بازدید 14276
۳
در گفتگو با تابناک اقتصادی بررسی شد؛

۴ دلیل اوج گیری دوباره قیمت سکه در سرمای زمستان

چند روزی است که دوباره شاهد افزایش قیمت ها در بازار سکه هستیم. روندی که بر خلاف ثبات نرخ جهانی طلا اتفاق افتاده است و به نظر می رسد عوامل داخلی بر ثبات نرخ جهانی غلبه کرده است و باعث تزریق گرانی به بازار سکه شده است. 
کد خبر: ۸۷۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 22 January 2019

تابناک اقتصادیچند روزی است که دوباره شاهد افزایش قیمت ها در بازار سکه هستیم. روندی که بر خلاف ثبات نرخ جهانی طلا اتفاق افتاده است و به نظر می رسد عوامل داخلی بر ثبات نرخ جهانی غلبه کرده است و باعث تزریق گرانی به بازار سکه شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ از ابتدای هفته جاری روند قیمت گذاری انواع سکه و طلا در بازار تهران، در مسیر افزایشی بوده است. گرانی که رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر برای آن دلایل مختلفی را بیان می کند.

محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون روند امروز بازار سکه تهران اظهار داشت: در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا با کاهش قیمت و تا حدودی با ثبات قیمت همراه بوده است. اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، بر خلاف بازار جهانی روبه افزایش بوده است. در این افزایش قیمت، عوامل مختلفی دخیل بوده اند. از جمله: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال 97 نزدیک می شویم، در نتیجه تقاضای طبیعی برای خرید سکه وجود دارد.

دومین عامل مربوط به ورود نقدینگی جدید به بازار طلا می باشد. این نقدینگی جدید به دلیل تغییر فرمول محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت از روزشمار به ماه شمار می باشد.

سومین عامل، از روند صعودی قیمت ها حاصل شده است. به گونه ای که وقتی سکه در بازار با افزایش قیمت همراه است، یک تقاضای کاذب در بازار به وجود می آید. این تقاضای کاذب مربوط به افرادی می شود که قصد خرید داشته اند و حالا وقتی می بینند قیمت ها صعودی شده است، تصور می کنند که در صورتی که الان خرید نکنند، قیمت با افزایش بیشتری همراه خواهد شد و به قول معروف از قافله عقب می مانند.

عامل چهارم نیز افزایش قیمت ارز می باشد. افزایش قیمتی که با شروع آن، باعث شد دیگر عوامل ذکر شده تقویت شوند. 

کشتی آرای تابناک قیمت سکه گرانی سکه

این فعال بازار طلا و سکه معتقد است، یکی از پیامدهای افزایش تقاضا در بازار سکه، افزایش حباب قیمت سکه بوده است. ابتدای هفته حباب سکه حدودا 380 هزار تومان بود و امروز تا 470 هزار تومان نیز رسیده است. این حباب نتیجه افزایش تقاضاست، یعنی وقتی عرضه و تقاضا تعادل نداشته باشد، این حباب ایجاد می شود. 

در نتیجه عوامل ذکر شده، از ابتدای هفته تا به امروز شاهد رشد حدود 250 هزار تومانی بهای انواع سکه بوده ایم. 

محمد کشتی آرای در خصوص آخرین قیمت ها در بازار اظهار داشت: امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) تا 4 میلیون و 150 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر 4 میلیون و 100 هزار تومان می باشد. همچنین بهای سکه تمام طرح قدیم 3 میلیون و 980 هزار تومان است. نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 150 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 310 هزار تومان معامله شده است. همچنین سکه های یک گرمی 705 هزار تومان می باشد. هر گرم طلای 18 عیار هم 366 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که این سکه در امروز صبح 373 هزار تومان بود.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران، یک میلیون و 615 هزار تومان بود و در حال حاضر یک میلیون و 585 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
تحریمها بی اثر بودن حالا؟یکی جواب منو بده
نمیدانم چرا خیلیها عادت کرده اند بی هنریهایشان را هنر بخوانند . منظورم کسانی است که کلی قیافه میگیرند و نابسامانیهای اقتصادی را بسیار مبسوط شرح میدهند . این که اصلا هنر به حساب نمیاید . چون قبل از توضیحات شما تمام احاد جامعه دارند وضعیت را لمس میکنند !!! شما هم بهتر است اگر ادعای هنر دارید برای سروسامان دادن به اوضاع همت و اقدام کنید . وگرنه شرح و توضیح شما فقط درحکم نمک پاشیدن بر روی زخم است و هیچ خاصیتی ندارد !!!
سلطان سکه دیگه نیستش شما کارشناسای باسواد چطور این افزایش بهای سکه رو تحلیل میکنید نکنه این بابا از اون دنیا هم داره به کارش ادامه میده و ما نمیدونیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر