |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
به قانون اساسی رجوع شود و بعد از چهل سال بخش اقتصادی اش را اجرا کنند،نه اینکه کشور را به اسم خصوصی سازی تاراج کنند
دولت کلا گیج میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت گیج نمی زند کارش این است!
رفراندوم بگذارید!
بنزین به قیمت فوب خلیج فارس- نظام توزیع بخش خصوصی.
خودرو به قیمت فوب خلیج فارس- بازار رقابتی، واردات آزاد.
دولت هم برود در حوزه های دیگر گل بکارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت هیچ دلاری برای واردات قطعات خودرو تولیدی نداره بعد شما میگی قیمت خودرو فوب خلیج فارس! پول این خودرو های فوب خلیج فارس رو کی باید بده؟از کجا باید بیاد؟مگه ما صادراتی داریم که بشه بجای اون ماشین وارد کرد یا نفت رو با قیمت های انچنانی و به میزان بالا میفروشیم که جاش ماشین وارد کنیم؟
من به عنوان یک ایرانی حاضرم امکانات م در کشور و دست مزدم نصف یک المانی باشد و قیمت همه چیز هم مثل کشور المان بشود از خودرو تا سایر امکانات
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
گل گفتی. یک سوم حقوق آلمانی ها رو هم قبول می کنم من.
دولت سر درگم نیست . اجازه بدید 22 بهمن رد بشه ، اونوقت شرط و شورطشو اعلام میکنه
امیدی به این اقتصاد نیست.....
اینکه چون بنزین قاچاق میشود پس قیمت را بالا ببریم توجیه بی معنی است . قاچاق موضوعی است که میبایست از کانالهای پلیسی و انتظامی حل شود نه اینکه هر جنسی قاچاق شد قیمتش را بالا ببریم . روایت مختلفی هم از این قاچاق ذکر شده که برخی 9 و برخی 11 میلیون لیتر در روز است که ارقامی عجیب غریب است و چنین حجم حمل و نقلی بدور از چشم مرزبانان چندان منطقی بنظر نمیرسد .
البته سهمیه بندی و نظارت بر آن کار درستی است ولی اینکه چنان مقدار سهمیه کم باشد که باز مردم روی به بنزین آزاد بیاورند درست نیست .
کشور ما در شرایط عجیبی است!! واقعا حرف درستی زده. شرایط عجیب اینه که تو همین شرایط باز هم اصرار دارن بگن چقدر دستاوردهای عظیمی داشته ایم!!
بنزین دو و نیم دلار در مقابل 10000 دلار حقوق بگیر در اروپا یعنی نسبت 4000 و این درحالی است که این نسبت در ایران با حقوق 3000000 تومان و بنزین هزار تومان یعنی نسبت 3000 که تا 4000 اروپا 1000 واحد کم دارد یعنی نرخ بنزین در اروپا برای مردمش ارزانتر از ما است و تازه اگر دستمزد ها به 4 میلیون برسد و بنزین هزار تومان باشد می شود مثل اروپا و این در حالی است که نصف قیمت بنزین در اروپا برای مالیات و حمل و نقل آن است و لذا قیمت بنزین در ایران باید 500 تومان باشد.
چرا دولتمردان ما نمی گویند که در اروپا بنزین 2.5 دلار است و ما هم باید کاری کنیم که قیمت بنزین همان هزار تومان باشد اما بر حسب قیمت دلار 2.5 دلار باشد یعنی دلار در مقابل ریال باید 400 تومان باشد. شاید خیلی افراد از این عدد تعجب کنند اما وقتی از این طرف محاسبه کنید به این عدد می رسید. و این نشان می دهد با وجود ذخایر ارزی ما و منابع عظیم نفتی و گازی و ... ما که در جهان اول تا دهم هستیم مشکلی حاد در مدیریت و محاسبات اقتصادی ما وجود دارد که هنوز کشف نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
مشکل حقوق یا قیمت بنزین یا نسبت انها نیست مشکل مابه التفاوت دلاز است یعنی هزار تومن 10 سنت است یعنی واین باعث میشود قاچاق سوخت افزایش داشته و به تجارت بدل شود تازگی هم ندارد از اول انقلاب با دادن یارانه و سوبسید روی بنزین که ان زمان از خارج وارد میشد و دست یک مافیا بود روزانه ان زمان یعنی در زمان خاتمی روزانه یک میلیون تومان خالص درامد این مافیا از سوبسید دولت روی بنزین وارداتی بود اکنون که بنزین تولید داخل است و تماما خودکفا هستیم ما به التفاوت ان باعث قاچاق ان میشود فکر نکنید فقط با دبه و از مرز سیستان بلوچستان است از پالایشگاه ... کلی بنزین از اسکله قاچاق میشود
علت رکود بخاطر وضعیت نوسانی و حباب گونه ارزش ریال و تورم است که تصمیم گیری را با شرایط دشوار همراه کرده است
مسلم است زمان سردرگمي وأفول دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
دولت باید برکنار شود. از این دولت آبی گرم نمیشه واسه ملت.
افزایش قیمت خیلی خوبه فقط تعداد دروازه های شهر رو بیشتر کنند مردم معطل نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
خخخخخخخخ
نه تنها دولت در تعيين نرخ بنزين سردر گم است بله در تمام تصميماتش سردرگم بوده و نتونسته نه تنها الان بلكه در 40 سال گذشته تصميمي درست اتخاذ كنه
وقتی شعور اقتصادی نباشه همین دیگه درامد به ریال هزینه ها به دلار دولت نه دلار واقعی
من معتقدم و همه میدانند که این گره بالا بودن نرخ ارز و پایین آمدن ارزش ریالی ریشه در کاهش تولید ملی و بی تدبیری و سوی مدیریت دولت دارد
قرقی هم نمی کند و این مسئله تازه ای نیست انتظار از دولت فربه و کند حرکت با چرخ دنده های زنگار بسته و عدم تفاهم علمی و تحلیلی در تصمیم گیریها و بی اعتمادی مردم و هزار و یک معمای دیگر کار را روز به روز سختر و نفس افراد معمولی را به شمارش انداخته و می اندازد
دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری که میفرمایند بایستی روی پای خودمان بیایستم اصلا توجه ای ندارند حمایتی هم نمی کنند و حمایتها و تدابیرشان هر چقدر که باشد باز تاثیر در قدرت اقتصادی مردم عادی ندارد
دولت باید بفهمد که باید تلاش خودش و کابینه خودش را سرعت بخشد این حد تلاش کافی نیست

من پیشنهادی میکنم به دولت جمهوری اسلامی ایران و آن اینست که مسیری که در آن قدم برداشته را مجددا بازنگری کنند ببیند کجا اشتباه کرده اند
مسائل و مشکلات را ریشه یابی کنند از دانشگاه ها و مراجع علمی کشور کمک بگیرند ما باید سرمایه های کشور را در کشور هزینه کنیم و تولید ثروت نمائیم
من امیدوارم که دولت و رئیس دولت به خودشان بیایند و این مسئولیتی که پذیرفته اند را به درستی انجام دهند
با مردم صادقانه برخورد کنید و به درد مردم برسید
دولت باید هزینه های خودش را به یک دوم ( 1/2 ) کاهش دهد دولت بزگ و فربه شده و این فربگی اجازه حرکت را به او نمی دهد و همچنین بخش زیادی از منابع خود را که میتواند برای توسعه و پژوهش و تصمیم گیری های ارزشمند هزینه شود را در خود به هدر میدهد

من دیروز برنامه مستندی در برابر طوفان2 را میدیم و فکر میکردم الان با دوران سال 1350چه تفاوتی دارد در مصاحبه ای که نشان داده شده بود مردم از گرانی گوشت و مایحتاج خود شکایت داشتند کارگری که از او مصاحبه کردند میگفت من فقط در خانه نان میخورم و شبها آب را جوش میآورم و نان را در این آب تیت میکنم و میخورم ...

من در شرکتی کار میکنم که این روزها کارگران که قبلا نهار با خود می آوردند به شرکت چند وقتی است که فقط یک عدد تخم مرغ میآورند و آپز میکند و با نان میخورند اگر ما همین طوری پیش برویم این کارگران باید نان در آب تلیت کنند ....

واقعا وضعیت ناجوری است روز به روز آن کسی که کار دارد و کار میکند وضعیتش بدتر میشود وای به حال کسانی که کار ندارند

ای کاش رئیس جمهور محترم خودشان نه نماینده شان هفته ای یک روز را به کارخانه های شهر صنعنی نزدیک تهران بهمراه وزیر و همراهان سری بزنند این کار را بجای سفرهای استانی و افتتاحیه ها انجام دهند افتتاح کردن پروژه هایی که خاتمه پیدا کرده اند را به صاحبان آن واگذار کنید و به جای فتح و فتوح و تبلیغ های پر هزینه مسائل جامعه را در کف کارخانه های صنعتی و ادارات با خود به میز حل مسائل دولت ببرید

گران کردن بنزین مشکلات زیادی به مشکلات ما اضافه خواهد کرد رفاه کجا رفته تدبیر دولت کجا رفته چرا ما روز به روز فقیر تر میشویم عقلای کشور ، نخبگان کشور کجایند کشور ثروت مندی که مردمانش از گرسنگی رنج میبرند وای بر شما وای بر شما که مسئولیت خودتان را درست انجام نمی دهید وای بر شما ......
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
برادر اینها که می گویی مشگل مانیست و رسالت ما این است که به امریکایی ها فحش بدهیم و با قدرت های بزرگی که امپراطوران اقتصاد جهان هستند درگیر شویم وقتی کشوری ان قدر در دنیا نفوذ دارد که مانع فروش نفت ما حتی با قیمت ارزان تر شود مگر امپراطور نیست؟ ترامپ می گوید من نمی گزارم اب خوش از گلوی کسی که مرگ بر ما می گوید پایین برود خدا وکیلی اگر شما جای او بودی و این قدرت را داشتی غیر این می کردی؟شما فکر می کنی بقیه دنیا حتی کشورهایی مثل ویتنام و عراق که چند میلیون کشته در جنگ با آمریکا داده اند عاشق چشم و ابروی او هستند یا اینکه از سر تدبیر کج دار و مریض رفتار می کنند؟بگزریم که اگر این شعارها نباشد فلسفه وجود خیلی از مسائل و افراد زیر سوال می رود.
مطمینی هیچ کارشناسی ۵۰۰۰ دلار حقوق نداره‌..آقازاده ها که ماشالاه سوپر کارشناسن تو امور اقتصادی ۵۰۰۰ دلار در ماه براشون جوک و خندس...
با توجه به پتانسیل میزان سوخت تولیدی در کشور ، در صورتی که دولت در نواحی مرزی ، بازار فروش سوخت احداث نماید ، ضمن درآمدزایی واریز سود صادرات به خزانه دولت ، زمینه قاچاق نیز برچیده خواهد شد .
بزرگترین مشگل حاکمیت ما در ایران این است که راجع به هیچ چیز نمی تواند تصمیم بزرگ و قاطعی بگیرد و نه فقط قیمت گزاری بنزین که یکی از موارد می باشد. چون قانون اساسی ما دارای نقص بوده و به دلیل تعدد مراکز تصمیم گیری و عدم وجود احزاب ،اطاق های فکر و انتخابات حزبی کشور به سمت ملوک الطوایفی شدن حرکت کرده است.در طول 40 سال گذشته فقط 3 تصمیم راهبردی در کشور اتخاذ شده است که عبارتند از پذیرش قطعنامه 598،هدفمندی یارانه ها و برجام که همگی در شرایط بحرانی و تحت فشارهای شدید اقتصادی و سیاسی اتخاذ شده اند وگرنه قابلیت ان هم وجود نداشت.
تصمیم گرفته شده و ان گرانی بنزین هست چون راه دیگری باقی نمانده وفقط در نحوه اعلام ان هنوز به توافق نرسیدن که اون احتمالا تو ایام عید هست که مردم در حال گشت و گذار هستند ومعملا بی تفاوت نسبت به افزایش قیمت !
اینکه به هر نفر روزی یک لیتر بدهید که جک سال است. اون هم ندید که دیگه منتی نباشد.
من جای شما بودم بنزین را سهمیه بندی میکردم. غیر از وسایل نقلیه عمومی و مسافرکشهای شخصی (که نمیدونم چطوری میخواهید متوجه بشید) به همه سهمیه بنزین بدهید. ولی نه ماهی ۳۰ لیتر. ماهی مثلا ۳۰۰ لیتر. اینطوری جلوی قاچاق هم گرفته میشود و به اندازه ای هست که مثلا یک خانواده ۴-۵ نفری ازش استفاده کنند.
می تونن تصمیم درست رو بگیرن. وقتش مناسب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تصمیم درست دیوار کوتاه ملت است.
دولت اگه بلد بود تصمیم درست و بموقع بگیره که وضعیت کشور الان اینجوری نبود!
چون انتخابات مجلس شوراي اسلامي نزديك است و نمايندگان دنبال راي آوردن دوره بعد هم هستند و منافع شخصي را بر منافع ملي ترجيح مي دهند. متاسفانه كشور بسيار سست و شل توسط دولت اداره مي شود، آقاي روحاني نيز به شدت محافظه كار است و فقط در حال گذراندن روزهاي خوش رياست جمهوري است. براي ايشان و نمايندگان مجلس گام هاي اساسي براي ايجاد تحول و بهره وري در انرژي و بالا بردن فرهنگ بهينه مصرف آب، برق و حامل هاي انرژي اصلا مهم نيستد. اگر كشور به همين روش اداره شود تا ده سال آينده با ايراني خشك و بي آب و با شهرهاي بسيار آلوده و شلوغ و محيط زيستي بسيار زشت و كثيف مواجه هستيم و بايد نفت بدهيم و از تركيه آب و مواد غذايي و پوشاك بگيريم. و 90% جمعيت كشور به فكر مهاجرت، پناهندگي و تن به خواري دادن در كشورهاي غربي مي شوند. رادمهر
پاسخ ها
مريم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
كاملا درست مي گوييد.
اخه کشور ومردم بیچاره ما برعکس همه دنیا هستند ..........مملکت پر از ثروت خدادی هست وجوونهای باهوش ولی مردم گرفتار وجوونها بی امید واینده وبی کار ............به لطف وهمت اقایون رانت خور وبی خیال وبی مسئولیت و بی تعصب ونا کار امد...............
دولت در چه چيزي سردر گم نيست تا..
خاتمی روحانی را انتخاب کرد این دولت این کاره نیست صدر رحمت به احمدی نژاد
خودشان پول میلی را بی ارزش میکنند، بعدش میگویند بنزین مفت (مثلاً ده سنت است). بابا این را هم گران کنید و پولش را به جیب بزنید، دولت که خوب این راهکارها را به اجرا درمیاورد، ایقدر هم سر مردم منت نگذارید
کلید گم کرده ام ، می جویم او را / به هر قفل می رسم می بویم او را .
کلیدم را اگر هر کس که دیده / به اینجانب بده ، آن نور دیده!
گرون گنید مردم عادت دارن تحمل میکنن.
با سلام
تمامی طرحها را بگذارید کنار و یکدفعه لیتری دو هزارتومانش کنید و اینقدر ملت را سر کار نگذارید که هر چی به نام فقرا انجام دهید سرانجام دودش هم به چشم همینها میرود
بعد از دهه فجر همه چیز اعلام میشه هم آب و برق هم بنزین با شیب ملایم افزایش پیدا می کنه
مسله ی پیچیده ای نیست دستمزد ها و قیمت نهاده ها را جهانی کنید اگرچه نفت مال این ملت است و باید ارزانتر استفاده کنند
بنزين بايد بين همه مردم سهميه اي شود و هر نفر كه ماشين نداشت بفروشد به كسي كه خودرو دارد و سهميه بنزينش كفاف احتياجاتش را نمي دهد غير از اين باشد عدالت برقرار نمي شود و اگر مثل قبل بنزين به صاحب خودرو تعلق بگيرد يك عده كه اوضاع ماليشان بهتر است و صاحب چند خودرو هستند حق بقيه كساني كه از داشتن اتومبيل محرومند را استفاده مي كنند.
دولت در اردیبهشت ماه بنزین را هم گران میکند ،و هم سهمیه بندی ؟،،
درست که ما نفت و بنزین داریم ولی نباید که مفت دودش کنیم بره. باید گدان بشه و سوختهای جایگزین مثل ماشین الکتریک و گاز سوز معرفی و ساخته شه. هم تلودگی هوا کم میشه هم درامد دولت بیشتر میشه و هم ایندگان از ما راضی میشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر