بازدید 4996

معاون قوه قضاییه: اعتقادی به تأثیر تحریم‌ها ندارم

کد خبر: ۸۷۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 27 January 2019

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر لزوم برداشتن موانع داخلی سد راه توسعه کشور، گفت: موانع و ترامپ‌های داخلی از رئیس جمهور آمریکا برای ما بدتر هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ، محمدباقر الفت در دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که عصر امروز یکشنبه (۷ بهمن) در سالن "شهدای دولت" استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان این‌که ظرفیتی که برای توسعه در کشور داریم بسیار زیاد است، افزود: متأسفانه خود ما موانعی برای توسعه، ایجاد و راه را سد کرده‌ایم.

الفت با اشاره به این‌که امروز دست هرکس پای دیگری را گرفته و از افتادن‌های متعدد افراد، سدی بر سر راه توسعه ایجاد شده، خاطرنشان کرد: امروز به شرایطی دچاریم که حاضریم پشت سد توسعه له شویم، اما دستمان را از روی پای یکدیگر برنداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان این‌که ترامپ‌های داخلی بسیار بدتر از ترامپ خارج از کشور هستند، یادآور شد: اعتقاد زیادی به تأثیر تحریم‌ها ندارم و فکر می‌کنم موانع داخلی که خود ما ایجاد کرده‌ایم، بدتر است.

وی گفت: اگر این سدها برداشته شود، سرعت توسعه آن‌قدر زیاد خواهد بود که باید برای کنترل آن تدابیری بیاندیشیم.

الفت، راهکار درست شدن این وضعیت را بهبود فضای کسب و کار در کشور خصوصاً برای فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: در قانون، لزوم بهبود فضای کسب و کار و اقدماتی که باید انجام شود بارها تکرار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اضافه کرد: بر اساس قانون، تا پایان سال چهارم برنامه ششم توسعه، باید از نظر فضای کسب و کار بین ۲۵ کشور منطقه در جایگاه هفتم باشیم، اما اکنون در رده هجدهم قرار داریم و طی کردن این همه پله در این زمان باقی‌مانده، کار سختی است.

الفت گفت: به‌علاوه تا پایان سال پنجم نیز باید به جایگاه زیر ۷۰ بین بیش از ۱۴۰ کشور دنیا برسیم و این در حالی است که اکنون در جایگاه ۱۲۴ قرار داریم و جایگاهمان نیز نسبت به سال قبل چهار پله بدتر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه یکی از اولین اصول بهبود فضای کسب و کار را، تکریم سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه در کشور تولید ثروت و سرمایه‌گذاری مشروع آن‌طور که باید ارزش ندارد و این در حالی‌است که سرمایه‌گذار باید هرکجا که می‌رود بتواند سرش را بالا بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که حرمت کار اقتصادی باید بین مردم بالا برود، عنوان کرد: مردم باید بدانند سرمایه‌گذار کسی است که هم به مردم نفع می‌رساند و هم خودش از قِبَل این کار سود می‌برد.

الفت، حمایت از سرمایه‌گذار را نیز ضروری دانست و یادآور شد: برخی از مواردی که برای حمایت از سرمایه‌گذار باید صورت بگیرد به قوه قضائیه مرتبط است که ما در این زمینه حامی فعالان اقتصادی خواهیم بود. اما بخش دیگر به سایر دستگاه‌ها برمی‌گردد که شامل اصلاح قوانین، تسهیل رویه‌ها و … است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر لزوم حمایت بیشتر بانک‌ها از سرمایه‌گذاران هم تاکید کرد و یادآور شد: برای این‌که بانک‌ها از سیستم ربوی فاصله بگیرند، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که از آن جمله تشکیل شورای فقهی برای نظارت بر قراردادهای بانکی است.

وی ابراز امیدواری کرد، با این کار دغدغه فعالان اقتصادی کمتر شود.

الفت عنوان کرد: در تمام این مسیر قوه قضائیه نیز حامی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی مشروع در کشور خواهد بود.

وی اشاره‌ای هم به راه‌اندازی مرکز قضائی اقتصادی کرمانشاه به عنوان اولین مرکز در کشور داشت و تاکید کرد: امیدواریم فعالیت این مرکز، حمایتی از فعالان اقتصادی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل