بازدید 3540
اقتصاد در گذر زمان

از توقف مذاکرات نفت در تهران تا سامانه ای برای شفافیت وام های دولتی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 13 January 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

23 دی 1349، مذاکرات نفت در تهران متوقف شد و هیجان شدیدی در جهان به‌ وجود آمد و در نتیجه سهام شرکت ‌های نفتی لندن سقوط کرد.

23 دی 1358، قطعنامه پيشنهادي آمريكا براي تحريم اقتصادي ايران در شوراي امنيت سازمان ملل با وتوي شوروي روبرو شد و تصويب نگرديد.

23 دی 1389، علی لاریجانی، رییس مجلس برای دومین بار ظرف کمتر از یک هفته به انتقاد از نحوه اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی پرداخت و گفت که قرار نبود در اجرای اصل ۴۴ کارخانجات تقسیم شود و اقتصاد شبه‌‌دولتی به وجود بیاید.

23 دی 1392، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و موافقت دولت مقرر شد مالیات بر ارزش افزوده برای سال ۹۳، به میزان ۲درصد اضافه شود که منابع حاصل از آن به بخش سلامت و درمان کشور تزریق خواهد شد.

23 دی 1393، دفاتر شرکت پدیده شاندیز در تهران از سوی مقامات قضایی پلمب شد.

23 دی 1394، سید عباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: شیوه ‌نامه برداشتن تحریم ‌ها و چگونگی کار کردن شرکت ‌ها با ایران در حدود ۲۰۰ صفحه با تمام جزئیات و مجموعه آیین ‌نامه ‌های مفصل و طولانی تدوین شد.

23 دی 1396، کمیسیون تلفیق مصوبه مهمی را داشت. براساس این مصوبه، اعطای هرگونه تسهیلات از محل اعتبارات دولتی یا منابع داخلی یا درآمدهای اختصاصی هر دستگاه، به مقامات سیاسی موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات‌ مدیره، روسا و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، باید همانند سایر کارکنان دستگاه ‌های ذی‌ ربط باشد و از طریق پایگاه اطلاع ‌رسانی هر دستگاه به اطلاع عموم مردم برسد. این مصوبه تصریح دارد که افشای تسهیلات دریافتی هر یک از مدیران، باید همانند سایر کارکنان دستگاه‌ های دولتی باشد، به نحوی که از طریق یک سامانه اطلاع ‌رسانی در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؛ موضوعی که در راستای شفاف‌ سازی تسهیلات دریافتی مقامات صورت گرفته است.

 

منابع: موسسه مطالعات پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر