بازدید 3675
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع کم رمق بورس پس از رشد 2.4 درصدی هفته قبل/ شاخص کل 100 واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و دوم دی ماه ۹۷، با افزایش ۱۰۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، در مجموع شاهد رشد حدود ۴ هزار واحدی معادل ۲.۴۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.   
کد خبر: ۸۶۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 12 January 2019
بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و دوم دی ماه ۹۷، با افزایش ۱۰۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، در مجموع شاهد رشد حدود ۴ هزار واحدی معادل ۲.۴۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند افزایشی روز‌های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹ واحدی معادل ۰۰۶ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۶۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۵۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۹۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۵ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۲۷۰ واحد قرار گرفت.
 
بورس
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۷۸ واحد، نماد اخابر متلعق به مخابرات ایران با ۷۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۶ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۴۳ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۳۵ واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۲۸ واحد و نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۱۸ واحد افزایش، نماد خپارس متعلق به پارس خودرو و همچنین نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۷۲ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۰ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۶۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۵۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۵ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۳۴ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۳۰ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۲۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۹۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۲ هزار و ۱۴۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۸۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سنا؛ مانند بسیاری از روزهای گذشته، بانک ها در روز شنبه نیز برترین صنعت بورسی شناخته شدند. ارزش معاملات این صنعت امروز به بیش از ۹۷ میلیارد تومان رسید. دومین گروه برتر بازار خودرو بود. این صنعت امروز خبرهای مهمی حول محور تعیین قیمت ها داشت. همین موضوع باعث شد تا نگاه ها به سمت نمادهای مهم این صنعت معطوف شود.

در زمینه تغییر مالکیت، بار دیگر بازار به نفع حقیقی ها بود. بر اساس آمارها، تغییر مالکیت روزانه بورس تهران امروز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از دست به دست شدن سهام از سمت حقوقی به حقیقی انجام گرفت. عمده خرید بازیگران خرد در نمادهای داروی بود و بعد از آن گروه سرمایه گذاری تقاضای بالایی از این سمت به خود دید. در زمینه نمادها نیز، بیشترین خرید این گروه متعلق به داروسازی سبحان بود. انتشار گزارش های ۹ ماهه با کیفیت تا این لحظه در این گروه، مسبب رشد خرید سهامداران بوده است.

در سمت مقابل، بانک ها بییشترین حمایت را از بازیگران بزرگ داشتند. این بازیگران در رده دوم بیشترین تقاضا را گروه اطلاعات و ارتباطات داشت. بانک ملت و های وب امروز نمادهایی بودند که شاهد بیشترین حمایت حقوقی ها بودند.

بر اساس این گزارش، امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۲ واحدی به رقم ۱۹۴۱ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۹۴۰ میلیون و ۷ هزار برگه بهادار در قالب ۱۱۴ هزار و ۵۱۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۴۵ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار