بازدید 2139

سازمان ویژه پیگیری امور زنان ایجاد می‌شود

کد خبر: ۸۷۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 23 January 2019

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به منظور ایجاد یک سازمان ویژه برای پیگیری امور زنان در کشور خبر داد و گفت که این سازمان ابتدا به شکل مجازی و سپس به صورت عملیاتی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، «محمد شریعتمداری» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با یادآوری اینکه حدود سه میلیون و صد هزار خانوار از مجموع 24 میلیون خانوار ایرانی را زنان سرپرست خانوار اداره می‌کنند، اضافه کرد: این موضوع سازماندهی روشنی ندارد به همین دلیل با خانم ابتکار (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) به این نتیجه رسیدیم که یک سازمان برای پیگیری امور زنان در کشور ایجاد کنیم تا مشوق‌هایی را داشته باشد و مسئولیت‌هایی که در تقسیم کار ملی در سازمان‌های مختلف در زمینه توانمندسازی جامعه زنان در کشور انجام شده را نظارت، رصد و پایش کند.

وی توضیح داد: اگر این سازمان در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاسیس نشود، حتما در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد خواهد شد زیرا اگر بخواهیم یکی از جامعه‌های مخاطب مهم خود را نام ببریم، همین جامعه سه میلیون و صد هزار خانواری است که به وسیله زنان سرپرستی می‌شود.

شریعتمداری گفت: این سازمان ابتدا به شکل مجازی، سپس به صورت عملیاتی ایجاد خواهد شد تا مسائل مختلف امور زنان را پیگیری کند.

وزیر تعاون در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره وعده خود برای استفاده بیشتر از زنان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سهم جمعیتی زنان از مشاغل مدیریتی در این وزارتخانه همچون سازمان بهزیستی در حال افزایش است.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیشتاز حضور زنان در پست‌های مدیریتی است به طوری که در برخی سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، 43 درصد مشاغل مدیریتی متعلق به زنان است.

شریعتمداری با بیان اینکه پست مدیران کل استانی و چند معاون در سازمان بهزیستی به زنان سپرده شده است، اظهار داشت: در دوره کوتاهی که به این وزارتخانه آمده‌ام، توجه بیشتری به این موضوع معطوف شده و در همین راستا، اشتراک مساعی بین وزارت کار و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال انجام است.

وزیر تعاون تاکید کرد: باید کارآفرینان زن یعنی مخاطبان بیرونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زنان فرهیخته بسیاری را که مسئولیت‌های سنگینی در حوزه اجتماعی پذیرفته‌اند و ایفای نقش می‌کنند، را به جامعه معرفی کنیم و تعداد آنها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه مدیریت زنان در عرصه فعالیت‌های وزارتخانه هم باید گام‌های بیشتری برداریم ما برای نخستین بار از میان بانوان، مدیرکل کار تهران را انتخاب کردیم، که بزرگترین مرکز اشتغال کشور است و بیش از چهار میلیون کارگر در سطح تهران وجود دارد که امروز مدیرکل آن را یکی از بانوان فرهیخته کشور بر عهده گرفته است.

شریعتمداری در مورد موانع تحقق به‌کارگیری زنان در مشاغل مدیریتی در کشور نیز گفت: عدم کادرسازی کامل یکی از این دلایل است، کادرسازی از جامعه بانوان در کشور بسیار ضعیف انجام شده، به عنوان مثال وقتی رئیس جمهوری بخواهد فردی را به عنوان وزیر معرفی کند، از مجموع معاونان وزیران دارای سابقه اجرایی برای این کار، تعداد محدودی از زنان این سابقه را دارند، بنابراین باید ریسک شود.

وی تصریح کرد: من در انتخاب جوانان در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این ریسک را انجام داده‌ام و هزینه‌هایی هم بابت آن می‌پردازم که وزیران نیز باید این هزینه را بدهند.

شریعتمداری افزود: ممکن است اگر بخواهیم جامعه جوان کشور را در راس هرم و در سطوح عالی مدیریت بنشانیم، به تعداد کافی جوانی که حتما فرآیند مدیریتی را طی کرده باشد و بعد بخواهیم به عنوان معاون وزیر منصوب کنیم، نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین باید ریسک کنیم و جوانی را که این فرآیند را طی نکرده اما دارای توانایی‌های کافی است، منصوب کنیم، در غیراینصورت هیچگاه به هدف جوان‌گرایی در مدیریت نمی‌رسیم ولی این به معنای آن نیست که در مجموعه بدنه اجرایی دولت جوان وجود ندارد، وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمونه‌ای از آن است.

وزیر تعاون گفت: ما اکنون در حال جبران این ضعف هستیم، همه کسانی که در وزارت تعاون منصوب کردیم پیش از این سابقه مدیر کلی نداشتند اما به عنوان معاون وزیر منصوب شدند که ما با افتخار هم این کار را انجام دادیم و فکر می‌کنم موفق هم می‌شوند چرا که جوانان با خود ابتکار، نوآوری و خلاقیت به همراه می‌آورند بنابراین در جامعه بانوان نیز باید چنین ریسکی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان