بازدید 5047
مدیر عامل فولاد هرمزگان در گفت و گو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

صادرات 55 درصدی محصولات هرمز طی سال جاری/تهاتر و تامین ارز مواد اولیه از منابع صادراتی

کد خبر: ۸۷۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷ 02 February 2019

مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت: باید بتوانیم ارز حاصل از صادرات خود را صرف برآورده کردن نیازهای ضروری شرکت برای تداوم تولید کنیم.

فرزاد ارزانی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اعلامی باید حدود 90 درصد ارز را به بانک مرکزی بدهیم و قاعدتا با 10 درصد ارز نمی توانیم نیازهای شرکت از لحاظ مواد اولیه ، مصرفی را برآورده کنیم و بر این اساس شرکت با چالش مواجه می شود.

وی با بیان اینکه تهاتر گام بلندی برای حل شدن بخشی از مشکلات در شرایط فعلی بوده و با اشاره به بحث تحریم ها افزود: یکی از مسائلی که می توان با انجام آن فشار تحریم ها را کاهش داد ، تهاتر بخشی از هزینه ها طی زنجیره تولید یعنی از معدن تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی است.

وی با اشاره به اینکه قاعدتا در این چرخه عده ای طلبکارو برخی نیز بدهکار هستند، با تهاتر بخشی از مشکلات با سعه صدر و بلنداندیشی از طریق تهاتر بین شرکت ها انجام شود.

ارزانی با اشاره به صادرات تقریبی 55 درصد محصولات فولاد هرمزگان طی سال جاری و علی رغم همه مشکلات گفت: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده در 2 ماه آینده تا پایان سال و زمان باقیمانده صادرات شرکت وضعیت بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فولاد هرمزگان شرکتی صادرات محور بوده و با اشاره به صادرات 70 درصدی انواع محصولات تولیدی این مجتمع طی سال گذشته ادامه داد: تحریم ها به طور طبیعی مشکلاتی برای صادرات ایجاد کرده ولی باید این مسائل مدیریت و حل شود.

ارزانی ادامه داد: با هماهنگی فولاد مبارکه اصفهان به عنوان سهامدار عمده هرمزبرای عبور از تحریم های راهکارهای لازم و عملیاتی را بررسی و اتخاذ می کنیم تا بتوانیم صادرات فولاد را تداوم دهیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مشکلی که اکثر شرکت های صادراتی اکنون با آن درگیر هستند، تاکید کرد: از دولت و وزارت صنعت تقاضا داریم این امکان را فراهم آوردند که بتوانیم ارز حاصل از صادرات را برای رفع نیازهای مواد اولیه و مواد مصرفی و قطعات و تجهیزات خود استفاده کنیم.

ارزانی با بیان اینکه به عنوان یک شرکت حاضر در بورس همه آمار و اطلاعات «هرمز» به طور شفاف در دسترس عموم بوده ، افزود: با هماهنگی های انجام شده بین بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت این شفافیت روزبه روز بیشتر می شود و سعی داریم نیازهایمان را برطرف کنیم.

مدیر عامل فولاد هرمزگان درپاسخ به پرسشی در خصوص چشم انداز صنعت فولاد و تولید این محصول طی سال اتی با توجه به رکود حاکم بر بخش ساخت و ساز نیز گفت: طبق بررسی های انجام شده در سطح بین الملل و تحقیقات داخلی وضعیت تولید و تقاضای فولاد در سال 2019 همانند سال 2018 خواهد بود و تفاوت قابل توجهی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قاعدتا تحریم ها همه بنگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و همه شرکت ها در پی آن هستند که با تجربه تحریم های دور اول، محدودیت های فعلی را پشت سر بگذارند، بهر حال رکود فعلی بر وضعیت شرکت های تولید کننده تاثیر گذار بوده و در همه صنایع این مشکلات وجود دارد.

ارزانی به عنوان راه حل گذار از این بحران ، افزایش تسهیلات بوده و گفت: با توجه به مشکلاتی که شرکت ها برای دورزدن تحریم ها و صادرات با آن مواجه هستند و به سختی آن را انجام می دهند دولت اجازه دهد شرکت ها از منابع خودشان برای تامین مواد اولیه و ضروری واحدهای خود استفاده کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی، بررسی آمار گمرک طی ماه گذشته حکایت از افزایش مقادیر صادرات فولاد اعم از بیلت، اسلب و محصولات سرد و گرم دارد و بر این اساس پیش بینی می شود وضعیت سودآوری این شرکت ها طی سه ماهه پایانی سال در مسیر صعودی و متعادلی قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان