بازدید 4849

برای اخذ ویزای شینگن چه اقداماتی لازم است؟

کد خبر: ۸۷۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 28 January 2019
فرآیند اخذ ویزا برخلاف برخی از اقدامات سفر همانند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، آن‌چنان کار آسانی نخواهد بود، اما اخذ ویزای شینگن یا به اصطلاحی ویزای شنگن از آن دسته روادیدی است که ارزش بسیار زیادی به همراه دارد.

ویزای شینگن یا شنگن شاید تنها ویزایی می‌باشد که مسافرین با اخذ آن می‌توانند با خیالی آسوده به چندین و چند کشور اروپایی در محدوده شینگن سفر کنند.

قرارداد شینگن در واقع توافقی است که در سال ۱۹۸۵، توسط شش کشور اروپای غربی به تصویب رسید و در آن امکان تردد بدون داشتن ویزا فراهم شد. بعد‌ها طی چند توافق دیگر کشور‌های بیشتری به آن ملحق شدند که در حال حاضر ۲۶ کشور در اروپا از این پیمان تبعیت می‌کنند. توجه داشته باشید که کشور‌های اتحادیه اروپا را نباید با کشور‌های محدوده شینگن اشتباه گرفت. برای مثال نروژ و ایسلند بخشی از شینگن هستند، اما جزو اتحادیه اروپا نیستند یا مثلاً انگلستان و ایرلند عضو اتحادیه اروپا هستند، اما جزو محدوده شینگن نیستند.

به همین دلیل ویزا (روادید) انگلستان و ایرلند جهت ورود به شینگن بی‌اعتبار است و ساکنان و اتباع انگلستان و ایرلند باید هنگام پرواز خارجی به کشور‌های عضو شینگن مورد کنترل مرزی قرار گیرند.

سفر با ویزای شینگن

کشور‌هایی نیز وجود دارند که جزو اعضای اتحادیه اروپا نبوده، اما از طریق بستن قراداد‌های مخصوص بخشی از محدوده شینگن به شمار می‌روند. برای مثال کشور‌هایی مثل نروژ و ایسلند عضوی از اعضای اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو قرارداد شینگن به حساب می‌آیند. به همین دلیل ویزا‌های صادر شده از سوی نروژ و ایسلند جهت ورود به همه کشور‌های عضو شینگن معتبر است و اتباع و ساکنان این دو کشور نیز بدون عبور از هرگونه کنترل مرزی به همه کشور‌های عضو محدوده شینگن داخل و خارج می‌شوند.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کشور‌های بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، بریتانیا، سوئد، چک، آلمان، مجارستان و اتریش هستند.

۲۴ کشور عضو محدوده شینگن شامل بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد، چک، آلمان، مجارستان و اتریش هستند.

۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا که از پول واحد «یورو» استفاده می‌کنند نیز شامل بلژیک، قبرس، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتقال، اسلوانی، اسپانیا، آلمان و اتریش هستند.

پرواز خارجی با ویزای شینگن

برخی از افراد تصور می‌کنند که اخذ ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شینگن است. اما یک ویزای شینگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرز‌های کشور‌های در محدوده شینگن است و نه بیشتر. پس از آن مقامات مرزی شینگن تصمیم می‌گیرند که به شخص اجازه ورود بدهند و یا به دلایلی از ورود او به محدوده شینگن جلوگیری به عمل آورده و او را به کشوری در خارج از محدوده شینگن اخراج نمایند. برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب دیگری در سفارتخانه موفق به گرفتن ویزا شده باشد، به همین دلیل مرز‌های ورودی شینگن این حق را دارند که همه مسافران ورودی دارای ویزا را مورد کنترل مجدد قرار دهند و در صورتی که دارای شرایط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شنگن جلوگیری به عمل آورند.

دارا بودن مدارک کافی به هنگام ورود به مرز‌های شنگن یک تضمین برای هر مسافر محسوب می‌شود تا مورد اقدامات ناخوشایند از قبیل: مصاحبه در مرز و یا بازداشت موقت تا بررسی صحت و سقم ویزای مسافر و حق ورود به شنگن قرار نگیرد.

انواع ویزای شینگن

نوع ویزای شینگن بر اساس ماهیت یا اهداف سفر تعیین می‌شود که از جانب سفارت یا کنسولگری‌های معین صادر می‌گردد.

ویزای عادی شینگن (USV)

ویزای عادی شینگن به مثابه روادید یکی از کشور‌های عضو منطقه شینگن برای حمل‌ونقل یا اقامت در منطقه موردنظر است که برای مدت‌زمانی خاص و حداکثر تا ۹۰ روز در هر دوره شش‌ماهه اعتبار دارد و از تاریخ ورود شخص به منطقه شینگن آغاز می‌گردد. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته A, B, C. تقسیم می‌شود.

ویزای معتبر در منطقه محدود (LTV)

در این نوع از ویزا به مسافر اجازه داده می‌شود فقط به کشور صادرکننده ویزای شینگن یا در برخی موارد، به کشور‌های دیگری از منطقه شینگن سفر کند که نام آن‌ها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشور‌هایی که نام‌شان هنگام درخواست ویزا ذکر شده است، این‌گونه ویزا برای سفر به کشور‌های دیگر عضو شینگن که نامی از آن‌ها برده نشده، معتبر نیست.

ویزای ملی

ویزای ملی دسته D. به افرادی ارائه خواهد شد که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشور‌های شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی که قصد دارند در دوره زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشور‌های شینگن اقامت داشته باشند، ارائه می‌شود و پس از پایان دوره مشخص باید به کشورشان بازگردند.

هزینه ویزای شینگن

هنگام درخواست ویزا، هر یک از درخواست‌کنندگان ملزم به پرداخت هزینه غیرقابل استرداد برای ویزا هستند. هزینه ویزای شینگن بسته به نوع ویزا، سن درخواست‌کننده و برخی موارد دیگر متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن به طور معمول (به یورو)

ویزای ترانزیت فرودگاهی: ۶۰.۰۰ یورو
ویزا برای اقامت کوتاه، کم‌تر از ۹۰ روز: ۶۰.۰۰ یورو
ویزا برای اقامت طولانی، بیش از ۹۰ روز: ۹۹.۰۰ یورو
 
بیمه مسافرتی ویزای شینگن
 
شهروندان کشور‌هایی که برای ورود به منطقه شینگن ملزم به دریافت ویزا هستند، چه به صورت فردی یا گروهی یا توریستی و چه با هدف کسب‌وکار ملزم به خرید بیمه مسافرتی نیز هستند که تمام روز‌های اقامتشان را در منطقه شینگن پوشش دهد.

این بیمه باید در سراسر قلمروی کشور‌های عضو شینگن معتبر باشد و تمام دوره زمانی را که شخص قصد اقامت یا عبور از این منطقه را دارد، پوشش دهد. حداقل پوشش باید ۳۰، ۰۰۰ یورو در نظر گرفته شود.

مدت‌زمان اقامت در منطقه شینگن بعد از صدور ویزا

با توجه به نوع ویزایی که از جانب سفارت یا کنسولگری مشخص در هر یک از کشور‌های عضو شینگن صادر می‌شود، بر اساس ماهیت سفر و دیگر مقتضیات مربوطه، محدودیت‌های مختلفی برای هر ویزای خاص اعمال می‌شود. با این حال، متداول‌ترین نوع ویزایی که به مسافران اعطا می‌شود در هر دوره شش ماهه تا حداکثر ۹۰ روز بعد از تاریخ ورود اعتبار دارد.

در چه صورت اجازه درخواست ویزای شینگن وجود دارد؟

گرفتن ویزای شینگن همانند هر ویزای دیگری شرایط خاصی را می‌طلبد. هر آدمی اجازه دارد درخواست ویزای شینگن خود را ارائه دهد، درصورتی که بتواند تمام مدارک موردنیاز را به ترتیب ارائه نماید. همچنین استطاعت مالی برای طول اقامتش در منطقه شینگن را داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ممکن است به مرور زمان در بند‌هایی از آن تغییری حاصل شود، بنابراین مطالب گفته شده تا تاریخ خاصی اعتبار دارد.

علاقه‌مندانی که درخواست اخذ ویزای شینگن دارند می‌توانند اقدامات و مدارک لازم خود را با راهنمایی همه جانبه آژانس مسافرتی سفرستان انجام دهند. سفرستان با پشتیبانی آنلاین و جامع می‌تواند شما را در اخذ ویزا، رزرو پرواز خارجی، خرید بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل راهنمایی نماید. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن سفرستان و ورود به سایت سفرستان به راحتی از تخفیف‌های خرید بلیط هواپیما برخوردار شده و با هر ایرلاینی که مد نظر دارید، اقدام به تهیه بلیط هواپیما نمایید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها