بازدید 24768
۲

دلایل و علائم بروز بیماری میگرن+ اینفوگرافی

کد خبر: ۸۶۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 12 January 2019

افسردگی و احساس خستگی بعد از خواب از نشانه‌های حمله های میگرنی در افراد است و این بیماران به دنبال مکان های تاریک و ساکت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری میگرن به سردرد شدید و چکشی گفته می‌شود که درمیان مردم شیوع دارد؛ افرادی که مبتلا به این عارضه هستند نور‌ها را به صورت چشمک، نقطه‌ای و یا خطوطی می‌بینند و که این حالات معمولا بین ۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد و سپس سردرد‌های میگرنی در بیماران شروع می‌شود.

افسردگی و ناراحتی می‌تواند یکی از نشانه‌های شیوع و بروز بیماری میگرن باشد، زیرا برخی از افراد که دارای عارضه میگرن هستند به طور ناگهانی احساس افسردگی شدید می‌کنند و این در حالی است که هیچ دلیل خاصی برای این موضوع برای آن‌ها وجود ندارد.

برخی از محققان دریافتند که رابطه ژنتیکی بین میگرن و افسردگی ممکن است وجود داشته باشد.

افرادی که مبتلا به بیماری میگن هستند در بیشتر مواقع با اینکه خواب طولانی در شب گذشته تجربه کردند، ولی در هنگام بلند شدن از خواب خسته هستند و یا در هنگام خواب به سادگی خوابشان نمی‌برد.

افراد مبتلا به میگرن معمولا بینی‌شان می‌گیرد و دچار آبریزش بینی یا آبریختگی پلک هستند؛ یک پژوهشی ثابت شده است که ۹۰ درصد از افرادی که سردرد‌های سینوسی دارند مبتلا به بیماری میگرن هستند.

قدیمی‌ترین نشانه ابتلا به میگرن

ایجاد درد در یک طرف یا هر دو طرف سر به صورت ضربانی، یکی از نشانه‌های قدیمی میگرن است و حتی پزشکان دریافتند که ویار و هوس خوردن خاصی از نشانه شیوع حمله‌های میگرنی است.

افرادی که مبتلا به بیماری میگن هستند معمولاً دچار گرفتگی گردن می‌شوند و بعد از این مرحله سرشان به شدت درد می‌گیرد که این نشان‌دهنده شروع حمله‌های میگرنی است.

معمولاً خمیازه می‌تواند یکی از علائم شروع حمله‌های میگرنی باشد و به خصوص خمیازه‌های متوالی نشان از سردرد‌های میگرنی دارد.

نور ممکن است نور باعث تشدید سردرد میگرنی شود و معمولاً افراد مبتلا به عارضه میگرن به مکان‌های تاریک پناه می‌برند، زیرا نور‌های خیره کننده و سر و صدای زیاد محیط سبب شروع میگرن آن‌ها می‌شود.

یک نوع از میگرن باعث سرگیجه، دوبینی و یا حتی عدم بینایی می‌شود، برخی افراد مبتلا به میگرن در مواقعی تعادل خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به خوبی راه بروند.

دلایل و علائم بروز بیماری میگرن+ اینفوگرافی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
من از میگرن رنج میبرم و بیشتر مرتبط به فصل سرد است نظری در این مورد دارین؟؟
مطلب عالی بود ممنون خیلی واضح بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر