بازدید 1862

بدهی دانشجویان ثروتمند بیشتر است

کد خبر: ۸۶۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 12 January 2019

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های تحصیلی دانشجویان ثروتمند بیشتر است.

به گزارش آنا، از اجوکیشن دایو، براساس تحقیقات مؤسسه منهتن دانشجویان از خانواده‌هایی با درآمد بالا تمایل دارند به کالج‌های گران‌تر بروند و به همین دلیل هم میزان بدهی تحصیلی بیشتری دارند. میزان بدهی تحصیلی برای مدرک کارشناسی و کاردانی در دانشجویانی که خانواده آنها بیش از ۱۲۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، از ۱۲-۲۰۱۱ تا ۱۶-۲۰۱۵ حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش داشته است. این در حالی است که میزان بدهی تحصیلی برای دانشجویانی که درآمد خانوار آنها متوسط است تنها هزار و ۴۰۰ دلار در این بازه زمانی افزایش داشته است.

طبق این گزارش، هزینه خالص مدرک تحصیلی کارشناسی در سال ۱۲-۲۰۱۱ حدود ۶ هزار دلار بوده و در ۱۶-۲۰۱۵ به ۸ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است. این در حالی است که هزینه خالص تحصیل در مقطع کاردانی در این بازه زمانی تغییری نکرده است و همان ۲۲ هزار دلار باقی‌مانده است. این امر باعث به وجود آمدن شکافی در میزان بدهی دانشجویان از خانواده‌های درآمد بالا و کم‌درآمد شده است. طی چهار سال متوسط بدهی دانشجویان از خانواده‌های ثروتمند از ۷ هزار و ۵۰۰ دلار به ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است.

نتایج گزارش حاکی از آن است که میزان بدهی دانشجویان کاردانی در سال ۱۶-۲۰۱۵ نسبت به چهار سال قبل ۹۲۲ دلار کاهش داشته است. این در حالی است که میزان بدهی دانشجویان کارشناسی در این بازه زمانی هزار و ۱۱۰ دلار افزایش داشته است. هزینه تحصیل در دوره‌های دو ساله تقریباً تغییری در چهار سال گذشته نداشته است، بنابراین دانشجویان توانسته‌اند بیشتر هزینه‌ها را از طریق درآمد خودشان تأمین کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان