بازدید 3215

ساخت 11 هزارو 287 قطعه صنعتی / بومی سازی محور توسعه در چادرملو

کد خبر: ۸۶۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 13 January 2019

ساخت 11 هزارو 287 قطعه صنعتی / بومی سازی محور توسعه در چادرملودبیر ستاد بومی سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: تا کنون بالغ بر 11 هزارو 287 قطعه صنعتی در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، محمد ابراهیم یلتقیان با بیان اینکه بهره وري جز لاينفک بخش توليد وکار در هر واحد تولیدی و صنعتی بوده و  یکی از شاخص های بهره وری برخورداری از توان و تخصص و نوآوری های کارشناسان و متخصصان داخلی برای طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز است، افزود: این امر در حوزه صنعت و معدن به طور خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که اتکاء به تکنولوژی ساخت داخل موجب کاهش ریسک و ضامن تداوم فعالیت واحدهای معدنی و صنعتی خواهد بود .

یلتقیان گفت : این شرکت با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهها ، صنعتگران، مبتکران و مخترعان کشور و حمایت از ایده ها، نوآوران و اتکا به دانش بومی همواره در پی استفاده از  ظرفیت های داخلی بوده و تاکنون نیز بالغ بر 50 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی را اجرا و به اتمام رسانده است .

دبیر ستاد بومی سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت شرکت تا کنون بالغ بر 11 هزارو 287 قطعه صنعتی در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو بومی سازی شده است گفت : تنها در سال گذشته 550  قطعه  جدید در این شرکت بومی سازی شده است .

وی افزود: همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم بخش اعظم پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی كنيم وعلاوه بر میلیون ها دلارصرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی نمائیم.

دبیر ستاد بومی سازی شرکت چادرملو یادآوری کرد:  شرکت معدني وصنعتي چادرملو با اعتقاد راسخ به محقق کردن این هدف و آرمان توسعه یافتگی، از سال 1381 عزم خود را جزم کرد و با بکار گیر ی توان متخصصان داخل کشور گام های بلندی را براي کاهش هزينه های  ناشی از واردات قطعات و قطع وابستگی برداشت.

تشکيل ستاد بومي سازي شرکت:

 یلتقیان افزود :در سال 1389 ستاد بومي سازي در چادرملو تشکيل گردید که هدف مهم آن، رسيدن به خود كفائي، شناسائي توانمنديهاي شركتهاي داخلي،  ايجاد و تكميل بانك اطلاعاتي دربخش هاي طراحي ، ساخت ، برنامه ريزي ، هزينه‌يابي ، مهندسي معكوس ،‌ تدارك و اجرا و در نهايت كنترل كيفي و راه اندازي و نيز رشد توان رقابت پذيري و استفاده از مزيت هاي اقتصادي بود .

وی تصریح کرد : هر چند این شركت قبل از تشکيل ستاد بومی سازی نيز توجه  ويژه اي به امر بومي سازي و تامين داخلي تجهيزات و قطعات و انجام مهندسي  معکوس و تهیه نقشه های ساخت و نصب و راه اندازي طرحهاي توسعه داشته،  اما با انسجام بخشی از این فعالیت ها، تحت هدایت و نظارت واحدی مستقل، این امر شتاب بیشتری یافت و از آن پس، اين شركت با تكيه بر پتانسيل نيروي انساني متخصص و كارآمد در زمينه هاي مختلف، طراحي و تهيه نقشه هاي جزء به جزء و كارگاهي به روش مهندسی معكوس، ساخت كليه قطعات، تجهیزات و ماشين آلات را با استفاده از سيستم ها و دانش فني موجود در كشور در برنامه هاي اجرايي خود قرار داد.

دبیر ستاد بومی سازی شرکت چادرملو گفت:  طي سالهاي اخير با حمايت از سازندگان داخلي و برنامه هايي که جهت تأمين قطعات و لوازم يدکي ساخت داخل کشور انجام داده ایم، نه تنها موجبات کاهش توقفات در اثر فرسودگی قطعات وارداتی گردیده ایم  بلکه  شرایط افزايش توليد در واحدهای فرآوری سنگ آهن خود را نیز ارتقاء بخشیدیم، بطوریکه ظرفیت 5 خط تولید کنسانتره سنگ آهن را از 7 میلیون و 500 هزار تن به 10 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت تولید گندله در واحد گندله سازی مجتمع صنعتی چادرملو را از 3 میلیون و 400 هزار تن به 4 میلیون تن افزایش دادیم.

یلتقیان اضافه کرد: شركت معدني و صنعتي چادرملو كه در حال حاضر یکی از بزرگترين توليد كنندگان سنگ آهن و كنسانتره كشور و از پيشگامان بومي سازي کشور است ، پروژه هاي تحقيقاتي،‌ مطالعاتي و پژوهشي رادر سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده و با اجراي پروژه هاي متعدد، موفقيت هاي بيشماري را در زمينه ساخت داخل کسب کرده است به طوریکه از سال 1381 تا  پایان آذر ماه سال 1397 بالغ بر 9 هزارو 795  قطعه در مجتمع معدنی  و 1 هزارو 492 قطعه در مجتمع صنعتی  و در مجموع بالغ بر 11 هزارو 287 قطعه صنعتی  طراحی ، ساخت و مورد استفاده قرار گرفته است .

وی با تاکید بر اینکه تمامی قطعات ساخته شده داخلی علاوه بر قابلیت رقابت پذیری با قطعات خارجی ، همواره از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل