بازدید 6281
۳

تهدید کارکنان شهرداری شیراز با سرنگ آلوده به ایدز

کد خبر: ۸۷۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 31 January 2019

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز گفت: یکی از معتادان متجاهر در این شهر با چاقو به مامور این اداره که در حین انجام وظیفه بود حمله و وی را زخمی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یوسف آفرینی افزود: در این حادثه که شامگاه دوشنبه (نهم بهمن 97) رخ داد معتاد مهاجم پس از مجروح کردن این مامور اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز، متواری شد.

وی ادامه داد: پس از مجروح شدن این مامور شهرداری، همکاران او بی درنگ اقدامات اولیه بهداشتی و ضد عفونی را برای جلوگیری از آلوده شدن این کارمند شهرداری به ویروس ایدز و هپاتیت انجام داده و او را به یکی از مراکز درمانی شیراز منتقل کردند.

وی، با اشاره به عمیق بودن زخم این مامور شهرداری، گفت: اقدامات درمانی لازم برای او انجام شده و روند رو به بهبودی را طی می کند.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز، اظهار داشت: متعاقب این حادثه، ماموران نیروی انتظامی سر صحنه حاضر شدند و اقدام به تهیه گزارش از این ماجرا کردند اما متاسفانه تا کنون این معتاد متجاهر شناسایی نشده و پلیس همچنان به دنبال دستگیری او است.

آفرینی بیان کرد: به طور میانگین 2 بار در ماه از اینگونه حمله ها از سوی معتادان متجاهر به کارکنان شهرداری شیراز صورت می گیرد و در هفته‌های گذشته نیز یکی از این معتادان با شکستن پایپ (تجهیزات شیشه ای مصرف مواد مخدر) و با استفاده از آن به صورت یکی از کارکنان شهرداری حمله و وی را زخمی کرد.

وی ادامه داد: در بعضی موارد نیز معتادان مبتلا به ایدز، کارکنان شهرداری را با سرنگ‌های آلوده به ویروس اچ.آی.وی، تهدید می کنند.

آفرینی، در مورد اینکه آیا تجهیزات بهداشتی در اختیار ماموران اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز قرار دارد که در صورت نیاز برای آلوده نشدن به بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: تیم های این اداره به بعضی از مواد ضد عفونی قوی مجهز شده اند.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه ماموران این اداره در ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر با کمبود برخی از داروها مواجه هستند، بیان کرد: داروهای ضروری برای استفاده در شرایط خطرناک را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه می کنیم.

او افزود: اما با توجه به مهم بودن عامل زمان برای پیشگیری از آلودگی به بیماری هایی مانند ایدز اگر این داروها به موقع در اختیار تیم های این اداره قرار داده شود، سریع تر می توانند از آن استفاده کنند و ضریب آلودگی این افراد کاهش خواهد یافت.

وی، با تاکید بر سختی و خطرناک بودن کار ماموران اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شیراز، اظهار داشت: کارکنان این اداره با وجود مواجه شدن با اینگونه رفتارها اما به دلیل فرا گرفتن آموزش های لازم برای کنترل خشم و هیجان، در مقابل آسیب دیدگان اجتماعی رفتار کاملا منطقی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اينجا ايران است . هر دم از اين باغ بري مي رسد !
ویروس که وارد شد چی را میخوان ضد عفونی کنن!!!!!!
چرت و پرت نگین تو را خدا
شوخی بردار نیست این قضایا
باید برای دفاع از خودشون امکانات کافی را داشته باشن
چون حمله با ویروس ایدز اقدام به قتل به حساب میاد بهتره معناد رو نفله کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار