بازدید 2355
۱

زنان مسلمان الگویی چون مجاهدت‌های فاطمی دارند

کد خبر: ۸۷۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 20 January 2019

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور موثر زنان در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس، تنها یکی از دستاوردهای مجاهدتهای فاطمی است که الگویی جدید از نقش آفرینی زن مسلمان در جامعه را معرفی نمود.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در جریان یکصدو هجدهمین جلسه شورا با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وجود مطهر صدیقه طاهره را یک موهبت منحصر بفرد وتکرار نشدنی برای جهان اسلام دانست و افزود: ایشان فرزند به بلوغ رسیده پیامبر اکرم (ص) و شخصیتی بودند و در جایگاه معنوی ایشان همین بس که منزلتی بیش از دیگر صحابه نزد پیامبر داشتند و به تایید شیعه و اهل سنت، تجلیل و تکریمی که رسول خدا از زهرای مرضیه داشتند، در مورد شخصیت دیگری به کار نبردند.

هاشمی بُعد استثنایی شخصیت صدیقه طاهره علیها السلام را سیره بی نظیر ایشان برشمرد که مکررا در قرآن کریم و احادیث نبوی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ایشان نخستین و مهمترین زن در تاریخ اسلام هستند که نقشی تاثیر گذار و روشنگرانه را برعهده گرفتند و با ایراد خطبه ای ماندگار در مسجدالنبی، که به خطبه فدکیه مشهور است، گنجینه ای بزرگ از معارف و حکمت را به یادگار گذاشتند که مطالعه این متن عمیق و پرمحتوا را به همه جوانان به ویژه دختران وبانوان اهل تحقیق توصیه می کنم.

هاشمی با بیان اینکه بُعد سوم، مظلومیت بی مانند ایشان در سراسر زندگی است، گفت: یگانه فرزند پیامبر خاتم، از دوران کودکی فشار تحریم شعب ابیطالب، از دست دادن مادر، شکنجه وآزار پدر توسط مشرکان را تجربه کردند و در زندگی مشترک با امیرالمومنین بار سنگین پشتیبانی از رزمنده وجانبازی چون علی (ع)، نگهداری فرزندان را در بالاترین حد ساده زیستی بر دوش کشیدند و سپس داغ جانگداز از دست دادن پدری چون رسول خدا، جفا به علی مرتضی و جسارت به حریم حضرتش و از دست دادن محسن فرزندش را که از بالاترین حرمت برخوردار بود، به جان خریدند.

وی افزود: تاب آوردن مجموعه مصائب سنگینی که حضرت زهرای مرضیه تنها در ۱۸ سال زندگانی کوتاه خود تحمل کردند، برای زنی عادی در دهها سال عمر نیز ممکن بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما شجاعت، حکمت، درایت، علم وعرفان فاطمی، از این همه مصیبت، کارنامه درخشانی ساخت که هنوز پس از گذشت ۱۴ قرن نظیری برای آن یافت نمی شود.

هاشمی افزود: حضور افتخار آفرین و موثر بانوان و دختران در دوران مبارزات، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تنها یکی از دستاوردهای مجاهدتهای فاطمی است که الگویی جدید را از نقش آفرینی زن مسلمان در جامعه در برابر دو تفکر متحجران که برخانه نشینی وحذف زن از اجتماع تاکید دارند و الگوی غربی که بر عفت زدایی از زن استوار است، معرفی نمود و امیدواریم بانوان فرهیخته جامعه ما بتوانند تاثیرگذاری خود را در حوزه های مهم اجتماعی، بیش از پیش افزایش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دقیقا از چی اش الگو دارند ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر