بازدید 10305
۱
بازار سکه و ارز در سومین روز از بهمن ماه

روز کم نوسان در بازار ارز و سکه/ کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز

در پنجمین روز هفته، نرخ‌های سکه و ارز بر خلاف روز قبل با نوسان کمتری همراه شدند. به گونه‌ای که دلار آمریکا با کاهش نسبی قیمت مواجه شد و در نتیجه مانعی در برابر رشد بیشتر بهای انواع سکه در بازار بود. همچنین هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۲۴ دلار رسید.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 23 January 2019

تابناک اقتصادیدر پنجمین روز هفته، نرخ‌های سکه و ارز بر خلاف روز قبل با نوسان کمتری همراه شدند. به گونه‌ای که دلار آمریکا با کاهش نسبی قیمت مواجه شد و در نتیجه مانعی در برابر رشد بیشتر بهای انواع سکه در بازار بود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار ارز و سکه امروز (چهارشنبه سوم بهمن ماه ۹۷) هر اسکناس دلار آمریکا به نقل از بانک مرکزی، در لحظه انتشار این گزارش، با افت ۱۱۰ تومانی قیمت گذاری شد. بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانکی با نرخ ۱۱۴۹۰ تومان خریداری شد و با قیمت ۱۱۵۴۰ تومان به متقاضی دلار فروخته شد. این نرخ فروش نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۱۱۰ تومان کمتر می‌باشد. همچنین به نقل از بانک مرکزی، در بازار امروز، هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز بانکی، با نرخ ۱۳۱۵۰ تومان خریداری شد و با قیمت ۱۳۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد، که این رقم نسبت به روز سه شنبه، ۵۰ تومان ارزان ار بوده است.

این در حالی است که دلار بانکی همچنان ۴۲۰۰ تومان قیمت گذاری می‌شود و یورو بر خلاف بازار آزاد، با افزایش قیمت همراه بوده است. بر این اساس، امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که طی آن قیمت ۲۳ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز سه‌شنبه افزایش و قیمت ۱۵ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ ۹ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت ماند.

قیمت دلار بهمن ماه

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه سوم بهمن ماه ۹۷) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۳۰۲ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۳۹۲ ریال و هر یورو نیز با ۳۰ ریال رشد ۴۷ هزار و ۷۴۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۱۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۵۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۸۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۴ ریال، روپیه هند ۵۹۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۵۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۲۰۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۰۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۱۲ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۴۶۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۱ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۵۷ ریال، روبل روسیه ۶۳۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۷۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۰۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۸۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۰۹ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۷۳ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۸۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۹۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار و ۴۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۶۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۶۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۸۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۸۱۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۳۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۶۲۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۱ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

روز آرام سکه

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از قیمت‌های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با نرخ ۴,۰۵۳,۰۰۰ تومان معامله شده است. همچنین هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی در بازار امروز، به ترتیب ۲,۱۵۰,۰۰۰ و ۱,۳۲۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به قیمت ۷۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

کاهش نرخ جهانی طلا در بازار فلزات گران بها

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۲۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۲۷۶.۳۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۷۷.۲۰ دلار رسید.

دلار روز سه‌شنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکتس"، طلا قربانی رشد ارزش دلار در کوتاه‌مدت شده است. افت ارزش یورو و نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی در اروپا، از رشد ارزش دلار حمایت کرده و طلا را به پایین سطح ۱۲۸۰ دلار رسانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فعلا سرمایه کشور به باد می رود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل