بازدید 3136
معاون اول رئیس جمهور:

مسؤولان در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشند

کد خبر: ۸۷۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 22 January 2019

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسؤولان در مقابل مطالبات به‌حق مردم پاسخگو باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری عصر امروز در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور در کرمان اظهار داشت: در مقطع فعلی کشور به اتفاق نظر همه صاحبنظران در شرایط پیچیده و خطیری قرار داد و هم در درون آن تهدیدهای جدی و هم فرصت‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: هنری که باید به کار گیریم این است که بتوانیم از دورن این تهدیدها، فرصت‌هایی به وجود آوریم و از آنها جهت خنثی کردن تهدیدات استفاده کنیم و شرایط کشور را به پیش ببریم.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: فرصت‌ها در جاهای خاص به وجود می‌آید که یکی از آنها موضوع جوان و ظرفیت‌هایی است که سازمان‌های مردم نهاد ایجاد می‌کنند.

جهانگیری گفت: از فرصت جوانی و سمن‌ها اگر به موقع و خوب استفاده شود، خیلی از مشکلات از درون آن برطرف شده و افق‌های جدید به روی ملت می‌توان گشود.

وی تصریح کرد: توان جدی هم در دولت و هم مجموعه جوانان باید ایجاد شود که امید جوانان به آینده کمرنگ نشود.

جهانگیری بیان داشت: کارهای زیادی تحت عنوان‌های براندازان و دشمنان قدیمی جمهوری اسلامی و ... مطرح است، می‌دانند اگر جوان به آینده خود بیمناک باشد، می‌تواند این فرصت طلایی را از هر کشوری گرفته و به یک تهدید نگران کننده بدل شود.

وی ادامه داد: اگر موفق شویم به کمک مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد و جوانان راهکارهایی پیدا کنیم که کمک کند در مرحله اول اعتماد جوان به خودش ایجاد شود و ظرفیت‌های درون را ببیند و در مرحله بعد اعتماد به جامعه باشد از خیلی از مسائل می‌توانیم به نحو مطلوب عبور کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جامعه‌ای که آینده برای او اهمیت داشته باشد، تغییر و تحول به سمت اصلاح وضع موجود را پیش می‌برد.

جهانگیری افزود: در دین و اندیشه‌های بزرگان کشور ما همچون امام راحل و مقام معظم رهبری جوان اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌شود از فرصت جوانی برای حل مسائل کشور استفاده کرد و می‌شود دست روی دست گذاشت و نگرانی‌ها را به جامعه پمپاژ کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور که بیش از زمان‌های دیگر تعیین کننده است، بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است.

جهانگیری افزود: برای عبور از شرایط خطیری که درگیر هستیم، بیش از هر چیز به سرمایه اجتماعی و اعتماد و امید اجتماعی و مشارکت فعال مردم در سرنوشت خودشان نیاز داریم.

وی اظهار داشت: جوانان بین داشته‌ها و آرمان‌هایشان فاصله بزرگی می‌بینند و آنچه می‌تواند این شکاف و گسست را کم کند، گفت‌وگو است، باید یک گفت‌وگوی رسمی بین جوانان و مسئولان کشور برقرار شود.

جهانگیری اضافه کرد: ما مسئولان کشور و نهادهای رسمی گاهی اوقات با یکسری از مسائل از طرف جوانان روبه‌رو می‌شویم فکر می‌کنیم مقصر آنها نسل جوان است، گاهی اوقات مطالباتی که بوده به موقع پاسخ داده نشده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: لختی سازمان‌ها و دستگاه‌های ما در پاسخ‌گویی به موقع به مطالبات منجر به برخی اتفاقات می‌شود که به جای اینکه سازمان را سرنش کنیم، جوانان را دلیل آن می‌دانیم.

وی بیان کرد: سازمان‌ها و نهادها و مسئولان باید در مقابل مطالباتی که مطرح می‌شود به موقع پاسخگو باشند.

جهانگیری افق‌گشایی نسبت به آینده را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: باید نسبت به آینده کشورمان حساس باشیم، در چهل سالگی انقلاب خیلی از کارها انجام شده آنچه امروز جامعه ما نیاز دارد، افق روشنی نسبت به اینده است.

وی تصریح کرد: اگر در این ایام چنین کاری انجام دهیم و موجب افزایش سطح اعتماد نسبت به آینده و دولت شویم، موفق می‌شویم که استمرار نظام و حرکت رو به اصلاح جامعه را پیش ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار