بازدید 8421

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد به دو خودروساز

کد خبر: ۸۶۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 13 January 2019

۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به دو خودروساز پرداخت می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.

عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکت های تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت گذاری نمی شوند و شرکت های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.

تابش افزود: تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.
تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا 300 هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.
هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش 30 درصد خواهد بود.

وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل می شوند.
یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می شود.

وی با طرح این سؤال که چرا باید 10 هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری می کردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می کردیم.

یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال 93 هزار و 600 میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت افزود: هم اکنون بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.
وی گفت: در پی آنیم تا شرکت های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت های ایران خودرو 232 نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.
وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: 95 درصد از کمک های نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت می شود.
یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت 98 شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت هایی بود که پیش آمد.
محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.
وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.

سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.
وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.

سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.

محمد عزیزی افزود: هزینه های بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۷
خوبه که ای پول ها هم میگیرن. بعد پراید پراید بدون چراغ و زه میفروشن به مردم
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این پول 750000 تا پرایده ! چرا همین پولو برای مردم ماشین نخریدید ؟ هم کار مردم راه میفتاد هم ماشین های اونا رو دستشون باد نمیکرد الان چی شد ؟
اگر اقایان اجازه بدهند یک شرکت خارجی بیاد پراید و با قیمت تمام شده 13 میلیون بدهد دست مردم و سمند و پژو رو با قیمت 20 میلیون..........با این دستمزد کم کارگر و مواد اولیه از داخل چرا باید سمند 45 میلیون آنهم خودروی ملی......هزینه هارو کاهش بدید نمیتونید بکشید کنار...واردات خودرو را آزاد کنید تا این ماشن ها بمونند رو دستتون
به وا... اگرازپول بیت المال یک ریال پرداخت شودخیانت است درحق تک تک مردم ایران.
این پولها کجا خرج میشه، ماشین‌های بی کیفیت شون که بیش از سه برابر قیمت معمول دنیاست، هر ساله هم کلی کمک اینجوری میشند..... این تازه عملکرد یک بخش کوچکی از صنعت واقتصاد کشوره بعد میگیم چرا اینقدر مردم بدبخت هستند
واقعا مملکت شاهکاره؟؟؟ بعد از این همه احتکارخودرو توسط همین دوتا خودروسازاز ابتدای سال و قیمت های نجومی اعلامی حدید،علیرغم اینهمه حمایت و جلوگیری از واردات خودرو از سال قبل، علیرغم کمک مالی سه چهارسال پیش دولت روحانی درهنگام کمپین نخریدن خودو ، بازهم دارن توجیب این دوتا خوردوساز 15هزارمیلیارد پولی که متعلق به بیت المال هست و حق مردم عادی برای امرار و معاش هست واریز میکنن ...!!! ...
با سلام از مسئولین وزارت صنعت میخواهم اگر واقعا به فکر حفظ اشتغال وکمک به صنعت هستند بر مصارف وهزینه های شرکت های سایپا وایران خودرو نظارت کنند .ا1-اگر تولید نداشته اند پرداخت پاداش تولید به چه معنی است ؟2-15000میلیارد ریال سرمایه در گردش را میتوانید از طریق تهاتر بدهی معوق قطعه سازان به بانکها به شرکت های خودرو سازی عملیاتی کنید در غیر اینصورت آنها این تسهیلات را صرف پرداخت حقوق وپاداش واقساط بانکی خود میکنند وریالی به قطعه ساز نمی دهند .شرکت ما با طلب 15میلیاردی از سایپا وبدهی 15میلیاردی سررسید شده به بانکها در حال نابودی است وتا حالا 5ماه حقوق نداده ایم 3-در این روند سیاست گذاری محرز است که دلالان بازار خودرو سیاست گذار اصلی هستند وگرنه واردات را آزاد کنید آیا این دوشرکت با محصول بی کیفیت باز میتوانند یکه تازی کنند؟4-آیا قطعه ساز مظلوم هم در این افزایش قیمت جایی دارد؟ووووو
عدم تولید خودرو به دلیل نبود قطعه بنوده است بلکه به علت انتظار گرانی آن و گرانفروشی بوده است. مگه میشه شرکتها بارای حداقل یک سال قطعه در انبار ذخیره نکنند؟
15000 میلیارد تومان بعنوان سرمایه در گردش به دو خودرو ساز کشور پرداخت شود!!!!!!!خدایا ما به کی پناه ببریم.کلی پول پیش از ملت گرفتن برای تحویل سال بعد و قیمت خودروهاشون رو 30 تا 70 درصد افزایش دادن و در خصوص کیفیت جوابگوی هیچ بنی و بشری نبودند حالا هم دولت پول به جیبشون میریزه!!
این 15000 میلیارد تومان به خودررو سازان از جیب مردم بابت دستخوش گران کردن خودروهای بی کیفیتی است که می سازند؟ چرا دولت به صنایع دیگر چنین کمکی نمی کند؟
این خودروسازها دارن سرمایه مملکت و خود ملت رو نابود میکنن مسئولان کاری کنند
کجای دنیا این خودروهای کاملا بی کیفیت و قدیمی رو پیش فروش ۶ماهه تا ۲ساله انجام میدن و قیمت هم مشخص نیست یا ۵درصد زیر قیمت بازار
ظلم تا چقدر
واقعا مشخص نیست هدف از این هدر دادن پول بیت المال در قالب کمک به دوخودروساز کشور چیست؟ مگر فروش این دو شرکت چقدر باید باشد که هزینه های تولید را پوشش دهد؟ این روند وحشتناک هدر دادن منابع بابت صنعت مضر خودرو تاکجا؟ 15 هزار میلیارد پول به علاوه 10 هزار میلیارد رانت ناشی از افزایش قیمت دلار آزاد یعنی 25 هزار میلیارد تومان را بگیرند و به تعطیلی رضایت دهند تا اسباب تصمیم گیری عقلایی فراهم شود...ولی مشکل اینجاست که به گفته همین مطلب 232 نفر هیات مدیره داریم که این حجم از مدیریت فعال در کشور قطعا با هر گونه تغییر به خلاف نظرشان مقابله خواهند کرد.....
واقعا جای حیرت دارد که این هدر دادن منابع ملت تا کی ادامه خواهد داشت؟ چیزی حدود یک چهارم درآمد مالیاتی امسال نصیب این دو شرکت می شود که تنبدیل می شود به سرمایه هایی بی فایده و مضر وآلاینده که خود باعث افزایش هزینه های مجدد برای دولت می شود...هزینه هایی چون آلودگی هوا ، جریمه هایی که به کنسرسیومهای جهانی بابت آلودگی باید بپردازیم، هزینه های نگهداری و استهلاک بسیار بالای تولیدات این دو شرکت،هزینه های اجتماعی ناشی از عدم امنیت و عدم استاندارد بودن محصولاتشان و تصادفات و.... .
اگر دولت همت کند با یک محاسبه نه چندان سخت هزینه های یاد شده را یکجا به این دوشرکت بپیردازد و برای همیشه همگان را ازین معضل دائمی برهاند ووآنگاه طرحی نو دراندازد..
حداقل این روش آن است که روحیه یاس وناامیدی ناشی از حیف شدن منابع مالی کشور کاهش می یابد و سیاستمداران فارغ از یک معضل قدیمی ادامه دار و موسع؛ به طرح برنامه کارآمد جدید خواهند پرداخت.
دولت با پرداخت پول به مونتاژکارا داره نقدینگی رو افزایش میده. تو این شرایط افزایش نقدینگی با چاپ پول حتما تورم رو افزایش میده.
جالبه
این ۱۵ هزار میلیار تومان از بیت المال قراره پرداخت بشه؟!!
یعنی از جیب تک تک ما ایرانی ها برای ادامه این مجموعه ها
۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
÷
۸۰۰۰۰۰۰۰
=
۱۸۷۵۰۰
بابا جان 15 هزار میلیارد یعنی 1.5 میلیارد دلار!!!!شرکت تاتا موتور هند کل شرکت سانگ یونگ رو با کلیه اموال و املاک خرید 250 ملیون دلار! الان 1.5 میلیارد دلار رو به هر کشوری بدبد 3 سال بعد با هیوندای و کیا موتورز رقابت میکنه.بعد سوال بعدی این هست که این دوتا شرکن کمک دولت در سال 92 رو چیکار کردند؟
این‌پول‌چرا‌باید‌از‌جیب‌مردم‌داده‌شودمردم‌نان‌ندارند‌بخورند‌پولشان‌ کجا‌ها‌خرج‌می‌شود
حیف یه قرون پول که بدن به این خودروسازا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان