بازدید 22554
۶
بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات ـ روز نوزدهم؛

ورود فیفا به سرقت جنجالی عربستان از قطر/دیدن پخش زنده تمرین ایران؛ برنامه مورد علاقه چینی ها! / لو رفتن نقشه کی روش مقابل لیپی توسط کارشناس ایرانی! / عکس هایی از تمرین جالب تیم ملی در چمن حیاط هتل / ولخرجی شیخ جوان اماراتی برای خالی نماندن ورزشگاه

جام ملت های آسیا در روزی که هشت تیم راه یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی مشغول استراحت و مرور آخرین تاکتیک های شان بودند، فرصتی پیدا کردند تا بار دیگر حواشی پرتعداد و بعضا سیاسی اش را مرور کند. در این میان، چینی ها مثل همیشه با فرار از سیاست و با استفاده از تکنولوژی روز ارتباطات، بیشتر سعی در کسب اطلاعات از اردوی رقیب قدرتمندش ایران داشت و این کار را با پول انجام داد! برعکس چین، عربستانی ها علاقه ای به پرداخت حق پخش به شبکه قطری ندارند و تصاویر را دزدیدند تا شبیه ماجرای قتل خاشقجی، اجماع جهانی علیه شان شکل گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 23 January 2019

جام ملت های آسیا 2019 در امارات به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و قرار است هشت قدرت راه یافته به این مرحله، فردا و پس فردا چهار بازی حساس برای تعیین تیم های حاضر در نیمه نهایی را برگزار کنند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در آستانه رقابت های سرنوشت ساز، صدها میلیون تن از هواداران فوتبال در کشورهای حاضر و حتی کشورهایی که تیم. شان زودتر از تورنمنت حذف شده است، تشنه آخرین اطلاعات از وضعیت تیم ها و ستاره های. شان در این مرحله هستند. در این میان اما چینی ها حساسیت و پیگیری را از حد گذرانده و با درخواست های خود، تلویزیون ملی چین را مجبور کرده اند که حق پخش تمرین تیم ملی ایران حریف قدرتمند این کشور را هم خریداری کند.

چینی ها برای پخش زنده تمرین تیم ایران، دست به جیب شدند!

در اقدامی عجیب و خارج از عرف، تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران از تلویزیون ملی چین زنده پخش خواهد شد. آنها دیروز موفق به کسب این مجوز نشده بودند و بعد از پانزده دقیقه، ناچار شدند تمرین را ترک کنند.

تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران به حدی برای چینی ها اهمیت پیدا کرد و تماشای بازیکنان ایران تا حدی برای صدها میلیون  چینی جذابیت داشت که تصاویر آن برای چین زنده مخابره شد! کمتر دیده شده است که تمرین تیم ملی کشوری برای هواداران کشور رقیب تا این حد حساس و دیدنی شود. تلویزیون ملی چین بخاطر کنجکاوی مردم این کشور ناچار شد با پرداخت رقم مربوطه به دارنده حق پخش انحصاری مسابقات، تمرین شاگردان کی روش را روی آنتن زنده ببرد! 

این تمرینات در شرایطی در زمین شماره 3 ورزشگاه کریکت برگزار می‌شد که دوربین‌های پخش زنده تلویزیون چین مجوز پوشش آنلاین برنامه‌های تاکتیکی کی‌روش را گرفته و در محل تمرین حضور داشتند. تیم ملی فوتبال ایران فردا به مصاف تیم ملی فوتبال چین خواهد رفت و اغلب چینی ها باور دارند تیم کشورشان حریف بهترین تیم آسیا نخواهد شد.

ریخت و پاش ۲۷هزاردلاری شیخ جوان اماراتی برای آبروی تیم ملی

خالی ماندن استادیوم های میزبان هنگام بازی تیم ملی این کشور به کابوس فدراسیون فوتبال امارات و مسئولان سیاسی این کشور بدل شده است. مسئولان اماراتی که دوست ندارند ورزشگاهشان مثل چهار بازی قبلی رقابت ها خالی از تماشاگر باشد، دست به کار شده اند و این بار سعید مبارک، رئیس شرکت انرژی ملی ابوظبی ۱۰۰ هزار درهم (کمی بیش از ۲۷ هزار دلار) برای خرید بلیت‌های این دیدار هزینه کرد تا آن را در میان علاقه‌مندان اماراتی توزیع کند.

امارات در دوره قبلی جام ملت‌ها توانست به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها راه یابد و این دوره کار آنها برای تکرار نتیجه دوره قبل سخت‌تر است، چون باید برابر استرالیا قرار بگیرد. برنده دیدار استرالیا و امارات در نیمه نهایی با برنده دیدار قطر و کره جنوبی دیدار می‌کند. پیش از این برخی چهره های متمول داخلی نظیر حسین هدایتی که بخاطر تخلفات مالی اش زندان را تجربه می کند، در برخی بازی های پرسپولیس برای پر کردن استادیوم 100هزارنفری از چنین شیوه ای بهره بردند اما عجیب است که ورزشگاه های کوچک امارات با جوایز و بلیت رایگان هم پر نمی شود.

دعوای تازه بر سر سرقت تازه سعودی ها از قطر

فیفا و پنج کمیته دیگر در گام مهمی که برای مبارزه با سرقت و نقض حقوق از سوی کانال عربستانی (beoutQ) برداشته شد، روز سه شنبه بیانیه ای مشترک برای تقبیح سرقت و نقض حقوق شبکه بین اسپرت قطر توسط کانال مشکوک سعودی و هر آنچه سرقت حق پخش انحصاری شبکه بین اسپورت است، صادر کرد.

این بیانیه مشترک از طرف فیفا، کنفدراسیون های فوتبال اروپا و آسیا، نماینده لیگ برتر انگلستان، نماینده لالیگا و نماینده بوندسلیگا علیه این اقدام شبکه سعودی امضا و منتشر شد تا به این ترتیب این کمیته ها و سازمان ها در دعوای دو کشور عربستان و قطر ورود کنند. در این بیانیه رسما، واضح و صریح اقدام شبکه «بی اوت کیو» عربستان مبنی بر پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال که آخرین مورد آن جام ملت های آسیا بوده، محکوم شد و این عمل شبکه مذکور به طور واضح نادیده گرفتن حق مالکیت مخصوص کنفدراسیون ها و لیگ های حرفه ای اروپایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: کنفدراسیون ها و نمایندگان لیگ ها به زودی با شرکا و مراجع مشخص جهت پیگیری حقوق اجتماعی خود عمل خواهد کرد. این بیانیه، چهارمین بیانیه در خصوص عملکرد شبکه بی اوت کیو عربستان بوده که اقدام به پخش غیر قانونی مسابقات جام ملت های آسیا نموده است. پیش از این، سه بیانیه نیز توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شد که در مورد حق پخشی که منحصرا به بین اسپورت تعلق دارد، به شبکه عربستانی تذکر داده است.

اولین بیانیه در پنجم ژانویه منتشر شد،که در آن اقدام برخی از شبکه ها مبنی بر پخش غیر قانونی مسابقات را خلاف توافق صورت گرفته در کنفدراسیون فوتبال آسیا دانسته است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام و تأکید کرد، کاملا جدی با هرگونه عملی که خلاف این توافقات انجام شود، برخورد می نماید و هر آنچه برای احقاق حق شرکای تجاری خود لازم است، انجام می دهد.

بیانیه دوم نهم ژانویه صادر شد که برای اولین بار اقدام شبکه بی اوت کیو عربستان مبنی بر پخش غیرقانونی جام ملت ها را محکوم نمود. با پخش غیرقانونی مسابقات توسط صدا و سیمای لبنان، بیانیه سوم جهت جلوگیری هر چه زودتر این اقدام، صادر شد.

در همه این بیانیه ها، بر رعایت حق شرکای تجاری و صاحبان حق پخش مسابقات تأکید بسیار شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا حق قانونی خود در پیگیری این تخلف را محفوظ دانسته است. در ادامه این مجادله، حالا فدراسیون فوتبال آسیا در کنار پنج کمیته و سازمان دیگر نسبت به این اقدامات عربستان سعودی واکنش نشان دادند تا به این ترتیب این جدال میان دو کشور، ابعاد تازه تری بگیرد.

پرده برداری چراغپور از تغییر شیوه تیم ملی در دو بازی آخر

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران درباره تغییرات مکرر کی روش در خط دفاعی و به خصوص پست دفاع وسط عنوان کرد: «ایران مقابل پاس بلند و فرارهای طولانی، نقطه ضعفی ندارد. شاید گاهی یک نفر از دست مدافعان در برود، اما در بازی با عمان در مجموع از ٣٠ - ٣٥ پاس بلند، فقط یک فرار آن هم در دقیقه یک موفقیت‌آمیز بود. در نتیجه مدافعان ما روی پاس‌های بلند بسیار خوب عمل می‌کنند و مشکلی وجود ندارد.»

این کارشناس فوتبال صحبت هایش را این گونه ادامه داد: «در مورد فرارهای مستقیم هم مدافعان ایران سرعت خوبی دارند و از این بابت نیز مشکلی ما را تهدید نمی‌کند. در نتیجه مقابل چین هم مشکلی نخواهیم داشت، چون این تیم هم می‌خواهد از فاصله زیاد و با پاس‌های بلند به سمت دروازه حمله کند، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن این نقطه ضعف ما دیده خواهد شد. شاید هم تا آن زمان این نقطه ضعف با تدابیر کادرفنی پوشش داده شود.»

چراغپور اعتقاد دارد که کی روش ایده نوینی برای خط دفاعی در ذهن دارد و می خواهد آن را در بازی های بعدی مورد استفاده قرار دهد. او گفت: «اگرچه سیستم بازی ما بازی با ٤ مدافع است اما کی‌روش می‌خواهد یک هسته مرکزی در خط دفاع ایجاد کند و مقابل عمان با میدان دادن به روزبه چشمی این موضوع را تمرین کرد. به عبارت بهتر تیم‌ملی در بازی‌های بعدی احتمالا با ٣ مدافع مرکزی بازی کند، به طوری که چشمی را به عنوان هافبک عقب‌گیر بازی دهد و یک هسته مرکزی را با پورعلی‌گنجی، حسینی و چشمی درست کند. در این صورت دو دفاع چپ و راست تبدیل به مدافع - هافبک خواهند شد و احساسم این است کادر فنی تیم ملی به دنبال سیستم ١-٤-٥ برای مرحله نیمه نهایی است.»

‍ تمرین سبک تیم‌ملی فوتبال در چمن حیاط هتل!

بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران، امروز صبح (چهارشنبه) در هتل محل اقامتش در امارات تمرین سبکی را برگزار کرد. در این تمرین که زیر نظر کادرفنی تیم‌ملی برگزار شد، بازیکنان تمرین سبکی همراه با توپ داشتند و سپس زیر نظر میک مک‌درموت، دستیار کارلوس کی‌روش، تمرینات بدنی و کششی در دستور کارشان قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
خداوند همه دزدان را لعنت کند.
فقط دعا کنیم داوران مثل دیدار پرسپولیس و سپاهان تیم ملی را قربانی نکنند.معمولا در مراحل بالا در دوره های قبل دواران بسیار تصمیم های بر ضد تیم ایران اعلام کرده اند
دعوای تازه بر سر سرقت تازه سعودی ها از قطر .
کتر چراغپور در این موقعیت تیم اصلا درست نبود و کارشناسان ما با توجه به شناخت عمیق خود از قابلینهای تک تک بازیکنان تیم ملی، کار آنالیزورهای رقیب را راحت میکنند.
درود بر کیروش
قبلا مصاحبه ای دیده بودم که درآن مصاحبه گفته درحال ساخت 3 حسینیه میباشد دستگاه قضا بایستی با کسانی که دین را محل کسب درآمد میکنند مثل بانک ثامن الحجج وغیرو برخورد مناسبی داشته باشد مردم میگویند اکثر خلافهای بزرگ تحت عناوین مقدس میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها