بازدید 2267

پایان بررسی فصل دوم برنامه پنج ساله شهر تهران

کد خبر: ۸۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 16 January 2019

اعضای شورای شهر تهران بررسی فصل دوم برنامه پنج ساله سوم شهر تهران را به پایان رساندند.

به گزارش مهر، در نوبت عصر جلسه شورای شهر تهران که به موضوع «بررسی مواد برنامه پنج ساله سوم شهر تهران» اختصاص دارد، مواد ۶۵ و ۶۶ مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس ماده ۶۵، شهرداری تهران موظف است به منظور ساماندهی کانون‌ها، پهنه‌های کار و فعالیت با تأکید بر محیط‌زیست، رفع آلودگی و مزاحمت، برنامه‌هایی برای ساماندهی صنایع، صنوف و مشاغل مزاحم و آلاینده تدوین کند.

در جریان بررسی این ماده، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا گفت: چرا شورا اختیارات خود را در برنامه به شهرداری واگذار می‌کند؟ در خصوص ساماندهی مشاغل بی‌کانون، شورا طرحی را تهیه کرده است که یک فوریت آن، تصویب و طرح نیز برای بررسی در صحن، به هیئت رئیسه ارائه شده درحالی‌که بر اساس این ماده، به شهرداری مجوز می‌دهیم که برنامه‌های خودش را تهیه کند و به صحن بیاورد.

زهرا نژادبهرام خطاب به نظری گفت: این دو مقوله جدا از هم هستند.

خلیل‌آبادی در این رابطه اظهار کرد: بساط‌گستران و مشاغل سیار، واقعیت موجود شهر تهران هستند و نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. در تمام دنیا بساط‌گستران وجود دارند و بهتر است آنها را ساماندهی کنیم.

در نهایت این ماده به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

همچنین اعضای شورا ماده ۶۶ برنامه پنج ساله که شهرداری را موظف کرده بود نسبت به حفظ و ارتقای بهداشت عمومی شهر، با تهیه و تدوین نظام‌نامه فنی اجرایی کنترل جمعیت حیوانات سرگردان بدون صاحب، با لحاظ کردن حقوق حیوانات در سال اول برنامه و افزایش سهم شهروندان در پیشگیری ازدیاد جمعیت حیوانات شهر بود، به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این ماده، علی اعطا پیشنهاد داد به جای «نظام‌نامه فنی اجرایی»، کلمه «برنامه» جایگزین شود زیرا نظام‌نامه مربوط به موضوعات عمرانی و مهندسی است.

اعطا همچنین پیشنهاد حذف بند ۲ را مطرح و اعلام کرد اگر برنامه‌ای قرار است تدوین شود، می‌توان سهم شهروندان را نیز در آن پیش‌بینی کرد.

ناهید خداکرمی اعلام کرد: این نظام‌نامه در همه موضوعات وجود دارد و مختص موضوعات فنی و مهندسی نیست.

همچنین اعطا خطاب به اعضای کمیسیون سلامت پرسید: من به عنوان یک شهروند چگونه می‌توانم در پیشگیری ازدیاد جمعیت حیوانات نقش ایفا کنم؟

محسن هاشمی به شوخی به وی گفت: من به شما یاد می‌دهم چه کار کنید.

نوری در این رابطه به تجربه شهرداری منطقه ۴ اشاره کرد که با مشارکت شهروندان، جمعیت سگ‌های بدون صاحب در این منطقه کنترل شد.

در نهایت اعطا پیشنهاد خود پس گرفت و اعضا به ماده ۶۶ رأی دادند و بررسی فصل ۲ برنامه پنج ساله سوم به پایان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی