بازدید 2244

روسیه: با اقدامات مخرب آمریکا در حوزه کنترل تسلیحاتی مقابله می‌کنیم

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اصلی‌ترین عامل اقدام آمریکا در بحث کنترل تسلیحاتی تضعیف جدی مواضع واشنگتن در حوزه بین‌المللی است. مسکو با جدیت متدها و ابزارهای مورد استفاده آمریکا در موضوع کنترل تسلیحاتی را رد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 02 February 2019

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اصلی‌ترین عامل اقدام آمریکا در بحث کنترل تسلیحاتی تضعیف جدی مواضع واشنگتن در حوزه بین‌المللی است. مسکو با جدیت متدها و ابزارهای مورد استفاده آمریکا در موضوع کنترل تسلیحاتی را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه اعلام کرد تعهدات کشورش به پیمان قوای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف از دوم فوریه به حالت تعلیق در می‌آید و در صورتی که مسکو به تبعیت از این توافق دوجانبه باز نگردد، روند خروج ظرف شش ماه آغاز خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فدراسیون روسیه پیوسته و بدون قید و شرط به تعهداتش در زمینه کنترل، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای عمل می‌کند. ما قویاً هرگونه متد یا ابزار مورد استفاده از سوی واشنگتن را رد می‌کنیم… ما آماده هماهنگی و همکاری تمام عیار با کشورهای هم‌فکر در راستای تقویت ثبات استراتژیک و امنیت بین‌المللی هستیم. علاوه بر این مسکو قاطعانه با هرگونه گام‌های مخرب در خصوص کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی مقابله خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: فدراسیون روسیه به مخالفت قاطع با گام‌های مخرب در زمینه کنترل و عدم اشاعه تسلیحاتی از طریق انسجام با جامعه بین‌المللی درباره یک دستورکار سازنده با هدف تقویت این سامانه حقوقی بین‌المللی موجود ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه روسیه تاکید کرد: اصلی‌ترین دلیل پشت اقدام آمریکا یک تضعیف بسیار جدی و واقعی در مواضع آمریکا در حوزه بین‌المللی است و در نتیجه، نگرانی واشنگتن از گرفتار شدن در گام‌هایی است که توسط خود آمریکایی‌ها برای امحای این سیستم حقوقی بین‌المللی و تحمیل یک سری قوانین به جهان برای تأمین نیازهای سیاست خارجی فرصت‌طلبانه آنها ایجاد شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه ابراز امیدواری کرد که یک توافق جدید ایجاد خواهد کرد که "بسیار بهتر" باشد و شامل تعداد کشورهای بیشتری نسبت به اعضای پیمان آی‌ان‌اف شود. ترامپ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: امیدوارم بتوانیم همه را در اتاق بسیار بزرگ و زیبایی جمع کنیم و به توافق جدیدی برسیم که بسیار بهتر باشد.

از سوی دیگر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد ایالات متحده از ارائه هرگونه مدرک جدیدی در حمایت از ادعایش مبنی بر عهدشکنی روسیه در پیمان آی‌ان‌اف ناکام مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها