بازدید 2215

نشست ۲۳ سانتی‌متری دشت ساوجبلاغ

کد خبر: ۸۷۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 23 January 2019
مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به نشست ۲۳ سانتی‌متری دشت ساوجبلاغ، گفت: عمق چاه‌های آب در استان به ۲۶۰ متر رسیده است.

به گزارش مهر، حامد فرضی در دومین جلسه ستاد هفته درختکاری که عصر سه‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه درختکاری فقط کاشت درخت مدنظر نیست بلکه شاید ۵ درصد به کاشت و ۹۵ درصد به بحث نگهداری از درخت مربوط می‌شود.  

وی افزود: امید که اقداماتی که در هفته منابع طبیعی انجام می‌شود فقط منحصر به این هفته نباشد و در طول سال ادامه یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: کرج زمانی مهد طبیعت بوده ولی اکنون ظرفیت باغ شهری خود را نیز ازدست‌داده است و جمعیتی چندمیلیونی در این محیط بدون وجود فضای سبز کافی زندگی می‌کنند.

فرضی با اشاره به اینکه در عرض۳۰ سال جنگل‌ها نابود، بیابان‌ها افزایش و منابع آب زیرزمینی کم شده است، گفت: در نهالستان کرج عمق رسیدن به آب به ۲۶۰متر رسیده درحالی‌که این میزان درگذشته۶۰ متر بوده است، دشت ساوجبلاغ ۲۳ سانتی‌متر نشست کرده و این باعث می‌شود زمین غیرقابل نفوذ شود و مشکلات زیادی در پی دارد، دیری نمی‌پاید که این مشکل کل استان البرز را دربرمی گیرد.

وی با انتقاد از اینکه در کشورمان شرایط به‌گونه‌ای شکل‌گرفته که در مواردی توسعه عمرانی در تقابل با حفظ منابع طبیعی است، افزود: قطع بی‌رویه درختان در پروژه‌های عمرانی در استانمان ازجمله کنارگذر چرمشهر-آبیک یا بزرگراه تهران - شمال هم اتفاق می‌افتد که در تضاد با توسعه پایدار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر