بازدید 10799

پشت پرده تقلای وزیر اماراتی برای برجسته کردن اجلاس ضد ایرانی ورشو!

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که به نیویورک سفر کرده، در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط کنفرانس لهستان را که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار شود، فرصتی مناسب خواند و گفت: امارات امیدوار است این کنفرانس به فرصتی برای دادن یک پیام واحد از سوی جامعه جهانی به ایران بدل شود تا تهران به دغدغه‌های جامعه جهانی درباره فعالیت‌هایش در منطقه بیشتر توجه کند؛ فعالیت‌هایی که باعث ایجاد نگرانی در خاورمیانه شده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 03 February 2019

«انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد، کشورش ابتکار عمل آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو در کشور لهستان را با هدف بررسی بحران‌های منطقه تأیید می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که به نیویورک سفر کرده، در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط کنفرانس لهستان را که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار شود، فرصتی مناسب خواند و گفت: امارات امیدوار است این کنفرانس به فرصتی برای دادن یک پیام واحد از سوی جامعه جهانی به ایران بدل شود تا تهران به دغدغه‌های جامعه جهانی درباره فعالیت‌هایش در منطقه بیشتر توجه کند؛ فعالیت‌هایی که باعث ایجاد نگرانی در خاورمیانه شده است.

او که با دبیرکل سازمان ملل و سفرای برخی کشورها در این نهاد بین المللی در نیویورک دیدار داشته، به نشست اخیر وزرای خارجه عربستان، إمارات، کویت، بحرین، مصر و اردن در امان هم اشاره‌ای کرد و گفت: این نشست با هدف تأکید کشورهای شرکت کننده بر حفظ ثبات جهان عرب برگزار شده و اینکه هماهنگی کشورهای عربی برای مقابله با "دخالت‌های رو به رشد منطقه‌ای" بیشتر شود؛ اصطلاحی که امارات و عربستان، معمولاً درباره ایران به کار می‌برند.

پشت پرده تقلای وزیر اماراتی برای برجسته کردن اجلاس ضد ایرانی ورشو!

به نظر می رسد، دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی، بیش از خود آمریکایی ها به اجلاس ورشو دل بسته اند و به همین جهت تلاش دارند با مهم جلوه دادن این اجلاس، مقامات کشورها را به حضور در لهستان ترغیب کنند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی، به حضور در این اجلاس تمایل چندانی نشان نداده اند.

گویا امارات و عربستان شکست این اجلاس را شکست آخرین تلاش ها برای ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران قلمداد می کنند و به همین جهت تا روزهای منتهی به برگزاری آن، تلاش دارند تحرکاتی برای ترغیب کشورها برای حضور در این اجلاس انجام دهند.

گفتنی است، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، حدود سه هفته پیش اعلام کرد، قرار است ۲۳ و ۲۴ بهمن، شهر "ورشو" لهستان میزبان نشستی باشد که تمرکز اصلی آن مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است.

این در حالی بود که بر اساس اعلام قبلی، نام این نشست «آینده خاورمیانه» بود؛ اما با موضع‌گیری وزیر خارجه آمریکا مشخص شد این نشست با هدف تخریب نقش و نفوذ ایران در منطقه با هدایت آمریکا و به میزبانی ورشو در مرکز اروپا برگزار خواهد شد.

بسیاری از دیپلمات‌های اروپایی بر این باورند، این رویداد بخشی از تحریک ایالات متحده آمریکا برای کارشکنی در حمایت اروپا از توافق هسته‌ای و از بین بردن تلاش اروپا برای حفظ و ادامه اجرای برجام است.

بعد از آنکه ایران نسبت به برگزاری چنین نشستی اعتراض جدی خود را به مقامات لهستانی و اروپایی اعلام کرد، برخی کشورها و مقامات سیاسی اروپایی اعلام کردند که در این نشست شرکت نخواهند کرد. فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جمله این مقامات بود که اعلام کرد در این نشست شرکت نخواهد کرد.

تحت تأثیر انتقادهای شدید مقامات اروپایی نسبت به برگزاری چنین نشستی و تهدید به شرکت نکردن در آن مقامات لهستانی و آمریکایی نگران لغو یا برگزاری این نشست در فضای تحریم آن قرار گرفتند. از این روی، تلاش کردند تا مقامات به نحوی مقامات اروپایی را برای حضور در این نشست راضی کنند.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس بعد از گفت‌وگو با مایک پمپئو اعلام کرد، به شرطی در این نشست حضور می‌یابد که موازی برگزاری آن، نشستی درباره اوضاع یمن نیز برگزار شود؛ اما هنوز وزیران خارجه آلمان و فرانسه سطح شرکت خود در این نشست را تأیید نکرده‌اند.

هم‌چنین وزیر خارجه بلژیک نیز دیروز در کنفرانس خبری مشترک با همتایان اروپایی خود پس از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد، در این کنفرانس شرکت نمی‌کند، ولی نماینده‌ای به آن می‌فرستد.

مقامات آمریکا و لهستان در یک هفته اخیر و به ویژه در آخرین اظهارات روز دوشنبه اعلام کردند که هدف این کنفرانس مشورت‌های عمومی پیرامون خاورمیانه بوده و ایران محور کنفرانس نیست.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز روز دوشنبه گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس، ایران یا تشکیل ائتلاف علیه ایران نیست.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن، روز دوشنبه در توییتی نوشت: لهستان گفته، قرار شده وزیر خارجه فلسطین را برای بحث چشم‌انداز صلح خاورمیانه به این کنفرانس دعوت کنند که اتفاق جدیدی است و این نشان می‌دهد، تمرکز کنفرانس بر ایران نیست. هم چنین تأکید شده هدف مشورت است و کنفرانس، بیانیه مورد مذاکره و مصوب نخواهد داشت و این تغییرات حاکی از آن است که لهستان مصمم است، موضعش را با اروپا هماهنگ کند.

وی ادامه داد: تصمیم روز دوشنبه دولت‌های اروپایی عضو شورای امنیت در بروکسل به پیشبرد مواضع گروهی مشترک اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت می‌انجامد و می‌تواند به تقویت و تحکیم مواضع اروپا در مباحث امنیت بین‌المللی از جمله خاورمیانه در برابر آمریکا بینجامد و سرآغاز حرکت جدیدی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
اره ما منطقه را خالی کنیم تا کشورهایی مثل شما تروریست ها را درست کنید دوباره
و بفرستید به جان کشورهایی که با شما مشکل دارند و در اخر بیایید سروقت ایران
دیر یا زود می فهمین که باید با ایران کنار بیایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
چرا باید ما با امریکا بد باشیم‌چرا مثل عمان و قطر و دبی نباشبم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
ما با امریکا بد نیستیم انها با ما کار دارند
در ضمن این کشورهای کوچک مانند ایران که تمدن دارد و می تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد مقایسه نکنید
کشورهای عربی را نتوانستیم خوب سرجایشان بنشانیم.
باید اجازه میدادیم داعش به همه آنها حمله کنه. داعش این پتانسیل را داشت که از خواسته ی حامیان عربش منحرف بشه و به آنها حمله کنه.
برای هزارمین بار، آقای مسئول وزارت خارجه، آقایان دولتی، استفاده از حریم هوایی ایران برای پروازهای اماراتی را ممنوع کنید. بگذارید برای رفتن از دوبی و اوبوظبی و شارجه به روسیه و فنلاند و اوکراین و ... مجبور باشند دور ایران تاب بخورند، و دو ساعت بیشتر وقتشون و سوختشون تلف بشه. میگن پول به ایران میدن، کدوم پول؟ هر پرواز عبوری مگه چند دلار به ایران میده، مگه ما گدا هستیم؟ بگذارید طعم تحریم رو حداقل همین امارات نوش جان کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
فکر نمی کنم اینکار شدنی باشه،چون اونها هم ابزاری برای تلافی دارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ایول
مرگ بر مادورو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
جالبه در خود ونزوئلا طرفدار زیاد داره!
خیلی از کشورها امید بسته اند به اجلاس ورشو اما نا امیدی نصیبشان خواهد شد ولی بهتر است مجلس و وزرا و گروه های سیاسی در خصوص پیشنهاد تصویب ffffffffتا پایان اجلاس ورشو زیاد هیجانی صحبت نکنند و فعلا سکوت برای بررسی پیشنهادات و کانال مالی را سپری کنند . فضای ضد اروپایی در گفتمان ایرانی بهانه را اروپاییان خواهد داد که در اجلاس شرکت کنند . سکوت و صبر برای بررسی و خرید زمان بهترین گزینه است . سکوت کردن بمعنای پذیرش و تسلیم نیست . تصمیمات مهم برای منافع ملی در اندیشکده ها مطرح و ادامه می یابد نه در سطح جامعه و پشت تریبون ها . هشیار باشیم صبر پیشه کنیم التهاب فضا ایجاد نکنیم . دینامیک سیاسی کشور ما با دیگر کشور ها فرق دارد ولی تکمیل کننده دینامیک سیاسی کشور های منطقه و دیگران است . بسیار هشیار باید بود
این بنده خدا از خانواده محترمی در امارات است .اکثرشون تاجر هستند خانواده قرقاش نمایندگی بنز را هم در امارات دارند آدمهایی معقولی هم هستند . نمی دانم این چرا دنبال سیاست رفته است. کمی تا قسمتی هم سی پی یو اش انگار باگ دارد.
این بنده خدا از خانواده محترمی در امارات است .اکثرشون تاجر هستند خانواده قرقاش نمایندگی بنز را هم در امارات دارند آدمهایی معقولی هم هستند . نمی دانم این چرا دنبال سیاست رفته است. کمی تا قسمتی هم سی پی یو اش انگار باگ دارد.
اینها همه نتیجه دیپلماسی فشل ماست
انشالله به زودی جنگ مابااعراب شروع میشودوازاین بلاتکلیفی نجات پیدامیکنیم
از ترس اینکه هویت ایرانیش برملا بشه ، ببین چه جوری داره وطن فروشی میکنه و خودشو به سیاه و سفید میزنه. وای به غیرتی که نداری.
چرا دبی نا امن نمیشه؟؟ با این ها باید محکم برخورد کرد مثل اسراییل واگرنا کشورت رو ویران میکنه
ايران بايد در مقابل اين ها بؙرّنده تر عمل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
از نظر مسئولین این ها "برادران عرب" هستن.
واقعا به اینغرب باید افرین گفت نوکرهایی پیدا کرده که علاوه برانکه کل ثروت امارات در احتیار غرب قرار می دهند مثل یک سگ خوب با وفا هم برای اربابشان پارس می کنند که خود ارباب ها به این خوبی نمی تواند پارس کنند احه کسی نیست به این بگه منطقه به تو چی تو اصلاچیکارهایی سر پیازی ته پیازی واقعا نتانیو در مقابل ایران هراسی اینها کم میاره
متاسفانه ایرانیها دچار خشونت شده اند و از نظرات میشه فهمید خیلی هاشون به هردلیل دنبال جنگ خانمانسوز هستند، اونایی که چنین نظراتی دارن بهتره برن صحرای نقب و خارج از ایران با اسراییل و عربستان و اصلا دنیا بجنگند ولی به ایران کاری نداشته باشند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ماکه دستمزدمون جواب مخارج زندگی رانمیده همیشه شرمنده خانواده هستیم،انشالله جنگ بشه شهیدبشیم شایدیک حقوقی خانواده بگیره تاحداقل یک زندگی ساده داشته باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر