بازدید 2077

چین ۲ میلیون تن دانه سویا از آمریکا خرید

کد خبر: ۸۷۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 03 February 2019

یک روز پس از مذاکرات تجاری، روز شنبه خریداران چینی دولتی غلات، کوفکو کراپ و سینوگرین، در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند، هر کدام بیش از ۱ میلیون تن دانه سویا از آمریکا خریداری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، چین به دنبال مذاکرات تجارت ۲ روزه در واشنگتن، خرید دانه سویای آمریکا را به شدت افزایش داد. روز شنبه خریداران چینی دولتی غلات، کوفکو کراپ و سینوگرین، در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند، هر کدام بیش از ۱ میلیون تن دانه سویا از آمریکا خریداری کرده‌اند.

طبق بیانیه‌های تقریبا یکسانی که شرکت‌ها منتشر کردند، این خریدها، در راستای اجرای تفاهم مشترکی است که رهبران چین و آمریکا در طی مذاکرات به آن دست یافته‌اند.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند، دانه سویای خریداری شده در بازه آوریل-جولای به چین حمل خواهد شد و هم در بنادر خلیج آمریکا و هم شمال غرب آمریکا در اقیانوس آرام، بارگیری خواهند شد.

تراکنش‌های مربوط به این خرید، قبل از تعطیلات سال جدید چینی، که کوفکو و سینوگرین در بازارها غایب خواهند بود، انجام خواهد شد.

این خرید پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ گفت: چین، بزرگترین واردکننده دانه سویا در جهان، به دنبال مذاکرات این هفته، قبول کرده است که در کل ۵ میلیون تن دانه سویای آمریکا را خریداری کند. این به اضافه ۵ میلیون تنی است که قبلا در ماه دسامبر، به دنبال دیدار ترامپ با همتای خود شی جین‌پینگ، خریداری شده بود.

ترامپ گفت خیلی خوشحال است که کشاورزان آمریکایی همچنان به فروش دانه سویا به چین اهمیت می‌دهند و در مورد آن نگرانند.

چین دانه سویای آمریکا را به عنوان نشانه‌ای از حسن‌نیت خریداری می‌کند تا نمایندگان تجاری دو کشور بتوانند به مذاکرات خود در مورد مسائل گسترده‌تری مانند دارایی‌های معنوی، ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار