بازدید 40634
نیویورک‌تایمز منتشر کرد؛

جزئیات بیشتر از درخواست بولتون برای حمله به ایران و واکنش پنتاگون به این درخواست

هنگامی ‌که مک مستر، ژنرال سه ستاره ارتش، در اوایل سال 2017 به‌ عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، دستور جدید برای برنامه‌ریزی جنگ سراسری علیه ایران صادر کرد. آقای ماتیس، که او هم از روزهای خدمت خود به‌عنوان یک فرمانده نیروی دریایی در منطقه، یک ضد ایرانی تمام‌عیار است، گزینه‌های خود در این خصوص را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 14 January 2019

مقامات ارشد پنتاگون عمیقاً نگرانی خود را از این‌که مشاور امنیت ملی ترامپ، جان بولتون، اقدام به ایجاد مناقشه با ایران کند ـ آن ‌هم در زمانی که آقای ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را صادر کرده است ـ ابراز نموده اند.

روز یکشنبه وزارت دفاع آمریکا و مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که شورای امنیت ملی در سال گذشته از پنتاگون خواسته تا گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران را در اختیار کاخ سفید بگذارد.

این درخواست که منجر به اعلام هشدار از سوی جیم ماتیس وزیر دفاع وقت و دیگر مقامات پنتاگون شد، پس ‌از این ادعا بود که نظامیان تحت حمایت ایران، سه خمپاره یا موشک را به سفارت ایالات‌متحده در بغداد در ماه سپتامبر، شلیک کردند.

در پاسخ به درخواست آقای بولتون، که اولین گزارش آن را وال‌استریت ژورنال منتشر کرده، پنتاگون گزینه‌های کلی را پیشنهاد داد، از جمله یک حمله فرامرزی به یک مرکز نظامی ایران که بیشتر نمادین بود. اما آقای ماتیس و سایر رهبران نظامی به ‌شدت با حمله تلافی‌جویانه مخالف بودند و اعتراض کردند که حمله صورت گرفته در بغداد بی‌اهمیت بوده است؛ استدلالی که به گفته مقامات درنهایت موردقبول واقع شد.

جزئیات بیشتر از درخواست بولتون برای حمله به ایران و واکنش پنتاگون به این درخواست

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواسته است نامش فاش شود گفته، ممکن بود، چنین حمله‌ای به یک درگیری مسلحانه منجر شود و می‌توانست عراق را مجاب کند که دستور خروج ایالات‌متحده از این کشور را بدهد.

از زمانی که بولتون در ماه آوریل جانشین هربرت مک مستر شد، سیاست‌های دولت ترامپ برای انزوا و فشار بر ایران را تشدید کرده است، که منعکس‌کننده دشمنی وی علیه رهبران ایران است که باقی‌مانده از خاطرات گذشته او به‌عنوان یک مقام رسمی در دولت جورج دبلیو بوش است. بعد از آن ‌هم به‌ عنوان یک شهروند عادی، وی بارها خواستار حمله نظامی به ایران و نیز تغییر نظام ایران شده بود.

بولتون البته برخی از این مسائل ضد ایرانی را به پیش برده است، مانند متقاعد کردن ترامپ به خروج از معاهده هسته‌ای ایران، اما در دیگر مسائل همچون حفظ حضور نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه برای مقابله با نفوذ ایران توفیقی نداشته است- این همان چیزی است که بولتون تنها چند هفته قبل از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر تصمیم به خروج از سوریه را اعلام کند قول آن را داده بود.

یک مقام ارشد دولتی می‌گوید، بولتون در درخواست گزینه‌های نظامی، صرفاً کار خود را به‌عنوان مشاور امنیت ملی کرده است. وی اشاره نمود که نظامیان تحت حمایت ایران نیز کنسولگری آمریکا در بصره را هدف قرار داده‌اند.

گرت مارکیس سخنگوی شورای امنیت ملی در این ‌باره گفته: شورای امنیت ملی اقدام به هماهنگ کردن سیاست‌ها و فراهم نمودن اختیارات رئیس‌جمهور برای پیش‌بینی و واکنش به تهدیدات مختلف می‌کند.

بولتون هفتاد ساله، تنها ضد ایرانی حاضر در حلقه مشاوران ارشد ترامپ نیست. وزیر امور خارجه مایک پامپئو در سخنرانی هفته گذشته در دانشگاه آمریکایی قاهره اعلام کرد که همه کشورها به‌طور فزاینده‌ای درک می‌کنند که ما باید با آیت‌الله‌ها مقابله کنیم نه این‌که با آن‌ها مدارا کنیم.

در اوایل ماه جاری، او به ایران در خصوص پرتاب سه ماهواره فضایی هشدار داد و آن‌ها را به‌عنوان بهانه‌ای برای آزمایش تکنولوژی‌های موشکی که برای حمل کلاهک هسته‌ای و حمله به ایالات‌متحده و دیگر کشورهاست، توصیف کرد.

به نظر می‌رسد هدف بیانیه او ترتیب دادن یک پرونده قانونی برای اقدامات دیپلماتیک، نظامی یا مخفیانه علیه برنامه موشکی ایران است.

این اقدام تعجب‌آور بود زیرا ایران از سال 2005 این‌گونه مأموریت‌های فضایی مرسوم، عمدتاً برای استقرار ماهواره‌ها در فضا را صورت داده است. یک مقام ارشد آمریکایی گفته که پنتاگون و سازمان‌های اطلاعاتی با تفسیر آقای پامپئو از تهدید ناشی از پرتاب ماهواره مخالفت کرده‌اند.

پامپئو روز یکشنبه در جریان سفر به ابوظبی در امارات متحده عربی و این استدلال را رد کرده که تصمیم ترامپ برای خروج 2 هزار سرباز آمریکایی از سوریه در ماه‌های آینده، موجب کاهش توانایی واشنگتن برای دستیابی به اهداف دیگر خود در منطقه است.

جزئیات بیشتر از درخواست بولتون برای حمله به ایران و واکنش پنتاگون به این درخواست

اما به گفته یکی از مقامات پیشین ارشد دولتی، حتی پامپئو نیز با ایده حمله هوایی به ایران پس از حمله به سفارت مخالفت کرد. در روز یکشنبه، او در مورد گزارش وال‌استریت ژورنال اظهارنظر نکرد. پامپئو، افسر سابق ارتش، در هر توقف سفر خاورمیانه‌ای خود، از نیاز به مقابله با ایران سخن گفته اما از اقدام نظامی صحبت نکرده است.

هنگامی‌که مک مستر، ژنرال سه ستاره ارتش، در اوایل سال 2017 به‌عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، دستور جدید برای برنامه‌ریزی جنگ سراسری علیه ایران صادر کرد. آقای ماتیس، که او هم از روزهای خدمت خود به ‌عنوان یک فرمانده نیروی دریایی در منطقه، یک ضد ایرانی تمام‌عیار است، گزینه‌های خود در این خصوص را ارائه کرد. اما این برنامه برای آن دست حمله‌هایی را که بولتون پس از حمله به سفارت آمریکا در 6 سپتامبر پیش‌بینی کرده بود، نیست.

روز یکشنبه بعد از آن حمله، یک مقام ارشد آمریکایی گفت، معاون آقای بولتون در آن زمان، میرا ریکاردل، اقدام به برگزاری یک جلسه اضطراری با حضور مشاوران امنیتی ملی ترامپ، و یک جلسه از کمیته نمایندگان کرد که در این جلسات گزینه‌های تلافی‌جویانه را خواستار شده بود.

در یازدهم سپتامبر، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات‌متحده حکومت تهران را برای هر حمله‌ای که منجر به آسیب رساندن به کارکنان ما و آسیب رساندن به تأسیسات دولتی ایالات‌متحده شود، مسئول و پاسخگو می‌داند. پاسخ آمریکا در دفاع از زندگی آمریکایی‌ها سریع و قاطعانه خواهد بود.

آنچه بعدازآن اتفاق افتاد سبک مدیریت بولتون را نشان می‌دهد. او به‌ عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، عمدتاً مناقشات سیاست داخلی را که می‌تواند ناهماهنگی‌های سطح بالایی در دولت ایجاد کند، حذف کرده است.

مقامات ارشد دولتی می گویند بولتون نمی‌خواهد دیدگاه‌های مخالف را بشنود، نگران افشای اطلاعات درونی است و می‌خواهد همه‌ چیز را که به رئیس‌جمهور منتهی می‌شود کنترل کند؛ اما نتیجه کار این است که توجه اندکی به گزینه‌های جایگزین شده و مهم‌تر از همه، ریسک افزایش تنش‌ها وجود دارد.

پنتاگون از ارائه پیشنهاد به درخواست بولتون برای گزینه‌های نظامی علیه ایران سرباز زده و در بیانیه‌ای گفته: وزارت دفاع یک سازمان برنامه‌ریز است و گزینه‌های نظامی برای انواع تهدیدات را در اختیار رئیس‌جمهور می‌گذارد؛ به‌ طور منظم به بررسی و به‌روزرسانی برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای مقابله با تهدیدهای متعدد ازجمله تهدیدات از سوی ایران، می‌پردازد تا اقدام به جلوگیری و در صورت لزوم واکنش به تجاوزات کند.

یک مقام ارشد دولت گفته که ایالات‌متحده همچنان به دنبال خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه و ایجاد یک راهکار سیاسی در آن کشور است. وی گفته که ایالات‌متحده تعدادی نیروی آمریکایی را در پایگاه الطنف در جنوب سوریه به ‌عنوان مانعی برای تحرکات ایران در این منطقه نگاه خواهد داشت.

به گزارش نیویورک‌تایمز، چند روز گذشته برای بولتون روزهای آشفته‌ای بود. او به ترکیه سفر کرده تا فهرست شرایط آمریکا برای خروج از سوریه، از جمله تعهد ترک‌ها به عدم حمله به متحدان کردی آمریکا در سوریه را ارائه دهد. رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان این درخواست را رد و از دیدن آقای بولتون خودداری کرده است.

در روز یکشنبه، ترامپ از مشاور امنیت ملی خود حمایت و در توییتر تهدید کرده که اگر ترکیه به کردها حمله کند، ایالات‌متحده اقتصاد آن کشور را ویران خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۸۴
متاسفانه به محض اعلام چنین شایعاتی همگی بر قدرت نظامی خود می بالند و آمریکا را ترسویی لاف زن می دانند در حالی که ما تا کنون تجربه جنگ با امریکا را نداشته ایم. قطعا کسانی من را ترسو و غربزده خطاب خواهند کرد ولیکن زمانی که حقیقت برملا شود بسیار بسیار دیر است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
حمله به ایران یک امتیاز بزرگ برای ایران است، که امریکا از روی ناچاری اهدا می کند، فراموش نکنیم، پیوند های دینی مذهبی ایران با خیلی از کشورهای مسلمان منطقه و جهان زمینه همبستگی ملت های مسلمان با ایران خواهد شد. یک خود سوزی در تونس که کشورهای عربی را به هم ریخت چون اغلب حکومت های کشورهای عربی بخاطر اینکه خواستگاه و پشتیبانی مردمی را ندارند با کوچک ترین حرکت به هم می ریزند.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اگر امریکا بیش از این با ایران بخواهد چنگ و دندان نشان دهد جز اینکه به مطرح تر شدن جایگاه ایران در منطقه و مهمتر از این در جهان مسلمانان و کشورهای جهان سوم می انجامد و بیشتر از این عربستان سعودی زیان خواهد دید، کافی است یک نظرخواهی انجام شود دیدگاه ملت عرب به عربستان سعودی باوجود آن همه هزینه و همراهی کشورهای عربی در چه سطحی است؟ جایگاه عربستان سعودی آنقدر ضعیف شده است که قطر دارد خودش را بعنوان یک کشور صاحب جایگاه مطرح کرده و با عربستان سعودی دارد رقابت می کند، عمان، کویت عراق تمایل دارند متعادل رفتار کنند هرچند حاکمان سعودی خشمگین شوند. در هر صورت جنگ خانمان سوز است با این حال جنگ نقش ایران را در بین کشورهای جهان سوم و جهان مسلمانان پرنگ تر خواهد کرد و منجر به الگو شدن ایران خواهد شد. حرف های تمسخر آمیز در ایران علیه ایران کم نیست ولی آنچه که در میان ملت های عرب مسلمان و جهان سوم شنیده می شود چیز دیگری است، که بی بی سی نتوانسته تغییرش دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
داشتیم
سهند،. سبلان، ....
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
متاسفانه همه چیز در ایران جنبه تبلیغی و سیاسی دارد و دریغ از استفاده کاربردی و علمی برای منافع مردم ایران. مثلا با هزینه وحشتناک سیاسی( تحریم) و اقتصادی به دنبال ارسال ماهواره هستیم ولی از همین عکسهای ماهواره ای حتی اندازه یک ریال برای اقتصاد کشور استفاده نمی کنیم. نمونه همین کلیپی که در فضای مجازی هست که بر اساس عکسهای ماهواره ای نشان می دهد که چند ده هزار هکتار زمین بیابانی را در اصفهان و فارس زیر کشت برنج برده اند و می بر اساس عکس ماهواره همه انها مشخص است و فقط برای این زمینها 670 میلون متر مکعب اب شرب مصرف می شود که اگر کشت انها متوقف و با محصولاتی که کمتر نیاز به اب دارند مانند درختان میوه جایگزین شود می توانیم کل اب شرب مصرفی این دو استان را فراهم کنیم و نیازی به مشکلات هر روزه کشاورزان اصفهان و فارس نیست و یا نیازی به ضرف هزاران میلیارد تومن برای شیرین کردن اب دریا یا انتقال سر شاخه های کارون به این بیابانها نیست ولی در عمل دولت حتی حاضر نیست که خطر کند و به این اندازه از این همه سرمایه گذاری برای استفاده از ماهواره استفاده کند و به جای ان به دنبال طرحهایی غیر علمی و به شدت مخرب اقتصاد و بودجه و محیط زیست در کشور برای شیرین کردن و انتقال اب دریا که هزینه ان حداقل 20 هزار تومن به ازای هر مترمکعب است می باشد. واقعا بی دانشی و بد دانشی در مدیریت و اقتصاد کشور بیداد می کند. برای شیرین کردن و انتقال همین 670 میلیون متر مکعب اب از دریا نیاز به حداقل ده هزار میلیارد تومن هزینه هست که با ان حتی با دلار 11 هزار تومی می توان به جای 50 هزار تن برنج تولید این شالیزارها در بیابان که حتی نیاز برنج دو شهر اصفهان و شیراز را هم براورد نمی کند می توان کل نیاز برنج 80 میلیون نفر را تامین کرد!
ایرانو بزنن اونوخت کیو لولو کنن سلاح بفروشن؟
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ساده ایها به غیر ایران لولو زیاده که بخوان سلاح بفروشن
جالبه همه شاهزاده هادراین عکس شانه ی راستشان مایل بطرف وزیرخارجه ی آمریکاست!! بدبختهای فلک زده!!!.
گاو شیرده امریکا اگه شیر داشته باشه که داره (ولی هنوز یک کم میترسه شیرش را بده برای تخریب کشور خودش) امریکا جرات غلط زیادی داره وگرنه هیچ غلطی نمیتونه بکنه و نمیکنه با این ترامپ خسیس و مقتصد
باید لاینقطع زمینه سازی های لازم جهت قطع کامل روابط دولت عراق و سوریه با شیطان بزرگ و دیگر اذناب استعماری وی انجام گیرد. البته در هر مورد با رعایت منافع درازمدت جمهوری اسلامی ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
بخواب از وقت خوابت گذشته
همش حرف مفت امریکا در هیچ جنگی مستقیم دخالت نمیکنه وگرنه صدام نمی ساختن فکر کردن با عراق صدام طرف هستن بابا شما یمن اول حل کنیدبعد
چهل ساله امریکامیخوادایران رانابودکنه وایران هم همینطور ،این وسط من کارگرفقط نابودشدم
. فكر كرديد با چندتا از سران سرسپره عرب قدم ميزنيد خيلي مهم هستيد. شما مشغول شو دادن و دوشيدن شير كشورهاي عربي باشيد كه هدفتان همين است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
امثال من که باید پراید چهل میلیون بخرم گوشت هفتاد تومن بخرم نمیتونم یه سفر برم شماها که دستتون به اون بالا ها وصله حال میکنید
اقازاده هاشون از اروپا امریکا جمع کنن که فیض شهادت هم مال اونا بشه یکم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
افرین خیلی موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آقازاده هاذ وقت شهادت ندارند
باید، باید، باید، با خروج از برجام و ان پی تی سریعاً نسبت به ساخت و آزمایش تعدادی سلاح هسته ای و موشک حامل آن با برد ده هزار کیلومتر اقدام کنیم! آمریکایی که برای حمله به کنسولگری خود در عراق قصد بمباران ایران را دارد ممکن است همین الان با بمبی هسته ای شیراز یا مشهد را از نقشه جهان محو کند. حتی وحشیانه تر از کاری که با هیروشیما و ناکازاکی نمود. آیا جامعه جهانی توانست جلوی بمباران هسته ای ژاپن را بگیرد؟!
پاسخ ها
ابوالقاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اقا سپهر دستورات شما انجام شد الان هزار تا موشک قاره پیما و مسلح به بمب اتم ساخته شد و منتظر دستور جنابعالی برای شلیک به سمت اسراییل و امریکا و انگلیس و منافقین هستیم

منتظر دستور شلیک هستیم قربان
مهدی
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
برادر حرف زدن ساده تر از عمل کردن است!
فراموش کرده اید که در زمان بمباران ژاپن بیشتر جهان با آمریکا بود و جامعه بین المللی به این شکل که اکنون است بعد از آن تشکیل شد.
و استفاده از بمب اتمی علیه ایران احتمالش خیلی کم است،
با نام خدا.

با سلام و تحیات .

اینجانب چون یک فرد عوام از مردم ایران هستم ، ما در زندگی روز مره خود مانده ایم .

مشکلات اقتصادی و مشکلات مسکن و فشارهای روحی و روانی دیگر در کشور باعث شده است که امثال اینجانب

به درد هیچ کاری نخوریم ........این حقیقت است .....(..ما جز خداوند متعال پناهگاهی نداریم . )
پس روحانی کدوم سایه جنگ را برداشته کع ادعا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
روحانی که کاره ای نبود و نیست.
ایشان خیلی حرف ها زدند که در توانشان نبود!
پس روحانی کدوم سایه جنگ را برداشته کع ادعا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
همین جنگی که قرار بوده ،یکم چشم ها رو باز کنید.
امریکا و اسراییل و همه دشمنان را با قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی که داریم حتما نابود می کنیم
به گفته امام امت:
آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند ما ملت ايران بدانيم تا زماني كه اتحاد وپشت رهبر امت باشيم دشمنان هيچ غلطي نمي توانند بكنند

زنده باد اسلام ناب محمدي
اگر ترکیه به کردها حمله کند، ایالات‌متحده اقتصاد آن کشور را ویران خواهد کرد.
اگر آمریکا به ایران حمله کند خاورمیانه گورستان نیروهای آمریکایی خواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مورخ جان این جمله رو از کتاب خاطرات صدام کپی کردی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
صدام اینو میگفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
چون افرادی در عراق بودند و تجهیزات نظامی را منهدم کردند تا عراق اشغال شود و صدام فرار کند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
نه متن اعلامیه سخنگوی معروف عراقی ( ابولالصحاف ) از ’لویزیون عراق در سال ۲۰۰۱ بود زمانی که سربازان آمریکایی زنگ در خونش داشتن میزدند
دیگه تهدید های امریکا اثر نداره و ما به خودکفایی نظامی رسیدیم. آمریکا نمیتونه حمله کنه همینطور که به روسیه و چین حمله نمیکنه. ما الآن خودمون جنگنده تولید میکنیم مثل قاهر 313 و بالگرد ساختیم مثل ظفر 300، تانک میسازیم مثل تانک فلاق. صنعت موشکیمون هم خیلی پیشرفت کرده. شما هم به جای انجام ترجمه های سریع (مثل جمله ی اول مقاله که ناقص هست) بهتره واقعیت ها رو به مردم نشون بدید نه شایعه ی تهدید چند ماه قبل از یه رسانه ی امریکایی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آره ما اینقدر قوی شدیم که تمام دنیا باهم بیان جنگ همشون را نابود میکنیم و شکست میدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
حالا یک عده ای غرب پرست که می خواهند ایران را تحقیر کنند می ایند و می گویند ما اصلا نمی توانیم این ها راتولید و مونتاژ کاریم و انها می دهند و یا نه اصلا می گویند ما چنین چیزهایی را نداریم و ماکت است
!!!!
می بایست از طریق منابع غیر رسمی به این گرگ آدم نما هشدار داده شود که در صورت وقوع جنگ ، او قطعا کشته خواهد شد . این شیاطین از مرگ بسیار واهمه دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
چیییییی مممممییییییی گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
همینه خودشه
با مردم باشید. خدا با شماست و آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
شما تعدادنماز گزاران جمعه را ببین ۷۰ میلیون هر جمعه میرن دانشگاه و مصلی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
منظور اینه که درست انجام میده!؟
بولتون بیچاره خبر نداره که برجام سایه جنگ رو از کشور دور کرده.
حمله به ایران یک امتیاز بزرگ برای ایران است، که امریکا از روی ناچاری اهدا می کند، فراموش نکنیم، پیوند های دینی مذهبی ایران با خیلی از کشورهای مسلمان منطقه و جهان زمینه همبستگی ملت های مسلمان با ایران خواهد شد. یک خود سوزی در تونس که کشورهای عربی را به هم ریخت چون اغلب حکومت های کشورهای عربی بخاطر اینکه خواستگاه و پشتیبانی مردمی را ندارند با کوچک ترین حرکت به هم می ریزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
لطفا با این تحلیل ها کشور و مردم را به نابودی نیندازید لطفا
ما با کسی جنگ نداریم
ما به سران جنایتکار آمریکا گوشزد می کنیم که اگر بخواهید غلط زیادی بکنید و آسیبی به ایرانزمین برسانید, خلیج همیشه پارس و خاور میانه به گورستانی بزرگ برای شما تبدیل می شوند. شما باید دیر یا زود گورتان را از این منطقه گم کنید. پاینده ایران.
جنگ امریکا علیه ایران فقط یک هدیه برای ایران است، برای متحدتر شدن ایرانی ها، مگر ندیدید ایرانی ها با سرداران اسکندر چه کردند؟ مغول، عرب ها و...، در ابتدا یک بی نظمی ایجاد می شود پس از آن انسجام و یک تشنج منطقه و جهانی، کشورهایی مثل روسیه، چین ونزوئلا کره شمالی و... از این فرصت استفاده خواهند کرد برای تضعیف قدرت امریکا شاید اروپا هم از امر ونهی امریکا خسته شده با روسیه همکاری کند، تا همه آن قدرتی که طی جنگ جهانی اول و دوم از دست داده بدست آورد، در داخل امریکا هم آن انسجام و آن مهین دوستی گذشته خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
با این اگر مگر ها که نمیتوان کشور را به یک جنگ نا برابر هدایت کرد!
آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
امام خمینی ره
ایران ، با خطر جدی حملهٔ نظامی امریکا روبرو میباشد ،و احتمال اینکه امریکا ، با انگلیس در این مورد متحد شود فراوان است ،و احتمال اینکه اقدام حملهٔ نظامی امریکا پس خروج انگلیس از برگزیت طرح ریزی شده باشد فراوان است ، ایران لازم است هشیاری بیشتری داشته باشد ، و روش سیاستمداری را به دهه هفتاد بازگرداند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
غلط،=اشتباه
جنگ بعضی وقتا لازمه هزینش زیاده اما توافق نهایی خوبی ممکنه صورت بگیره
من شخصا برای جنگ امادم نه برای اینکه برم یه تیر نزده بمیرم اسمم بشه شهید فقط برای اینکه از جنگای سیاسی رها بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
بفرمائید سوریه منتظر است
بولتن.این افراد برای هیچ ملتی خیر و منفعت ندارند و فقط شر و جنگ تولید می کنند.حمله به عراق و افغانستان و کشته شدن صد ها هزار انسان برای این ها انگار کافی نبوده.ان شا الله در کنار برادران شیطانیش مانند پاول با دستانی که به خون هزاران بیگناه آغشته است به جهنم واصل خواهد شد.امیدوارم آن قدر عقلانیت در جهان باقی مانده باشد که دیوانه سرایی های امثال او راه به جایی نبرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
برادر،وقتی این همه اختلاس صورت میگیرد و کسی هم از جهنم ابایی ندارد،حال بولتن و ترامپ باید از جهنم نترسند!
بهر حال بولتن فعلا مزد بگیر منافقینه و باید بابت حقوقی که از اون تروریستها ی وطن فروش میگیره براشون خوش رقصی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
ین دیکه نوبر است!
خواهشا روی بسیج مردمی حساب نکنید و به اقازاده ها که الان آماده نوشیده شربت شهادت هستند اعلام کنید تا آماده باشند چون در این کشور برای من دهه 60 به جز بیکاری و نداری و ..........چیزی عاید نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
افرین و احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آقازاده ها را فعلا رویشان حساب نکنید چون آنها در گیر اموزش و خواندن ای یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا هستن و اطلا وقت اضافی ندارند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
درسته
ولی افغانی ها و عربها زیر فرمان ایران را فراموش کردی ،که مسلما هدف اصلی آمریکایی ها هم هستند.
گرچه که از نظر ما فقط تهدید تو خالی هست و هزار یک مسخره و ریشخند هم به آمریکا خواهیم کرد... اما بدانید حتی به قصد شوخی هم بیان این حرف توسط آمریکا، میتواند روی همان چند کشور محدود که به ما کمک میکنند تاثیر گذار باشد!
اگر جرئتش داشتيد تا حالا حمله كرده بوديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
نه بابا ؟ بی خیال حاجی تحریکشون نکن
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
زمینه را دارند هموار می کنند.
دشمنا چه داخلی چه خارجی چه بخوان چه نخوان الحمدلله به چهل سالگی انقلاب رسیدیم
و این نبوده الا به برکت خون مطهر شهدا و لطف و نظر خاص الهی
وگرنه با اوضاع و احوال این مملکت ..... فقط و فقط لطف الهی در پایداری موثر بوده و بس.
پس بر علاقه مندان این نظام است که قدر این نظام را با رفتار انسانی و اسلامی و مردمداری و اخلاق حسنه بدانند
آمریکایی ها فکر می کنند، دنیا جنگل هست و آنها شیر
پس هر کار می توانند انجام دهند و به کسی هر ربطی ندارد .
اینها تفسیرهای ژورنالیستی است و ایران باید حواسش بیش از پیش جمع باشد.
تمام حرفهایی که روحانی برای رقیب هراسی گفت تو دولت خودش اتفاق افتاده غیر از جنگ
امیدوارم این یکی اتفاق نیفته
حتما حمله خاهد شد واینبار نوبت عاغازاده هاست که به جنگ بروند و ایثارگری بکنند ...چطور که در عرصه های دیگر رکورددار هستند در جنگ با امریکا هم رکورد خاهند زد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
کاملا درست و صحیح و منطقی
مردک پیش بینیش در مورد حضور در تهران قبل از ۲۰۱۹ محقق نشده به دست و پا افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
شما ایشان را ببخشید
همين كه حاضر شده نيروهاشو از منطقه خارج كنه خيلي كار عاقلانه ايست به نظر من تصميم جان بولتون براي حمله نظامي به ايران نوعي فرار رو به جلو و سرپوش گذاشتن روي شكست سياست هاي امريكا در منطقه ست....
هیچ وقت جنگی بین ایران و امریکا اتفاق نخواد افتاد. جنگ ما علیه خودمان رو باید دریابید.
تنش مستقیم وعریان با آمریکا بسیار به منافع ملی ما ضربه زده وخسارتهای جبران ناپذیری به کشوروارد کرده است
بنظرم افراد به نسبت سهمی که از سفره انقلاب داشته اند باید به صف مقدم نبرد با امریکای خونخوار و دفاع از انقلاب اعزام شوند . سهم من دهه شصتی از دست دادن جوانی و بی پولی بوده و حالا حالاها نوبتم نمیشه
خدا وکیلی دیگه از خستگی حال نفس کشیدن هم نداریم عمرمون تموم شد
احتمال زیاد ترامپ تا آخر دور اولش با بولتون هم نظر میشه و ایران رو میزنه مگر مذاکره کنن
اون دوست عزيزي كه ميگه "از برجام خارج بشيم به نفعمونه" شما آيا به عواقب خروج از برجام فكر كردين؟ مطمئن باشين اگه خروج از برجام به نفع كشور بود تا حال دولتمردان چنين كاري رو انجام داده بودن كه حداقل مقابله به مثلي با اقدامات احمقانه آمريكا شده باشه. آمريكا به تنهايي ريسك حمله به ايران رو نميپذيره و الان خيلي تلاش ميكنه تا اجماع اروپا رو بدست بياره. با تمكين ايران به برجام حتي اروپا هم تن به حمايت از آمريكا در نخواهد داد، چه رسد به چين و روسيه. راهكار مقابله با آمريكا در شرايط فعلي ديپلماسي در سايه تسليح نظامي هر چه بيشتر بر اساس مفاد برجام هستش. البته بهتر از من و ساير دوستاني كه اينجا كامنت ميگذارن دولتمردان صلاح امنيت ملي رو بيشتر ميدونن چون اطلاعاته جامعي از تحولات حاضر در عرصه بين المللي دارن.
این شگرد ی است که هر چند وقت یکبار وقوع جنگ را مطرح می کنند در حالیکه آمریکا هیچگاه مستقیما وارد جنگ نخواهد شد آنها کارشان را بلدند. وایران را عملا وارد جنگ سوریه عراق ویمن کرده اند واقتصاد کشور را فلج کرده اند
مرگ بر امريكا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل