بازدید 4225

انتقاد روسیه از آمریکا درمورد نشست لهستان

کد خبر: ۸۷۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 22 January 2019

سفیر روسیه نزد سازمان ملل تصریح کرد که تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف نظامی ضد ایران از طریق برگزاری نشستی در لهستان، اقدامی غیرسازنده برای امنیت منطقه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، روسیه در واکنش به تلاش آمریکا برای برگزاری نشستی ضدایرانی در لهستان، تصریح کرد که این اقدام برای صلح و ثبات خاورمیانه «غیرسازنده»‌است زیرا هدف آن بر مقابله با ایران جهت یافته است.

واسیلی نیبنزیا، سفیر روسیه نزد سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت گفت که این نشست به خاطر توجه صرف به یک کشور [ایران] و عدم پرداختن به «نزاع اسرائیل و فلسطین»، در تقویت امنیت خاورمیانه ناکام خواهد ماند.

سفیر روسیه نزد سازمان ملل متحد همچنین این پرسش را مطرح کرد کع «چرا این نشست ایران را که یکی از عمده‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای منطقه است، دعوت نکرده است؟»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات بلندپایه روسی در ادامه گفت:‌ «تلاش‌ها برای ایجاد نوعی ائتلاف نظامی در منطقه از طریق برگزاری کنفرانس و تمرکز بر برخورداری از یک رویکرد ساده‌سازی‌شده یکجانبه‌گرایانه که آشکارا تنها به ایران مرتبط است، [اقدامی] غیرسازنده است.»

واسیلی نیبنزیا تأکید کرد که چنین اقدامی «تنها چشم‌انداز دستیابی به یک ساختار اصیل امنیتی برای منطقه را [کمرنگ‌تر] می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها