بازدید 4694
۴

کنکور هر چقدر تغییر کند، سازمان سنجش همان همیشگی‌ست!

ظاهرا هر چقدر کنکور بالا و پایین شده و شیوه ورود به دانشگاه و تحصیلات تکمیلی دستخوش تغییر شود، قرار نیست سازمان سنجش آموزش کشور تغییر کند!
کد خبر: ۸۷۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 31 January 2019
ظاهرا هر چقدر کنکور بالا و پایین شده و شیوه ورود به دانشگاه و تحصیلات تکمیلی دستخوش تغییر شود، قرار نیست سازمان سنجش آموزش کشور تغییر کند!

به گزارش «تابناک»، از جمله اشکالاتی که از دیرباز به برگزاری آزمون‌های ورودی در کشورمان وارد است، تاخیر و تعلل‌های فراوان است. تاخیر‌هایی که گاه تعجب برانگیز می‌شوند و این انتظار را به دنبال دارند که دلیل بروزشان توضیح داده شده و در خصوص شان شفاف سازی صورت گیرد و گاه تعبیر‌های خطرناکی را سبب ساز می‌شوند.

تعبیر‌هایی مانند شائبه دخل و تصرف برخی در نتایج واقعی آزمون که به کرات در گذشته مطرح شده اند و غالبا در همان وضعیت مبهم و تاریک باقی مانده اند؛ نیمه تاریک آزمون‌هایی که قرار است شفافیت زا باشند و با همه ابهامات مقابله کنند، اما گاه سبب ساز عدم شفافیت می‌شوند.

وضعیتی که نتیجه مستقیم پاسخگو نبودن مسئولان یا سایه گزینی ایشان است. مسئولانی که موظفند به دقت در خصوص همه امور توضیح داده و افکار عمومی را در جریان جزئیات تصمیماتشان بگذارند، اما غالبا ترجیح می‌دهند نگاه از بالا به پایین به مردم را حفظ کرده و تا جایی که ممکن است، توضیح ندهند!

اتفاقی به شدت مسبوق به سابقه در کشورمان که قصد داریم نمونه‌ای از آن را بازخوانی کنیم. اتفاقی که در اجرای تصمیمی بسیار جوان رخ داده است؛ در پذیرش بدون کنکور در دانشگاه برای نیمسال دوم امسال که به تعبیری جوهر مصوبه آن هنوز خشک نشده، اما با تاخیر در حال اجراست.
 
کنکور هر چقدر تغییر کند، سازمان سنجش همان همیشگی‌ست!

آن گونه که در اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به تاریخ ۱۳ دی ماه (که «اطلاعیه مهم» نام گرفته) آمده بود، بر اساس مصوبات جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مقرر شده بود پذیرش دانشگاه‌ها در بهمن ماه ۹۷، با ثبت نام از تاریخ ۲۹ دی لغایت ۶ بهمن ماه انجام پذیرد.

مصوباتی که در ادامه آن تاکید شده بود «اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ ۶ تا ۱۰ بهمن صورت خواهد گرفت.» تا این گونه به نظر برسد که همه جوانب کار سنجیده شده، برنامه ریزی شده و قرار است جز تغییر در کنکور، اشکالاتی مانند تاخیر و تعلل و مواردی از این دست نیز پایان بیابد.

دورنمایی که ظاهرا چیزی جز سراب نبود چراکه در نهایت ثبت نام متقاضیان از ۲۹ دی تا ۱۰ بهمن ادامه یافت و قرار شد نتیجه به جای ۶ تا ۱۰ بهمن (بر اساس مصوبه اعلام شده) در نیمه بهمن ماه اعلام شود. نیمه بهمن ماه، یعنی محدوده‌ای که دقیق نیست و می‌توان اینور و آنورش کرد!

رفتاری که از قدیم از مسئولان در این خصوص دیده می‌شده و حذف کنکور به شیوه فعلی هم نتوانسته تغییری در آن به وجود آورد. تغییری که اگر در حوزه اطلاع رسانی و شفاف سازی هم رخ می‌داد، جای خوشحالی داشت، اما این گونه نشده تا نتوان فهمید چرا و چگونه تاریخ‌های مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش تغییر کرده و دلیل این تغییر‌های همیشگی چیست؟!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سازمان سنجش نباشه عدالت کنکوری رو فاتحه
کن فیکون ...
چقدرم التهاب کنکورو کاهش دادن دستشون درد نکنه
اگه کنکور نباشه قطعا پارتی بازی میشه.
در آزمون ورودی توسط هر دانشگاه فقط اقوام و آشنا قبول میشن.
بچه ها فریب عنوان فریبنده حذف کنکور رو نخورید.
حذف کنکور به ضرر ماست.
اصلا ارزش هر چیز به سختی اون هست.
هر چیزی که راحت به دست بیاد ارزش و افتخاری نداره.
موفق و سخت کوش باشین.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر