بازدید 13558

دیوان محاسبات جزییات بودجه شرکت های دولتی را بررسی می کند

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با رد این ادعا که دیوان محاسبات تنها کلیات درآمد وهزینه شرکت های دولتی را بررسی نمی کند، گفت: جزییات حسابرسی بودجه شرکت ملی نفت در ۶۰۰ صفحه در سامانه دیوان محاسبات وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 13 January 2019

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اینکه گفته می شود بودجه شرکت های دولتی شفاف نیست و دیوان محاسبات وارد جزییات این بخش از لایحه نمی شود، توضیح داد: دیوان محاسبات بدون تردید به بودجه تمام شرکت های دولتی که در پیوست 3 لایحه بودجه سنواتی اعتبار دریافت می کنند، رسیدگی می کند.

در سامانه دیوان محاسبات گزارش 600 صفحه ای از گزارش حسابرسی شرکت ملی نفت وجود دارد، در آن گزارش تمام جزییات وجود دارد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: دراین پیوست به شرکت های دولتی، بانک ها، بیمه ها، موسسات و نهادهای عمومی اشاره شده است که بدون تردید حسابرسان دیوان محاسبات دخل و خرج آنها را بررسی می کنند.

وی با بیان اینکه هیات های حسابرسی دیوان محاسبات طبق قانون درآمد و هزینه شرکت های دولتی را زیر ذره‌بین قرار می دهند، تاکید کرد: اینکه گفته می شود دیوان محاسبات تنها کلیات درآمد وهزینه شرکت های دولتی را بررسی می کند، درست نیست.

آذر با اشاره به نحوه رسیدگی به بودجه شرکت های دولتی در هیات های حسابرسی دیوان محاسبات، گفت: این احتمال وجود دارد که دیوان محاسبات تشخیص دهد بودجه برخی شرکت های کوچک دولتی را نوبتی یا تصادفی حسابرسی کنیم، اما همان طور که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید داشت، بودجه تمام شرکت های بزرگ مانند شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، پالایش و پخش حتما به صورت کامل بررسی و حسابرسی می شود.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در این باره که گفته می شود جزییات بودجه شرکت های دولتی در لایحه شفاف نیست، اظهار داشت: برای رد این ادعا، شما را به گزارش های حسابرسی تفریغ سالانه ارجاع می دهم ، به طور مثال در سامانه دیوان محاسبات گزارش 600 صفحه ای از گزارش حسابرسی شرکت ملی نفت وجود دارد، در آن گزارش تمام جزییات وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان