بازدید 15333
پیمانه اقتصادی؛

کدام خودرو‌ها شامل افزایش قیمت نیستند/ نوسان دلار در نزدیکی ۱۲ هزار تومان با تکیه بر بازار شایعات/ توصیه‌های مؤسس علی‌بابا برای کارآفرینان جوان در اجلاس داووس

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌ها حتی در معرض تلاطم نیستند چه رسد به ورشکستگی، تعدیل کارکنان یک شرکت خودروسازی به دلیل کاهش هزینه‌ها، شاخص کل بورس عقب نشینی کرد، گرانی سکه تحت تأثیر دلار و اونس جهانی طلا، رکورد خرید گران‌ترین خانه در آمریکا شکسته شد، بیمه‌ها مکلف به واریز ۳هزارمیلیارد از حق بیمه شخص ثالت به خزانه شدند و افزایش صادرات گاز مایع فشرده عراق را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌ها حتی در معرض تلاطم نیستند چه رسد به ورشکستگی، تعدیل کارکنان یک شرکت خودروسازی به دلیل کاهش هزینه‌ها، شاخص کل بورس عقب نشینی کرد، گرانی سکه تحت تأثیر دلار و اونس جهانی طلا، رکورد خرید گران‌ترین خانه در آمریکا شکسته شد، بیمه‌ها مکلف به واریز ۳هزارمیلیارد از حق بیمه شخص ثالت به خزانه شدند و افزایش صادرات گاز مایع فشرده عراق را در بر دارد.
 
بانک‌ها حتی در معرض تلاطم نیستند، چه رسد به ورشکستگی

سعید لیلاز در گفت وگویی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شایعات و شبهاتی که برخی افراد در مورد نظام بانکی کشور ایجاد می‌کنند و نمونه اخیر آن را در خصوص یکی از بانک‌های خصوصی شاهد بودیم، آیا خطر فروپاشی بانک‌های کشور را تهدید می‌کند؟»، گفت: من معتقدم هیچ یک از بانک‌های کشور با خطر فروپاشی مواجه نیستند و اقتصاد ایران از خطر فروپاشی بانک‌ها عبور کرده است، به ویژه در شش ماه گذشته، افزایش ارزش دارایی‌های بانک‌ها موجب شده با تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ترازنامه بانک‌ها یا متعادل شده یا حتی در مواردی مثبت نیز شود. یعنی الان دارایی شبکه بانکی به قیمت تجدید ارزیابی شده، تمام کسری‌های ایجاد شده در ۱۵ سال گذشته را پوشش داده و به یک تراز جدید رسیده است.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی حتی در مورد مؤسسات مالی غیر مجاز توانست این پرونده را با هزینه‌ای سنگین جمع کند و اجازه نداد تبدیل به یک بحران شود. مردم مطمئن باشند سپرده‌ها‌یشان در همه بانک‌ها توسط بانک مرکزی تضمین شده است. تمام بانک‌های کشور و حتی تمام مؤسسات مالی که از بانک مرکزی مجوز دارند، بانک مرکزی متعهد است بازپرداخت سپرده مردم را تأمین کند و این کار را از گذشته کرده است و در آینده هم خواهد کرد. آن مؤسسات مالی و اعتباری که مشکل پیدا کردند، اولا همه بدون مجوز بانک مرکزی بودند و ثانیا اصلا حاضر به پذیرش نظارت بانک مرکزی نبودند. /ایلنا


کدام خودرو‌ها شامل افزایش قیمت نیستند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودرو‌های پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند.

رضا رحمانی در گفت وگو با ایرنا، تأکید کرد، هر گونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش فروش‌هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی ماه ۹۷ بوده اند نیز شامل می‌شود یا نه، گفت: با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آن‌ها نمی‌شود، در صورتی که قیمت خودرو و یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.

رحمانی با تأکید بر اجرای دقیق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: «همان طور که پیش از این بار‌ها عرض کرده ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد.» وزیر صنعت درباره ضرر و زیان خودروسازان از این مسأله نیز توضیح داد: همان گونه که پیش از این اعلام کرده ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت، زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می‌دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش‌های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می‌شود، باید به آن پایبند باشند. وزیر صنعت تأکید کرد، خریداران به برخی شایعات و خبر‌های غیرموثق توجه نکنند، زیرا خودروسازان مکلف به تعهدات قبلی قیمت و زمان تحویل هستند.


تعدیل کارکنان یک شرکت خودروسازی به دلیل کاهش هزینه‌ها

شرکت خودروسازی هیوندای‌موتور اعلام کرده است، بنا دارد تا تولیدات خود در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را کاهش دهد. این شرکت قصد دارد تا برنامه مذکور را از طریق پیشنهاد به کارکنان خود برای بازنشستگی زود‌هنگام انجام دهد تا به این ترتیب بتواند هزینه‌های خود را کاهش دهد. این در حالی است که بازار خودروی چین پس از ۲۸سال رشد مداوم اکنون در سراشیبی قرار گرفته است. بزرگ‌ترین خودروساز کره‌جنوبی به‌تازگی از زیان خالص فصلی خود در پی کاهش فروش خودرو در چین خبر داد که این شرایط از سال ۲۰۱۱ برای هیوندای بی‌سابقه بوده است. از این روی، مقامات این شرکت از کاهش کارکنان کارخانه‌های خود در چین در راستای افزایش کارآمدی در بازار این کشور خبر داده‌اند. هیوندای اکنون دارای چهار کارخانه در چین است که ۱۶ هزار تن در آن‌ها مستقیم اشتغال دارند. یک نشریه چینی گزارش داده، هیوندای درصدد است تا هزار و ۵۰۰ تن از کارکنان خود در این کارخانه‌ها را تعدیل کند.

اولین روز هفته؛ شاخص کل بورس عقب نشینی کرد!

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افت ۴۶۱ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، شاهد ریزش ۱.۶ درصدی نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۳۳ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۲ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۱ واحدی معادل ۵۹ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز بر خلاف روز چهارشنبه، ۳۰۳ واحد کاهش معادل ۰.۱۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۷ هزار و ۷۴۹ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۳۱۹ واحد کاهش معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۱۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۲۲ واحد کاهش معادل ۰.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۹۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص بورس

شروع کم‌رمق «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) طی معاملات نخستین روز کاری هفته بیش از ۶/ ۰ درصد رشد داشت و به قیمت ۵۳ هزار و ۴۸۷ تومان مبادله شد. قریب به اتفاق سایر سررسید‌های وام در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفت و میانگین قیمت به کانال ۵۲ هزار تومانی تنزل کرد. ظهر دیروز، گزارش تحولات مسکن شهر تهران در دی ماه توسط بانک مرکزی منتشر شد. تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته نسبت به آذر و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴/ ۱ و ۶/ ۶۴ درصد کاهش داشته است. متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان نیز نسبت به آذر ماه و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵/ ۲ و ۸/ ۹۰ درصد افزایش داشته است. با تداوم روند فعلی، افزایش ماهانه قیمت‌ها متوقف خواهد شد و در صورت عملی شدن این مهم رونق بار دیگر به بازار معاملات مسکن و «تسه‌ها» بازخواهد گشت.

سکه تحت تأثیر دلار و اونس جهانی طلا، گران شد

شنبه ششم بهمن ماه ۹۷، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، به رقم ۴،۱۵۵،۰۰۰ تومان رسیده که نسبت به نرخ روز پنج شنبه گذشته، ۷۰ هزار تومان گران‌تر است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در حال حاضر به نقل از اتحادیه طلا و سکه، ۴،۰۵۰،۰۰۰ تومان است. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزاد نیز به ترتیب به قیمت‌های ۲،۲۰۰،۰۰۰ و  ۱،۳۰۰،۰۰۰ تومان معامله شده. هر سکه یک گرمی نیز به قیمت ۷۲۰ هزار تومان فروخته شد. آن گونه که سامانه سنا بانک مرکزی نشان می‌داد، نرخ دلار در مسیر افزایش قرار داشت و همچنین نرخ جهانی طلا نیز بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بازار جهانی با افزایش قیمت بالاتر از ۱۳۰۳ دلار قرار داشت.

نوسان دلار در نزدیکی ۱۲ هزار تومان با تکیه بر بازار شایعات

در معاملات بازار روز شنبه هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش قیمت همراه شد. این در حالی است که در ابتدای فعالیت دیروز، (ساعت ۱۰) هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۱۴۹۰ تومان در صرافی‌های بانکی خریداری شد و با قیمت ۱۱۵۴۰ تومان به متقاضی دلار فروخته شد. هرچند با گذشت زمان، بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی، نرخ خرید اسکناس دلار آمریکا توسط صرافی‌های مجاز، ۱۱۷۵۰ تومان بود و این اسکناس به متقاضی دریافت دلار، به قیمت ۱۱۸۵۰ تومان فروخته شد. بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش اسکناس دلار آمریکا در ساعات پایانی بازار روند کاهشی نسبت به میانه روز داشت؛ بنابراین، تا ساعت ۱۷ آن گونه که سامانه متعلق به بانک مرکزی اعلام کرد، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۱۵۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد.  در معاملات دیروز دلالان سعی کردند با تکیه بر بازار شایعات و ایجاد هیجان کاذب در مورد تصویب نشدن لوایح مربوط به FATF به تقویت تقاضا بپردازند و دلار را از مرز روانی عبور دهند؛ هرچند با تدبیر بازارساز، در نهایت دلار کاهشی شد.

رکورد خرید گران‌ترین خانه در آمریکا شکسته شد

وال استریت ژورنال نوشت: کنگریفین، میلیاردر ۵۰ ساله آمریکایی و بنیان‌گذار صندوق پوشش ریسک "سیتادل" که با ۹.۶ میلیارد دلار ثروت در رده صد و سی هشتم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، با خرید یک پنت هاوس در شهر نیویورک به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار، رکورد خرید گران‌ترین خانه در آمریکا را به نام خود ثبت کرد. این خانه که به مساحت ۲۴ هزار فوت مربع در منطقه "سنترال پارک" نیویورک واقع شده است. دونا اولشن، مدیر مؤسسه "اولشن رئالتی" در مصاحبه با بلومبرگ گفت: او خانه‌ای خریده که بهترین خانه در نیویورک محسوب می‌شود. خبر خرید این خانه توسط گریفین تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا در گزارشی اعلام کرد گریفین با خرید خانه‌ای به ارزش ۱۲۲ میلیون دلار در شهر لندن، رکورد خرید گران‌ترین خانه توسط یک شهروند امریکایی در خارج از کشور را شکسته است. این خانه که نزدیک کاخ باکینگهام است، زمانی محل اقامت شارل دوگل، رئیس جمهور اسبق فرانسه بوده است.

بیمه‌ها مکلف به واریز ۳هزارمیلیارد از حق بیمه شخص ثالت به خزانه شدند

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون شرکت‌های بیمه‌ای مکلف هستند مبلغ سه هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی جهت کاهش تصادفات جاده‌ای هفتگی به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. /خانه ملت

صادرات گاز مایع فشرده عراق افزایش یافت

عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: کل صادرات گاز مایع عراق در سال گذشته به ۳۲ ترانزیت به مجموع ۷۳۵ هزار و ۲۳۰ متر مکعب رسید. وی تأکید کرد: هفته گذشته از شرکت گاز بصره جنوبی ۴ هزار و ۸۱۴ تن گاز مایع بیشتر از هفته قبل از آن صادر شده است. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولیدات گاز مایع در عراق روند فزاینده‌ای به خود گرفته و می‌توان گاز ال پی جی را به راحتی صادر کنیم. این مقام مسئول وزارت نفت عراق تصریح کرد: عراق قصد دارد در تولید گاز ال پی جی طی سال‌های آتی سرمایه‌گذاری کند و از درآمد آن در توسعه کشور استفاده کند.

توصیه‌های مؤسس علی‌بابا برای کارآفرینان جوان در اجلاس داووس

جک ما، مؤسس و سهامدار عمده گروه تجارت الکترونیک علی‌بابا که جزو بزرگترین کسب‌وکار‌های الکترونیکی جهان به شمار می‌رود، طی سخنرانی خود در اجلاس داووس ۲۰۱۹ توصیه‌هایی را برای کارآفرینان جوان مطرح کرد.

کدام خودرو‌ها شامل افزایش قیمت نیستند/ نوسان دلار در نزدیکی ۱۲ هزار تومان با تکیه بر بازار شایعات/ توصیه‌های مؤسس علی‌بابا برای کارآفرینان جوان در اجلاس داووس

این کارآفرین موفق چینی که ثروتش بیش از ۳۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، خطاب به کارآفرینان نوپایی که می‌خواهند از تجربیات کارآفرینان بزرگ جهان بهره‌مند شوند، گفت: «در کسب‌وکار هرگز نگران رقابت نباشد؛ هرگز نگران فشار‌ها نباشید. اگر نگران فشار‌ها هستید، بهتر است دنیای کسب‌وکار را ترک کنید... اگر ارزش ایجاد کنید، فرصت برای شما فراهم خواهد شد. امروز همه دنیا نگران است و این بدان معناست که فرصت‌های بزرگی وجود دارد». وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان که پرسیده بود، «چه چیزی جک ما را شب‌ها بیدار نگاه می‌دارد؟» اظهار داشت: «هیچ چیز! اگر خوب نخوابم، مشکلات همچنان پابرجا خواهند ماند. اما اگر بهتر بخوابم، شانس بیشتری در جنگ با مشکلات خواهم داشت».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
بعله کاسپین هم حتما مجوز نداشته است ما اشتباه شنیده ایم فعلا جواب خودرو را د هید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
من خودم يكدستگاه جك اس 5 اتومات در خردادماه امسال از كرمان موتور طي قرارداد با قيمت قطعي خريداري نمودم جهت تحويل در بهمن ماه ولي متاسفانه نه تنها تاكنون دعوت نامه تحويل خودرو برايم ارسال نشده (بنابر اظهارات نمايندگي در سال آينده تحويل خواهد شد) بلكه اعلام شده كه خودرهاي اين شركت مبلغي حدود 35 ميليون تومان براي تمامي خودروهاي افزايش قيمت داشته و اين موضوع حتي شامل قراردادهاي قيمت قطعي نيز مي باشد.چرا كسي بر خودرو سازان نظارت ندارد تا از حقوق مردم و صرف كننده حمايت نمايند؟؟!!!!
پس تقصیر ما چیه که تحویلمان بهمن ماهه؟؟؟دی با بهمن یا اسفند چه فرقی داره؟اینم مثل قیمت گذاری در حاشیه بازاره؟...اصلا چرا تا آخر دی؟؟؟؟کی اینو گفته حداقل تا پایان سال 97 معقول و منطقی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
من خودم يكدستگاه جك اس 5 اتومات در خردادماه امسال از كرمان موتور طي قرارداد با قيمت قطعي خريداري نمودم. توجه كنيد "قيمت قطعي" و مبلغ 50 ميليون تومان از بنده نقداً در خردادماه پول گرفتن جهت تحويل در بهمن ماه ولي متاسفانه نه تنها تاكنون دعوت نامه تحويل خودرو برايم ارسال نشده (بنابر اظهارات نمايندگي در سال آينده يعني سال 1398 خودروي بنده تحويل خواهد شد) يعلاوه اعلام شده كه خودرو هاي اين شركت مبلغي حدود 10 ميليون تومان براي تمامي خودروهاي افزايش قيمت داشته (به بهانه ماليات - عوارض گمرك و...) و اين موضوع حتي شامل قراردادهاي قيمت قطعي نيز مي باشد.
چرا كسي بر خودرو سازان نظارت ندارد تا از حقوق مردم و صرف كننده حمايت نمايند؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
معقول و منطقی چون تحویل خودرو شما بهمن است ؟ بابا تو دیگه کی هستی؟ حالا طبق گقته شما از نظر آنهایی که دیماه موعدشون بوده میگن کاملا منطقی است
خریدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
واقعا ما که موعد تحویل خودرومون بهمن بوده چرا باید اینهمه اضافه پرداخت کنیم براساس چه معیاری قیمت ها مشخص شده.
در خصوص تحویل خودرو با قیمت قبلی،با توجه به اینکه خودرو سیتروئنc3اینجانب با قیمت 240میلیون تکمیل وجه وتحویل خودرو شده آیا جایی یا ادرسی هست مراجعه کنیم مابالتفاوت تضافه پرداختی را تحویل بگیریم.
پاسخ ها
اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
دوست عزیزم من هم شرایط شما را دارم ولی تکمیل وجه نکردم. سیترون اولا چرا با این مبلغ نجومی تکمیل وجه کردید. دوما حتما میتونید پیگیری کنید فقط باید زیاد بدوید
همین امروز برید سازمان حمایت شکابت کنید فردا هم برید صمت
c3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
ثبت نام کنندگان این ماشین ماهاست دارن جاهای مختلف پیگیری و اعتراض میکنن و تکمیل وجه نکردن تا نتیجه اعتراضاتشون به نتیجه برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
خیر شما اگه به قیمت اعتراضی داشتی نباید تکمیل وجه می کردی. حالا که یک عده پیگیر موضوع شدن و حق خودشان را دارن میگیرن شما خودتو ای بیرون زمین میخوای بندازی تو؟
درخصوص پیش فروشهای مشارکت در تولید ایران خودرو، چرا شرکت مذکور بر خلاف روال سابق که در دعوتنامه لیست کلیه محصولات را برای انتخاب مشتریان ارائه میداد، در حال حاضر محصولات را به پژو 405، سمند، رانا محدود کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مشتریانی که برای خرید سایر خودروهای شرکت مذکور با مشارکت در تولید به نوعی خواستند در حمایت از تولید داخل نقش داشته باشند چه گناهی دارند که باید شرکت برایشان خودرو انتخاب نماید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
شماکه راست میگی که بخاطر حمایت از تولید داخلی ثبت نام کردی؟
طمع کردید و تاوان طمعتون رو هم باید بدید
اگر میخواستید از تولید داخلی حمایت کنید هجوم نمی بردید برای ثبت نام
تا تولید داخلی با قیمت واقعی تولید بشه و در دسترس مردم قرار بگیره
یکی دوسال از همون ماشینهای دست دوم استفاده می کردید اسمون به زمین نمیومد عزیز دل برادر
چرا ماشینهای گمرک را که قبل از ممنوعویت ثبت سفارش شده اند آزاد نمی کنید؟ اینطوری یک مقدار فشار بازار بر روی درخواست سراتو و ساندرو کم می شود . (اکثرا ماشینهای لوکس نیستند . )
احتمالا خودروسازها همانند روال چند سالشون قطعات مختلف خودرو را اگه قایل برداشت باشه بر می دارند یا با کاهش کیفیت و استفاده از قطعات تقلبی تلاش به حفظ سود می کنند خدا رحم کنه مرگ و میر تصادفات وحشتناک بود فاجعه خواهد شد
من مردادماه برای چانگان تحویل بهمن ثبت نام کردم اونموقع هم دی بود و هم بهمن. یعنی میتونستم دی را انتخاب کنم. الان باید 127میلیون بدم و اونکسی که دی رو زده75 میلیون!!! واقعا بی انصافیه.......
یعنی چی؟ متوجه نمیشم چرا دیماه؟ من که شهریور ثبت نام کردم تا بهمن بگیرم و پولم از شهریور دستتون هست یعنی چی تا آخر دی ماه مشمول افزایش نمیشه اما بقیش مشمول میشه؟ مبناش چیه؟ چرا تا اخر بهمن نمیشه چرا تا اخر سال مشمول نمیشه؟ چجور قانون نوشتنه چجور ظلمی میکنید؟ خب من اگه بقیه پول رو داشتم همون مهر میزدم تحویل بگیرم. اهای ملت یکی به من بگه من شهریور ثبت نام کردم تا بهمن تحویل بگیرم الان میگن تا دی ماه شامل افزایش قیمت میشه خب من پول ندارم خدایی تا الانم بقیش ندارم برسه به اضافش. خدایا تو خودت به داد برس
پس اون گرون کردن دوم محصولات ساپیا چی شد؟ ماست مالی شد؟ واسش که مدیرعامل رو برکنار کردند ولی قیمت ها برنگشت؟؟
نميشه تحويل بهمن هم همون قيمت بدن گناه داريم تازه ماه انقلاب هم هست يه هديه خوب واسه كردم ميشه
تو رو خدا
خودروسازها هر لحظه ما خریدارهارو محک میزنن اون موقع که واسه بنجولهای چینی صف خرید تشکیل دادیم خودمون به افزایش قیمت و خودرو بی کیفیت چینی چراغ سبز نشون دادیم اگر تو دنیا خودرو چینی میخرن که البته خبر ندارم میخرن یا نه در حد دم دست واسه حداکثر دوسال استفاده است اونهم وقتی خودروسازهای ممعروف از دم قسط بدون بهره ماشین تحویل میدن خودتون قضاوت کنید چینیها چطور میتونن ماشین بفروشن اما اینجا اشغالترینها رو به قیمت دلار ازاد نقد خودروهای معروف میخریم مشکل از خود ماست حیف از ماشینهایی که تو مرحله اول اسقاط شدن چند سال دیگه چه ماشینهایی میشن اسقاطی
اقای رحمانی پس چرا پراید منو کا ابان ماه باید بدن نمیدن؟شماها دلتون برا مردم نسوخته فکر جیب و منافع خودتون هستین فقط.ایقد شعار مردم مردم ندین خسته کردین همه مردم رو.هرجا میری دارندمینالن از کارهای بی برنامه کشور.بارون میاد سیلدمیشع نمیاد خشکسالی وخاک میشه.مرغ قحط میشه گوشت نیست.بابا ما باامارات چه فرقی داریم مگه بجز اینکه مادور خودمون حصارکشیدیم و اونا دنیا رو قبول کردن
بنده با گران کردن مجدد خودرو تا سقف 150 درصد قیمت فعلی موافقم.خودرو خارجی دارم تقاضای افزایش قیمت را دارم.هنوز جا دارد از عطش تقاضا سود برد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار