بازدید 2930

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را دیگر افزایش نمی‌دهد

کد خبر: ۸۷۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 02 February 2019

رییس فدرال رزرو آمریکا گفت: سیاست بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره ضعیف شده و یک رویکرد صبورانه‌ای را در این رابطه در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، «جروم پاول» رییس فدرال رزرو در قوی ترین اظهار نظر خود از زمان ریاست بانک مرکزی آمریکا تاکنون اعلام کرد که چشم انداز بانک مرکزی آمریکا در ارتباط با افزایش نرخ بهره تغییر پیدا کرده است. وی افزود: رویکرد افزایش نرخ بهره تا حدودی ضعیف شده است.

این اظهار نظر او به دنبال تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال در مورد عدم تغییر نرخ بهره و ماندن آن بر روی ۲.۲۵ و ۲.۵ درصد مطرح می شود؛ ضمن اینکه این کمیته وعده در پیش گرفتن رویکرد صبورانه را در مورد افزایش نرخ بهره داده است. پاول همچنین گفت: نرخ بهره در بازه برآورد نرخ خنثی این کمیته است که یک عامل کلیدی برای فدرال محسوب می شود.

البته در ماه های اخیر پاول با اظهار نظر در مورد اعتقاد او به روند تداوم نرخ بهره حداقل تا زمان رسیدن به بازه خنثی موجب نگرانی بازارها شده بود. وی در سخنرانی خود اعلام کرد که خواهان مشاهده نیاز برای افزایش بیشتر نرخ بهره است و نرخ تورم را عامل اصلی برای افزایش نرخ بهره عنوان کرد.

همچنین دیگر نگرانی های فدرال رزور برای افزایش نرخ بهره به مسائل ژئوپولتیکی از قبیل مذاکرات برگزیت و کاهش رشد اقتصادی در چین بر می گردد. بر پایه این گزارش، فدرال رزرو آمریکا از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد با شروع فرآیند عادی سازی، نرخ بهره را ۸ مرتبه افزایش داده و پیش بینی می شد که در سال جاری میلادی هم دو مرتبه دیگر نرخ بهره افزایش پیدا کند.

بازارها بر این باور هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی شانس بسیاری کمی برای افزایش نرخ بهره در آمریکا وجود دارد و بر اساس آن اقدام به قیمت گذاری می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان