بازدید 5624
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حمایت مثبت پالایشی ها از روند مثبت بورس/ شاخص کل 749 واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و پنجم دی ماه ۹۷، با افزایش ۷۴۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد ۲۰۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.    
کد خبر: ۸۷۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 15 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیست و پنجم دی ماه ۹۷، با افزایش ۷۴۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته، شاهد رشد ۲۰۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.    

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۷ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۹۶۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۱۳ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۵۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۶۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۳۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۰ هزار و ۵۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۱۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۶۸۳ واحد قرار گرفت.

شاخص بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۷۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۲ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۲۳ واحد، نماد شبریز متلعق به پالایش نفت تبریز با ۷۷ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۷۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۶۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۵۸ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۵۶ واحد و نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۴۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۸۳ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۵۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۴۸ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۴۶ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۳۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۴ واحد و همچنین نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۵ هزار و ۵۰۰ نوبت معامله و به ارزش ۷۲۸ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: آسیاسیر ارس، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، ایتالران، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، تابا نیرو سپاهان، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و سرمایه‌گذاری صنعت نفت و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: فرابورس ایران، حق تقدم خرید سهام زغال‌سنگ نگین طبس، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، بین‌المللی محصولات پارس، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، بیمه اتکایی امین، صنعت و تجارت آداک، بین‌المللی توسعه ساختمان، گلوکوزان، شکر، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، گلتاش، کابل البرز و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بودند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر