بازدید 4167

گازگرفتگی در یک مجتمع مسکونی در تهران

کد خبر: ۸۷۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 05 February 2019

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع حادثه گازگرفتگی در مجتمع مسکونی در خیابان سعادت آباد تهران خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۲:۱۹ روز دوشنبه یک مورد حادثه گاز گرفتگی در یک مجتمع مسکونی واقع در سعادت آباد، خیابان ایثارگران شمالی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام و بلافاصله ایستگاه شماره ۵۸ به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، گفت: در محل مشاهده شد که این مجتمع مسکونی متشکل از دو بلوک ۸ طبقه و ۱۶ واحدی است که هر کدام یک موتورخانه مجزا دارند. تعدادی از ساکنان هر دو بلوک دچار عوارض گازگرفتگی بودند، بنابراین آتش نشانان با دستگاه های گازسنج میزان مونوکسیدکربن داخل فضا را اندازه‌گیری کردند و مشخص شد که یکی از موتورخانه ها به علت نقص فنی منجر به انتشار گاز خطرناک مونو اکسیدکربن شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان تا زمان رسیدن نیروهای اورژانس ساکنان ساختمان را به خارج از ساختمان منتقل کردند، گفت: در بررسی های دیگر مشخص شد که موتورخانه به علت نداشتن مسیر مناسب برای تخلیه آلاینده ها به خصوص گاز خطرناک مونواکسید کربن، باعث انتشار این گاز از طریق درز میان دو بلوک و رایزرها به واحدهای این دو ساختمان شده است.

ملکی افزود: در ادامه ایمن‌سازی‌های لازم انجام شد و آتش نشانان توصیه های لازم را به ساکنان این دو ساختمان ارائه کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان