بازدید 26063
۹
بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات ـ روز نهم؛

حریف بعدی ایران در جام ملتها چه تیمی است؟/ چشمه شگفتی جام ملتها خشکید!/ برد‌‌عجیب‌ و 6‌گله قطر برای روکم‌کنی ازعربستان!/ داور مالزیایی که نتیجه بازی را عوض کرد

عده ای می گویند باخت استرالیا به اردن در بازی نخست، کاملا خودخواسته بوده تا این تیم مدعی با بردن فلسطین و کسب نتیجه ای مناسب مقابل سوریه برای سوم شدن در گروهش، از برخورد با ژاپن قبل از نیمه نهایی فرار کرده و راهش را به این سوی نمودار و ایران کج کند! کانگوروها هنوز انگیزه انتقام از یوزهای ایران را دارند، با این حال بعید است که قهرمان دوره گذشته چنین ریسکی را از روز نخست برداشته باشد و خودش را در لبه پرتگاه قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 13 January 2019

جام هفدهم فوتبال آسیا روز نهم را هم پشت سر گذاشت و به نظر می رسد هر چه از روزهای ابتدایی فاصله گرفتیم، تیمهای بزرگ خود را پیدا کردند و راه خلق شگفتی را بر تیمهای ضعیف تر بستند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیمهای مدعی ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، عراق، چین، قطر و امارات همگی دومین بازی شان را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا نتایج عجیب در حد همان دو سه روز نخست مسابقات بماند. در این بسته خبری می توانید خبرهای نهمین روز مسابقات جام ملت های 2019 امارات را مرور کنید.

داور جای برنده و بازنده را عوض کرد!

تیم‌های ژاپن و عمان از گروه F در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی برابر هم به میدان رفتند که در پایان تیم ژاپن با برتری خفیف یک بر صفر حریف عربی اش را شکست داد و با 6 امتیاز راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. «مهد امیرول ایزوان» از مالزی بردر این دیدار دو اشتباه بزرگ داشت و نتیجه بازی را برعکس کرد.

این دیدار تحت تاثیر اشتباهات داور ضعیف مالزیایی قرار گرفت. در دقیقه 28 در حالی پنالتی به نفع ژاپن گرفته شد که به نظر نمی‌رسید برخوردی میان بازیکنان دو تیم در محوطه جریمه رخ داده باشد. حتی در صورت وجود برخورد، خطا بیرون محوطه حادث شده بود. همچنین در دقایق پایانی نیمه اول شوت محکم مهاجم عمان به دست ناگاتومو برخورد کرد و در حالی که عمانی‌ها به شدت اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور نقطه کرنر را نشان داد. این در حالی بود که پنالتی در این صحنه کاملاً واضح بود. حالا در جدول گروه F ژاپن با 6 امتیاز صعود کرده است هرچند در تفاضل پشت سر اربک ها ایستاد.

ازبک ها دنبال یک نتیجه مساوی برای صدرنشینی

تیم ملی ازبکستان در دومین بازی اش در مرحله گروهی جام ملت های آسیا به مصاف ترکمنستانی رفت که در بازی با ژاپن تیم خطرناک و جنگنده ای ظاهر شده بود اما امشب بسیار شکننده و ضعیف ظاهر شدند و چهار گل دریافت کردند.

ازبکستان در دقیقه 17 روی پاس عرضی، جواهیر سیدیکف با تکلی بلند خود را به توپ رساند و دروازه ترکمنستان را باز کرد. چند دقیقه پس از آن، روی فراری دیدنی شامرادف در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل دوم را به راحتی وارد دروازه حریف کرد. در دقیقه 40 ماشاریپوف یکی از معروف ترین بازیکنان تیم ازبکستان شوتی سرکش از داخل محوطه جریمه تیر خلاص را به اورازموحمیدوف زد. این پایان کار نبود و در دقیقه 42 نیز شامرادف پس از دریبل درواه بان توانست گل چهارم تیمش و گل دوم خودش را بزند. ازبک ها دو برابر حریف سبزپوش خود توپ و موقعیت داشتند. شاگردان هکتور کوپر با این پیروزی به صدر جدول گروه صعود کردند و حالا با یک تساوی مقابل سامورایی ها، می توانند به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شوند هر چند که کار سختی است.

حریف بعدی ایران در جام ملتها چه تیمی است؟/ چشمه شگفتی جام ملتها خشکید!/ برد‌‌عجیب‌ و 6‌گله قطر برای روکم‌کنی ازعربستان!/

 

همه دنبال اسم اولین حریف ایران در مرحله حذفی

تیم ملی ایران با پیروزی پرگل مقابل یمن و برد با دو اختلاف برابر ویتنام در تفاضل گل از عراق پیشی گرفت و حالا با یک مساوی هم صدرنشین گروه خواهد بود اما حالا این نگرانی ایجاد شده که تیم های سومی که برای بازی با ایران به دور حذفی راه می یابند طبق معادلات ایران نباشند!

قبل از شروع جام گفته می شد تیم ملی ایران با توجه به مسیر جدول، نیاز مبرمی به صدرنشینی در گروهش دارد و موفقیت در دیدار با عراق می تواند مسیر تیم ملی تا دیدار نیمه نهایی را هموار کند. سوال مهم اما این است که بعد از عراق اولین حریف ایران در مرحله بعدی چه تیمی خواهد بود؟

طبق مقررات ایران در صورت صدرنشینی، در مرحله بعدی به مصاف یکی از تیمهای سوم گروه های B ، E و F خواهد رفت. تنها حالتی که تیم ملی به مصاف تیمی از گروه دوم مسابقات می رود این است که چهار تیم برتر سوم گروه ها، از گروه های اول، دوم، سوم و چهارم باشند و به این ترتیب ایران به مصاف یکی از سه تیم فلسطین، سوریه و یا استرالیا خواهد رفت که در این میان فلسطین و سوریه شانس بیشتری دارند.

حریف احتمالی ایران از گروه پنجم جام ملتها چه تیمی می تواند باشد؟

در گروه پنجم مسابقات عربستان قطعا حریف ما نخواهد شد. قطر که امروز موفق به شکست کره شمالی شد، از رویارویی با ایران فرار کرده و به این ترتیب در این گروه یکی از دو تیم کره شمالی و لبنان حریفان احتمالی ایران هستند. لبنان با یک بازی بیشتر، تفاضل گل منفی 4 دارد و بهتر از کره با تفاضل منفی 10 بوده است، البته به شرطی که بتواند کره شمالی را در بازی مهم نهایی شکست دهد و سوم شود. بر اساس قوانین مسابقات بازی رو در رو بالاتر از تفاضل گل تکلیف جدول را مشخص می کند.

حریف احتمالی تیم کی روش از گروه ششم را بشناسید

بازی های روز دوم گروه شش با برتری ازبکستان و ژاپن همراه بود تا این دو شانس اصلی اولی و دومی در این گروه در جای خود بایستند. حالا از بین عمان و ترکمنستان یکی برای جایگاه سومی انتخاب می شود. هر دو تیم در روزهای اول نمایش خوبی داشتند بخصوص عمان که با یک پنالتی مشکوک مغلوب ژاپن شد و یک پنالتی اش را هم ندیدند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد عمان تیم سوم این گروه خواهد بود. 

فلسطین، سوریه، استرالیا، عمان، ترکمنستان، کره شمالی یا لبنان

حریفان ایران در مرحله بعدی یکی از 7 تیمی است که ذکر شد؛ در این میان البته استرالیا شانس کمتری برای رویارویی با ایران دارد اما 6 تیم دیگر، تقریبا شانسی برابر دارند که تکلیف آنها در نهایت در پایان روز سوم مشخص خواهد شد. در این میان مطمئنا سوریه می تواند با توجه به رویارویی در مقدماتی جام جهانی، قرعه سخت تری باشد اما نمایش های خوب تیم ملی باعث شده تا کمتر تردیدی برای موفقیت ایران در مرحله بعدی وجود داشته باشد.

 

آیا استرالیا عمدا راهش را به سوی ایران تغییر داده؟

در همین محاسبات و معادلات، عده ای می گویند باخت استرالیا به اردن، کاملا خودخواسته بوده تا این تیم با بردن فلسطین و کسب نتیجه ای برای سوم شدن در گروهش، از آنسوی جدول بیرون رفته و راهش را به مسیر ایران کج کند! با این حال بعید است که قهرمان دوره گذشته چنین ریسکی را از روز نخست برداشته باشد و خودش را در لبه پرتگاه قرار دهد.

در ادامه دیدارهای جام ملت‌های آسیا قطر به دیدار کره شمالی رفت و خیلی زود توانست برتری خودش را به حریفش دیکته کند. المعز علی در دقیقه ۹ بازی توانست برای تیمش گلزنی کند. این مهاجم دو دقیقه بعد گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه کره شمالی کرد تا خیلی زود عنابی‌ها برتری خودشان را به حریفشان دیکته کنند.

المعز علی با این دو گل توانست سه گله شود و در کنار سردار آزمون در صدر جدول گلزنان قرار گیرد.در ادامه بازیکنان کره شمالی تا حدودی توانستند سوار بر بازی شوند، با این حال قطر در دقیقه ۴۲ به گل سوم خود نیز دست یافت. این بار بوعلام خوخی گل سوم بازی را به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری سه گله قطری‌ها به پایان برسد.

قطری‌ها در دقیقه ۴۹ نیز می‌توانستند بار دیگر گلزنی کنند ولی اکرم عفیف بی دقتی کرد و نتوانست پاس طلایی علی را به گل تبدیل کند. در دقیقه ۵۵ بازی قطر باز هم به گل رسید. المعز علی توانست اولین هت‌تریک جام را به نام خود ثبت کند و ضمن حضور در صدر جدول گلزنان جام ملت‌ها، گل چهارم را نیز برای تیمش به ثمر رساند.

درخشش المعز علی به همین جا ختم نشد و او توانست گل چهارم خود و پنجم تیمش را نیز به ثمر برساند. قطر با این گل به صدر جدول گروهش رفت.قطری ها در دقیقه ۶۸ گل ششم خودشان را نیز وارد دروازه کره شمالی کردند. عبدالکریم حسن با عبور از مدافعان کره شمالی توانست گل ششم را برای تیمش به ثمر برساند تا پرگل‌ترین دیدار جام ملت‌های ۲۰۱۹ رقم بخورد.

جام ملت های آسیا 2019-قطر-کره شمالی

تغییرات وسیع در حریف احتمالی ایران؛ اینترنت ممنوع

فجر ابراهیم سرمربی جدید تیم ملی سوریه که بعد از اخراج برند اشتانگه به عنوان سرمربی تیم ملی سوریه معرفی شده است ، برای هماهنگی بیشتر بین بازیکنان قصد دارد علاوه بر تمرینات متداولشان یک ساعت تمرین شبانه را هم اضافه کند.ابراهیم همچنین از بازیکنان تیم ملی سوریه خواسته است با شکست تیم ملی استرالیا در بازی سوم و صعود به مرحله بعد از حیثیت فوتبال تیم ملی این کشور دفاع کنند واعتماد مردم این کشوررا دوباره به دست بیاورند.

فجر ابراهیم از تمامی بازیکنانش درخواست کرد تا با بی توجهی به موضوعاتی که در شبکه های اجتماعی این روزها مطرح می شود تنها فکر و ذکرشان را معطوف به دیدار آینده این تیم در روز سه شنبه مقابل استرالیا کنند.وی همچنین در تمرینی که در شب گذشته برگزار کرد تاکید زیادی بر سرعت انتقال از دفاع به حمله و بالعکس داشت ضمن آن که شرح وظایف تک تک بازیکنانش را در زمین بازی تعیین کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
به چیزی جز قهرمانی ایران فکر نکنید

دوست دارم حریف مقابل ایران در فینال جام یکی از تیم های عربی ترجیحا عربستان باشه و با تعداد گل خوردهٔ بالا از ایران شکست بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
قهرمانی ایران خوبه ولی این نوع صحبت نشان از عقده دارد
تیم ایران خوش شانس است. ویتنام ویمن جنگ زده که فوتبال ندارند که این قدر قلد ری می کنید تمام هزینه تیمهایی ویتنام ویمن به اندازه یک پانصدم. تیم ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اسمت ده نمکی نیست؟؟؟؟؟
به عراق گل بزنیم یا نزنیم....
چرا از var استفاده نمی كنند ؟
اینهه اشتباهات داوری سرنوشت تیمها را عوض میكنه
برد قطر چه ربطی به عربستان داره ؟

باور کنید کینه بیش از حد نشان از ضعف و کمبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دقیقا
تیم های سوم باید از رویارویی با تیم ایران بپرهیزند ، تیم ایران هراس دارد. کار ما به کجا کشید!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل