بازدید 3856
معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در پاسخ به تابناک اقتصادی مطرح کرد

عرضه اوراق مبتنی بر معاملات فیزیکی ارز در آینده در بورس/ تشریح شیوه معاملات الگوریتمی در بازار

کد خبر: ۸۷۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 16 January 2019

تابناک اقتصادیدر حالی که برخی کارشناسان راه اندازی بازار متشکل ارزی را به معنی منتفی شدن بورس ارز دانستند و معتقدند با راه اندازی این بازار که تحت دستور العمل بانک مرکزی خواهد بود، دیگر بورس ارزی در کار نخواهد بودف معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با بیان این مطلب که هیچگاه قرار بر این نبوده که معاملات فیزیکی ارز تحت نظر سازمان بورس باشد از راه اندازی بورس ارز در سنوات آینده سخن گفته است.

حسن امیری در پاسخ به سوال خبرنگار بورس تابناک اقتصادی با بیان این مطلب که هیچگاه قرار بر این نبوده که معاملات فیزیکی ارز تحت نظر سازمان بورس باشد، گفت: بعد از آنکه معاملات فیزیکی عملیاتی شود، شاید در سال های بعد اوراق مبتنی بر این معاملات در بورس داد و ستد شود.

معاونت نظارت سازمان بورس همچنین در خصوص معاملات الگوریتمی و تببن آنها و کمکی که به سرمایه گذاران و سهامداران برای تسهیل و مشارکت در بازارمی کند، گفت: هر سرمایه گذاری ذهنیت و استراتژی خاصی را دنبال می کند و بر اساس آن ذهنیت و استراتژی در مقاطع زمانی خاص قصد ورود به یک سهم یا خروج از آن را دارد.

امیری ادامه داد: این مدل و شیوه ذهنی را می توان به برنامه نرم افزاری تبدیل کرد و در اختیار سیستم قرار داد و بر اساس آن چنانچه اتفاقات مد نظر سرمایه گذار رخ دهد، سیستم به صورت اتوماتیک سفارش را به هسته معاملات ارسال می کند و در حقیقت معاملات الگوریتمی چنین کاری انجام می دهد که با تعیین استراتژی ها و بر اساس آنها، سفارشات به هسته معاملات منتقل می کند.

به گزارش تابناک اقتصادی، رییس کل بانک مرکزی در روزهای گذشته یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی در ماه‌های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ‌گویی به نیازهای طبیعی مردم را راه‌اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معامله آزاد، اعم از نقد و حواله اسعار بین‌المللی توسط کارگزاران (بانک‌ها و صرافی‌های مجاز) عنوانکرده بود.

به گفته همتی این بازار با مشارکت بانک‌ها و صرافی‌های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به‌طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه‌اندازی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از عرضه بخشی از ارز صادرکنندگان در چارچوب مقررات اعلامی، این بازار خبر داده بود و آن را موجب شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز دانسته و تجربه مفیدی برای معاملات حواله‌های تجاری در سامانه نیما است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر