بازدید 3557
۱

۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران

کد خبر: ۸۷۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 05 February 2019

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی از مالیات معاف است، از فرار مالیاتی ۲۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی در اقتصاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (سه‌شنبه) در نشست مشترک خود با اقتصاددانان جوان با بیان اینکه وزارت اقتصاد برای همفکری بیشتر دست یاری به سمت اقتصاددانان دراز می‌کند، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد کلان باید ایده‌های نو داشته باشیم تا بتوانیم از موانع اقتصادی عبور کنیم. برای مقابله با تورم باید جدی باشیم اما نمی‌خواهیم این مساله به سرمایه گذاری اقتصادی صدمه بزند.

وی با بیان اینکه بین ۲۵ تا ۴۰ هزار فرار مالیاتی داریم، این مبلغ را بسیار درشت توصیف کرد و گفت: برای مسدود کردن راه‌های فرار مالیاتی نیازمند بسیج عقلانی جمعی هستیم.

دژپسند با بیان اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی معاف از مالیات است، افزود: برای مثال در جایی که به خاطر کم آبی نباید شلتوک کشت شود ما به آن یارانه می‌دهیم و از مالیات هم معافش می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رسیدن به نرخ رشد اقتصادی شش درصد با این اوضاع یک معجزه خواهد بود، اضافه کرد: نیازمند استفاده از منابع خارجی هستیم، به همین دلیل باید بررسی کنیم که چرا وقتی سالی ۱۲.۷ میلیارد دلار ورود سرمایه‌گذاری داشته‌ایم فقط ۴۰ درصد از آن جذب شده است.

احتمال تغییر در شیوه واگذاری‌ها

دژپسند همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای واردات کالاهای اساسی ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاص داده است، گفت: برخی از تولیدکنندگان به خاطر افزایش هزینه‌های تولید مجبورند محصولات خود را با قیمت بیشتری بفروشند اما این نمی‌تواند به تنهایی توجیهی برای گران‌فروشی عده‌ای باشد.

او درباره نتیجه جلسه هیأت واگذاری که در روزهای گذشته برگزار شد، اظهار کرد: قرار بود اعضای هیأت واگذاری نظرات خود را به ما اعلام کنند که آخرین نظر سه روز پیش به دست ما رسید که امیدوارم دوشنبه هفته آینده به نتیجه برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای واگذاری، عزم جدی داریم و احتمالاً در روش‌های واگذاری، تجدید نظر خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
قابل توجه اقای کریمی قدوسی نماینده مجلس که نامردانه به دکترظریف حمله کردندکه چراگفتید درایران پولشوئی وحوددارد اکنون وزیر محترم اقتصاد هم میگوید 40 هزارمیلیارد فرارمالیاتی که همان پولشوئی است وجوددارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل