بازدید 6088
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بانک ملت هم نتوانست جلوی ریزش شاخص کل بورس را بگیرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه هفتم بهمن ماه ۹۷، در ادامه روند کاهشی هفته قبل و روز گذشته، با کاهش ۱۶۷۹ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز، شاهد ریزش ۴۶۱ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 27 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه هفتم بهمن ماه ۹۷، در ادامه روند کاهشی هفته قبل و روز گذشته، با کاهش ۱۶۷۹ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز، شاهد ریزش ۴۶۱ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۶۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز شنبه با رشد ۳۰ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۵۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۵۴۲ واحد کاهش معادل ۰.۸۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۶ هزار و ۲۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۲ واحد کاهش معادل ۱.۰۸ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۷۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۹۸۴ واحد کاهش معادل ۰.۹۴ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۹۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۶۲ هزار و ۸۳۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۵۶ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۰ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران و نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۹ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۸۶ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۷۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۷۴ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۶۸ واحد و نماد‌های شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس و وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۶۱ واحد کاهش، بیشترین نقش را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۵۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از کاهش بیشتر نماگر کل بورس داشت. همچنین نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۹۹ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۹ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۸ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۳۲ واحد، نماد لوتوس متعلق به تامین سرمایه لوتوس پارسیان و نماد وپخش متعلق به داروپخش (هلدینگ) با ۱۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۰۶ هزار و ۸۲۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۱۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان داد و ستد کردند. روند امروز بازار نشان از رشد قابل توجه تعداد، ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته دارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
باید حقوقی های بورس و دولت از بورس حمایت کنند تا سرمایه های مردم وارد بورس و تولید شود
دراین شرایط اقتصادی هیچ چیزوهیچکس نمیتونه جلوی سقوط بورس روبگیره
تیتر پریروزتان سوخت.
تمام اخبار اقتصادی سایتها و روزنامه ها غلط از اب درمیایند چرا؟؟؟؟
ریزش اصلی هنوزشروع نشده
ما چیزی بنام اقتصاد تو کشور نداریم،خرد شد و شکست شما دنبال بورسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر