بازدید 3993

آمادگی برای رفع ۱۰۰درصدی مشکل بخاری‌ها

کد خبر: ۸۷۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 19 January 2019

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: ما آمادگی داریم که ۱۰۰درصد مشکل بخاری‌های فرسوده مدارس را در ۲ سال حل کنیم، سرمایه گذرای پای کار است و می توانیم از همین امسال شروع کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در نشستی خبری اظهار داشت: در طول سال معادل 396 میلیون بشکه نفت خام، در بخش خانگی انرژی مصرف می‌کنیم، این رقم برای بخش صنعت 331 میلیون بشکه معادل نفت خام و برای بخش حمل و نقل 319 میلیون بشکه معادل نفت خام است.

وی افزود: درحالی در بخش حمل‌ونقل داریم به میزان بسیار زیاد 319 میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی مصرف ‌می‌کنیم که سرانه مالکیت خودرو در ایران سرانه بالایی نیست، به‌طوریکه به ازای هر 1000 نفر در کشور 200 خودرو داریم که این رقم به ازای هر 1000 نفر در امریکا بیش از 800 خودرو و در ایتالیا بیش از 680 خودرو است.

دلاویز با اشاره به مصرف بالای بنزین در موتور خودروهای تولید داخل گفت: متوسط مصرف بنزین در ایران به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، 7.8 لیتر است، درحالی که این رقم در اروپا به طور متوسط 5.5 لیتر است و هدفگذاری کرده‌اند تا این رقم را به 4 لیتر برسانند.

وی ادامه داد: خواهشم این است که صنایع خودروسازی ایران با حمایت‌های زیادی که در طی سالیان گذشته داشته‌اند به بحث کاهش مصرف بنزین و اصلاح آلایندگی تولیدات خود ورود کنند.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت میزان تلفات انرژی در کشور را 445 میلیون بشکه معادل نفت خام اعلام کرد و گفت: بدتر از این میزان تلفات، بی‌تفاوتی نسبت به آن است.

وی افزود: اینکه ما بزرگترین منابع نفت و گاز جهان را دراختیار داریم به معنای آن نیست که نسبت به تلفات انرژی بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید با توجه به مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش افزایش ظرفیت تولید، به بحث فرهنگ‌سازی مصرف و جلوگیری از تلفات ورود جدی داشته باشیم.

دلاویز با تأکید بر لزوم ورود به بحث فرهنگ‌سازی مصرف انرژی از دوران کودکی، اذعان داشت: در این خصوص ما نیاز به نمادی داشتیم که پس از بررسی‌های مختلف، نماد "بهسو" انتخاب شد.

وی ادامه داد: جشنواره دانش‌آموزی بهسو با هدف افزایش آگاهی و توجه کودکان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع سوخت، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی از سنین نوجوانی، آشنایی دانش‌آموزان با بحث صرفه‌جویی انرژی و همراهی خانواده‌ها در جهت اجرای برنامه مشترک در زمینه کاهش مصرف انرژی در مقطع متوسطه برای جمعیتی بالغ بر 6 میلیون دانش آموز مقطع متوسط سراسر کشور برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا 22 بهمن ماه است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به وجود 20 میلیون بخاری در کشور اشاره کرد و گفت: هر بخاری به شیوه سنتی مصرف سوخت، 11.5 مترمکعب گاز در طول شبانه‌روز مصرف می کند که با احتساب 110 روز سال و وجود 20 میلیون بخاری، در فصل سرد سال معادل تولیدات 3 فاز پارس جنوبی، گاز در بخاری‌ها مصرف می شود.

وی افزود: موضوع نوسازی بخاری‌های فرسوده و تبدیل بخاری‌های سنتی با بخاری‌های هوشمند را در دستور کار داریم و هفته آینده قرارداد آن با سرمایه گذرا به امضا خواهد رسید و جزئیات این طرح برای مردم اطلاع رسانی می شود.

دلاویز تعداد بخاری‌های فرسوده مدارس را در سراسر کشور 150 هزار بخاری اعلام کرد و گفت: بحث نوسازی بخاری مدارس بسیار مهم است و ما آمادگی داریم که 100درصد مشکل بخاری‌های فرسوده مدارس را در 2 سال حل کنیم، سرمایه گذرای پای کار است و می توانیم از همین امسال شروع کنیم.

وی افزود: بسترهای کار نوسازی بخاری‌های مدارس کاملا آماده شده و باید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پای‌کار بیاید و از این بستر استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به حوادث تأسف‌بار آتش‌سوزی ناشی از بخاری‌های فرسوده در مدارس گفت: وقتی یک‌بار اتفاقی بیفتد، این اتفاق یک حادثه است اما وقتی تکرار شود، دیگر حادثه نیست و ما آنرا انتخاب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت آمادگی دارد در زمینه نوسازی بخاری‌های فرسوده مدارس با تک‌تک استانداران جلسه مشترک و هماهنگی داشته باشد تا توانیم به سرعت این مهم را عملیاتی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان