بازدید 4381
۱

شروط ادامه ثبات در بازار ارز

کد خبر: ۸۷۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 03 February 2019

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با کارآمد خواندن سیاست‌های دولت در کاهش نوسان ارزی در بازار، گفت:تعامل دولت و مجلس به کارآمدی هرچه بیشتر سیاست‌های بانک مرکزی کمک کرد.

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به وضعیت بازار ارز در روزهای اخیر، گفت: اکنون تقریبا نوسان کمی در بازار ارز وجود دارد که البته حاصل مدیریت کارآمد بانک مرکزی و تصمیمات دولت و مجلس در این حوزه است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس در خصوص مسائل مختلف اعم از بودجه و همچنین مسائل مربوط به واردات و صادرات می تواند در به حداقل رساندن نوسانات و تقریبا کارآمد سازی مدیریت بانک مرکزی کمک کند، افزود: در حال حاضر دولت باید با محدودسازی یا به صفر رساندن واردات بدون انتقال ارز، بازار را کنترل کرده و واردات کالاهای اساسی و دارو را با دقت بیشتری انجام دهد تا به این ترتیب ساماندهی بازار رخ دهد.

قوامی با تاکید بر اینکه ارز دولتی باید به دست تولید کننده واقعی برسد، تصریح کرد: این نوع سیاست به مدیریت تقاضای ارز انجامیده و می تواند کمک کننده سازماندهی بازار باشد. وی با بیان اینکه در ارتباط با واردات کالاهای اساسی نیز باید سیاست ها تغییر کند، گفت: اگر ما در حمایت های معیشتی با کمبود تولید در داخل مواجه هستیم باید حمایت ها را به سمت تولیدکننده هدایت کنیم تا به این وسیله ضمن بی نیازی از واردات فاصله میان تولید و مصرف را از میان برداریم که در این حوزه کاهش تقاضای ارز نیز رخ می دهد و محدودیت های بانک مرکزی را برای انتقال یا تخصیص ارز کاهش می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه یک سری سیاست های می تواند به بانک مرکزی کمک کند تا بازار ارز با ثبات تر شده و نیازهای کشور بر اساس اولویت ها تامین شود، تصریح کرد: البته تشویق به یک سری صادراتی که منتهی به انتقال ارز به داخل می شود و صادرکنندگانی که در این وضعیت نقش موثری دارند تا ارز حاصل از صادرات را به نیازهای واقعی اختصاص داده و مازاد آن را در اختیار سامانه نیما بگذارد نیز در ساماندهی ارزی مهم هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ساماندهی ارزی در بازار نیازمند مجموعه اقداماتی است که باید از سوی مردم، صادرکنندگان، دولت و مجلس انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط یک شرط عدم چاپ پول بی پشتوانه که مجلس و دولت برای زیر پا گذاشتن ان رقابت می کنند پس بی خیال
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر