بازدید 3694

برف و کولاک ۱۹ استان کشور را درنوردید

کد خبر: ۸۷۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 18 January 2019
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع برف و کولاک در ۱۹ استان کشور طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش «تابناک» مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت که طی دو روز گذشته ۸۶ محور کوهستانی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان از وقوع برف و کولاک متاثر شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور ۱۱۳ تیم امدادی متشکل از ۳۹۵ امدادگر برای کمک به افراد گرفتار در برف و کولاک گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۶ هزار و ۳۹۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط امدادگران هلال احمر، امدادرسانی و ۲۴۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

به گفته سلیمی ۵ تن از افراد گرفتار در برف، به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۶۹۳ دستگاه خودرو نیز از برف و کولاک رهاسازی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به وقوع سیل، آبگرفتگی و طوفان در ۲۱ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین هفت استان کشور در ۴۸ ساعت گذشته توضیح داد: ۳۴۷ نفر از افراد گرفتار در سیل و طوفان، امدادرسانی و ۴۰ واحد منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

سلیمی استان‌های اصفهان، البرز، خوزستان، قزوین، گلستان، لرستان و مازندران را استان‌های متاثر از سیل و طوفان عنوان کرد و افزود: ۲۶ تیم امدادی متسکل از ۱۰۴ امدادگر در کمک رسانی به افراد گرفتار در سیل و طوفان حضور داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر