بازدید 16733
پیمانه اقتصادی؛

پیشنهاد افزایش حقوق کارگران به ۳ میلیون تومان/ واکنش رسمی بانک مرکزی به یک شایعه/ زنگنه: بر سر صادرات نفتی خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم/ آخرین قیمت دلار و یورو در پایان هفته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اونس جهانی طلا گران‌تر شد، قیمت نفت روز پنج‌شنبه کاهش یافت، نرخ جهانی دلار در پایین‌ترین سطح دو ماهه اخیر، افزایش رشد اقتصادی روسیه علیرغم تحریم آمریکا، ذخایر نفت عربستان اعلام شد، آمریکا دو پیمانکار اروپایی را به تحریم تهدید کرد و خروج ارز برای واردات بیش از ۶۵۹ تن آدامس به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 11 January 2019
پیشنهاد افزایش حقوق کارگران به ۳ میلیون تومان/ واکنش رسمی بانک مرکزی به یک شایعه/ زنگنه: بر سر صادرات نفتی خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم/ آخرین قیمت دلار و یورو در پایان هفتهپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اونس جهانی طلا گران‌تر شد، قیمت نفت روز پنج‌شنبه کاهش یافت، نرخ جهانی دلار در پایین‌ترین سطح دو ماهه اخیر، افزایش رشد اقتصادی روسیه علیرغم تحریم آمریکا، ذخایر نفت عربستان اعلام شد، آمریکا دو پیمانکار اروپایی را به تحریم تهدید کرد و خروج ارز برای واردات بیش از ۶۵۹ تن آدامس به کشور را در بر دارد.

اونس جهانی طلا گران‌تر شد

قیمت طلا روز پنج‌شنبه تحت تأثیر انتظارات برای توقف روند تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و بن‌بست سیاسی در واشنگتن افزایش یافت.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۹۵.۸۵ دلار رسید و با رکورد ۱۲۹۸.۴۲ دلار که جمعه گذشته به ثبت رسانده و بالاترین قیمت در شش ماه گذشته بود، فاصله‌ای نداشت. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۷.۲ دلار رسید.

قیمت نفت روز پنج‌شنبه کاهش یافت

قیمت نفت روز پنج‌شنبه به‌دنبال افزایش عرضه آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه در بازار را تشدید کرد، حدود یک درصد کاهش یافت.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۵۶ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه، به ۵۱.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملاتی آتی نفت برنت ۰.۹ درصد یا ۵۷ سنت کاهش یافت و به ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

پیشنهاد افزایش حقوق کارگران به ۳ میلیون تومان

محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران، گفت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده است. وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس، حدود ۳ پیشنهاد را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده و طبق بودجه ۹۸ مطرح کرده‌اند که این پیشنهادها به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس گزینه‌های افزایش ۳۰ درصدی، ۲۵ درصدی و حداقل  ۳ میلیون تومان را برای کارگران پیشنهاد کرده‌اند که این پیشنهادها برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تلفیق ارائه شده است. شکری در گفت وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده گرفته نشده است، گفت: همه گزینه‌هایی که برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح است، در حد پیشنهاد نمایندگان است و تصمیمات نهایی باید در صحن مجلس و با رأی اکثریت نمایندگان صورت گیرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا کمترین آسیب در سال آینده به کارگران از نظر حقوق و دستمزد و سطح معیشت وارد شود، البته منابع نیز محدود است.

نرخ جهانی دلار در پایین‌ترین سطح دو ماهه اخیر

دلار در مبادلات دیروز به پایین‌ترین سطح خود از ماه اکتبر سال گذشته رسید. از طرف دیگر روز خوبی برای یورو و پوند رقم خورد و هر دو ارز در برابر دلار صعودی بودند. یورو موفق شد با انتشار اخباری مبنی بر اینکه تلاش‌های مشترک آلمان و فرانسه برای تقویت همکاری‌های اقتصادی به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود برسد و هر یورو به ازای ۱.۱۵۵۲ دلار مبادله شد. مازن عیسی، استراتژیست ارزی مؤسسه تیدی سکیوریتیز گفت: با کاهش ریسک‌های موجود بر سر راه راه اقتصاد جهانی، احتمالا تا آینده‌ای نزدیک بازار‌ها متاثر از اخبار خوب صعودی خواهند بود.   هر پوند نیز به ازای ۱.۲۸۰۳ دلار مبادله شد. هر فرانک سوییس نیز به ازای ۱.۰۲۷۱ دلار مبادله شد. پس از آن که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا تلویحا از کند شدن روند افزایش نرخ بهره خبر داد، تمایل به نگهداری دارایی‌های پرریسک‌تر توسط معامله‌گران شدت گرفته است. به نقل از ایسنا، در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۷۰.۴۹۱۵ روپیه هند، ۱.۳۹۲۸ دلار استرالیا، ۱.۳۲۱۶ دلار کانادا، ۱۰۸.۰۱۸۶ ین ژاپن و ۶.۸۱۷۳ یوان چین مبادله شد.

آخرین قیمت دلار و یورو در پایان هفته بازار ارز

در بازار آزاد ارز پنجشنبه بیستم دی ماه ۹۷، هر اسکناس دلار آمریکا بر اساس اعلام بانک مرکزی به قیمت ۱۰۷۸۰ تومان در صرافی‌های مجاز بانکی خریداری و با قیمت ۱۰۸۸۰ تومان بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه، به متقاضی دلار آمریکا، فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، با نرخ ۱۲۶۲۰ تومان خریداری و با نرخ ۱۲۷۲۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. نرخ یورو نیز نسبت به قیمت پایانی روز چهارشنبه، تغییری نداشت. این در حالی است که دیروز، بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که قیمت ۲۵ واحد پولی مانند یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت و نرخ ۱۱ ارز کاهش و نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر از جمله دلار نیز ثابت ماند.

افزایش رشد اقتصادی روسیه به رغم تحریم آمریکا

بر اساس اعلام بانک جهانی و به رغم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، اقتصاد این کشور در سال گذشته رشد داشته است. در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی بانک جهانی در سال ۲۰۱۹ تاکید شده است نرخ رشد اقتصادی روسیه در سال گذشته افزایش یافت و تورم هم در سطح پایین مانده است.  براساس این گزارش، به رغم اینکه تحریم‌ها علیه این کشور شدت و روسیه تورم نسبتا کم و پایداری را تجربه کرده و تولید نفتش هم افزایش یافته است. در نتیجه تقویت فعالیت‌های داخلی، اقتصاد روسیه با ۱.۶ درصد رشد، سال گذشته را به پایان برد. در روسیه به دلیل حمایت مصرف‌کننده‌های بخش خصوصی و صادرات این کشور، رشد اقتصادی این کشور تقریبا منعطف‌تر بود و پیش‌بینی می‌شود که در میان‌مدت در سال جاری رشد اقتصادی به ۱.۵ درصد برسد.  در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بانک جهانی پیش‌بینی کرده که افزایشی در نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور اتفاق بیفتد و به ۱.۸ درصد برسد. در ماه اکتبر صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ درصد افزایش داده بود.  

واکنش رسمی بانک مرکزی به یک شایعه

بانک مرکزی گزارش داد: مطالب منتشره از سوی رسانه‌های معاند پیرامون یکی از بانک‌های کشور در راستای تلاش آن‌ها برای ضربه زدن به بازار پول است و از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در این زمینه هشیاری لازم را داشته باشند. به گزارش ایرنا، از آن جایی که بانک‌ها در نظام اقتصادی کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، در زمان هجمه بیگانگان به ساختار‌های اقتصادی کشور، بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرند. چنان‌چه در روز‌های اخیر، شاهد ادعا‌های واهی و بی‌اساس از طرف رسانه‌ای معلوم الحال و به تبع بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی درخصوص عملکرد بانک بوده‌ایم. مدعیان و شایعه‌پراکنان این روزها، همان‌هایی هستند که در یک سال گذشته در جنگ اقتصادی، ابزار عملیات روانی شده‌اند، آن‌ها مدتی نظام ارزی و اقتصادی کشور و زمانی بازار محصولات و مایحتاج مورد نیاز مردم را مختل کردند و امروز نیز نام و اعتبار بانک‌ها و کارآفرینان را مورد حمله قرار می‌دهند.

ذخایر نفت عربستان اعلام شد

طبق نتایج یک بازرسی خارجی که به درخواست عربستان سعودی انجام شد، میزان ذخایر نفت این کشور از ۲.۲ میلیارد بشکه از آن‌چه قبلا گزارش شده بود هم بیشتر است. این بازرسی مستقل نه تنها میزان ذخایر عربستان سعودی را به مقدار بیشتری اصلاح کرد بلکه انتقاداتی که سال‌ها در گوشه و کنار بازار‌ها در مورد نادرست بودن میزان ذخایر این کشور وجود داشت را هم ساکت کرد. این اقدام نشان می‌دهد غول صنعت نفت عربستان سعودی، آرامکو، به شدت در تلاش است تا قبل از آغاز ارائه عمومی سهام خود در بازار‌های بورس، شفافیت بیشتری ایجاد کند. وزیر انرژی عربستان سعودی و رئیس آرامکو، خالد الفالح، اعلام کرد که انتظار دارد به دنبال یک تاخیر طولانی، اولین ارائه عمومی سهام (آی‌پی‌او) آرامکو، در سال ۲۰۲۱ انجام شود. طبق اعلام شرکت مشاور سوخت دگولیر و مک‌ناتون از دالاس آمریکا، شرکت نفت دولتی آرامکو ۲۶۳.۱ میلیارد متر مکعب نفت در انتظار استخراج، در اختیار دارد. این ۲.۲ میلیارد متر مکعب از میزانی که آرامکو در آخرین گزارش سالانه خود منتشر کرد بیشتر است.

آمریکا دو پیمانکار اروپایی را به تحریم تهدید کرد

منابعی در دولت فدرال آلمان به روزنامه آلمانی هندلسبلت خبر دادند که کاخ سفید در گام اول شرکت‌های فوق‌تخصصی‌ را که از طرف شرکت مجری، نورداستریم ۲ ای‌جی، مشغول لوله‌گذاری خط‌لوله نورداستریم هستند، تحریم خواهد کرد. این دو شرکت، گروه سوئیسی آل‌سیز و شرکت ایتالیایی سایپم، می‌باشند.
 
ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان و متحد نزدیک ترامپ، به روزنامه هندلسبلت گفت: شرکت‌هایی که در ساخت این خط‌لوله شرکت می‌کنند همیشه در معرض خطر قرار دارند، چراکه همیشه ممکن است تحریم شوند. او همچنین معتقد است که تحریم‌های قریب‌الوقوع باعث خواهند شد که همه این شرکت‌ها به خواست خود از پروژه خارج شوند. ترامپ بار‌ها اجرای پروژه نورداستریم ۲ را خطری برای امنیت انرژی اروپا قلمداد کرده است و از کشور‌های اروپایی‌ که از این پروژه حمایت می‌کنند خواسته است آن را کنار بگذارند و به خرید گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) آمریکا روی بیاورند. /مهر

خروج ارز برای واردات بیش از ۶۵۹ تن آدامس به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۶۵۹ تن آدامس از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم آدامس ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۵۰ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۷۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش آدامس از کشور‌های آلمان، امارات، ترکیه، فدراسیون روسیه، ویتنام وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات آدامس از کشور ترکیه به حجم ۲۹۴ تن و به ارزش یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۱۲ دلار بوده است.
 
زنگنه: بر سر صادرات نفتی خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم

وزیر نفت ایران گفت: تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این کشور غیر قانونی است و تهران این تحریم‌ها را قبول ندارد. به گزارش رویترز، زنگنه که روز پنجشنبه طی یک نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود «ثامر الغضبان» سخنرانی می‌کرد، گفت: «ایران هرگز حتی زیر تحریم‌های آمریکا علیه خود بر سر حجم صادرات نفتی خود یا مقصد این صادرات مذاکره نخواهد کرد». وزیر نفت ایران افزود: کاهش قیمت جهانی نفت دیگر متوقف شده و ابراز امیداوری کرد که قیمت نفت، تدریجی بهتر شود. در مقابل، وزیر نفت عراق نیز گفت که عراق هنوز با ایران بر سر گسترش میادین نفتی مشترک به توافقی دست نیافته است. بیژن زنگنه صبح روز پنجشنبه (۲۰ دی) وارد بغداد، پایتخت عراق شد و با همتای عراقی خود دیدار و گفت وگو کرد. /فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
نمایندگان محترم مجلس دارن ملت رو مسخره می‌کنن
پیش گو نیستیم ،ولی حقوق کارگران نه 30%افزایش پیدا میکند و نه آن را به حداقل 3میلیون میرسانند .با اطمینان بالای 90% فقط 20% ،آنهم پلکانی اضافه خواهد شد .روال عادی این اضافه حقوق ،مذاکره ی سوری شورای عالی کار با نمایندگان دولت و کارفرماست که تا آخرین ساعات اسفند ادامه پیدا میکند و در وقت اضافه ،موقعی که کارگران در خوابند ،رسانه ها تعطیلند و فردای آنروز در گیر مراسم سال نو و تعطیلی، همان 20%پلکانی اعلام خواهد شد.
کارگران هم میتوانند از این رفتار تکراری و تحمیلی مثلا نمایندگانشان و مسئولین لذت کافی را برده خلاء کسری حقوقشان را با آن پر کنند.
تابناکیهای گرامی کوتاهی نکنید و منتشر نمایید.با تشکر.
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
برادر به قول دکتر ادیب اقتصاددان معاصر عصر استخدام در ایران تمام شده و کار این ۲۵ میلیون نفر کارگر و کارمند را ۸ میلیون نفر می توانند انجام دهندپس شاغلین را ۳ برابر و حقوقشان را یک سوم کرده اند چرا؟چون در سالهای گذشته هرجه دراوردیم خوردیم و سرمایه گزاری نکردیم که اشتغال و خلق ثروت صورت گیرد وگرنه اگر تولید ملی ما ۳ برابر الان بود وضع مردم هم به گونه دیگر بود و میشدیم کره جنوبی
بنی آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
آقا خدا خیرت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
همیشه همینجوریه
باز انتخابات نزدیک شد و عوامیون جویای رای فعال شدند افزایش ۱۵۰ درصدی حقوق کارگران از ان جوک هایی است که فکر کنم قبل از همه خود کارگران به ان بخندند انهم در شرایط تحریم و کسر بودجه شدید دولت گویا این دوستان حتی هیچ سررشته ای از قوانین کشور هم ندارند جون تعیین حقوق کارگران هیج ربطی به مجلس ندارد و وظیفه شورای عالی کار است
شما خیلی می خواین هنر کنید سقف معافیت مالیاتی در سال رو روی 36 میلیون ببندید. دیگه یه حقوق دو میلیون و نیمی چی هست که 250 هزار تومان هم مالیات کم بشه.
نمایندگان مجلس آیا منطقی نیست وقتی خط فقر واقعی و نه ساختگی حداقل 6 میلیونه سقف معافیت مالیاتی حقوقی کارگران 6 میلیون باشه و از بازاریان و پزشکان و ملاکان که به اندازه یه ماه کارگر در روز درآمد دارند، بزور مالیات گرفته بشه!!! چرا باید مالیات را فقط از کارمند و کارگر گرفت!!!! آیا کمک حقوقی میتونه 25 درصد افزایش حقوق با افزایش سقف معافیت مالیاتی و کاهش سهم کارگر از بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر خانه های خالی به میزان سالی 20 درصد جهت صفر شدن ارزش آن بعد از 5 سال و مالیات بر بیش از یک خانه برای مالکان و مالیات از موجران باشد تا هم اجاره که سهم زیادی از هزینه ها داره پایین تر بیاد هم مردم صاحب خانه شده و بازار مسکن که صنعت هم وابستگی زیادی به آن داره رونق بگیره!!!!!! واقعا این تصمیمات سختیه یا اراده ای برای حل مشکلات مردم نیست یا اینکه خودتان از قشر مالکان چندین مسکنی هستید و این قوانین به ضرر خودتان هست!!!! چرا بزور از کسانی که در این مملکت پول های میلیاردی درمی آورند مالیات نمی گیرید ولی از کارمند و کارگر می گیرید!!!! بیشتر مشکلات کشور ما با وضع و انجام و کنترل قوانین مالیاتی حل میشه تو کشور ما دلال مفت خور مالیات نمیده کارگر و تولید کننده مالیات میده!!!! تو کشور ما نیازمند و تولید کننده نمیتونه وام بگیره دلال و دزد راحت وام چند میلیاردی میگیره!!!!! آیا کشور دارای رفاه نسبی برای همه لذت بیشتری برای زندگی نداره!!!!! سال بعد انتخابات مجلس و مردم جواب بی مسئولیتی نمایندگان مجلس را به خوبی خواهند داد نمایندگانی که با اسم تدبیر و امید ناامیدی و بی تدبیری را به جامعه تزریق کردند و با سکوت در برابر دولت کارگر و کارمند را بیچاره کردند!!!!
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
برادر اگر قرار باشد سالی ۲۰ درصد مالیات از ملک گرفته شود مگر سرمایه گزار مغز خر خورده که ساختمان بسازد پولش را طلا و دلار می کند و نرخ دلار میشود ۳۰ هزار تومان و گوشت هم ۲۰۰ هزار تومان می شوداگر دوستان سراغ این کار نرفته اند نه که نمی خواهند نمی توانند چون تبعاتش سنگین است از یک طرف ساخت و ساز به کلی متوقف می شود و از طرف دیگر نرخ ارز شدیدا افزایش می یابد
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
آقای رضا برو ببین کشورهای خارج چکار کردند که یه دلال نمیتونه صدها خونه بخره و بازار مسکن را قبضه کنه و هر اجاره ای دوست داشت بذاره برای خونه و با پول اجاره بیشنه شاهنشاهی کنه!!!! خبر نداری لطفا تحلیل های الکی ننویس برادر در تمام کشورهای دنیا از خانه های خالی (خالی عرض کردم) مالیات گرفته میشه اونهم کلان نمی دونی برو تحقیق کن آدم های مثل جنابعالی زیادن که تو ایران صاحب چندین ملک هستند و دارن فقط با اجاره اش تو اروپا مفت زندگی میکنن و مالیات هم نمیدن!!!! چرا!!!! چون مالکید چون پول دارید پس چرا نباید مالیات بدید!!!! تابناک محترم لطفا از نظام مالیاتی درآمدی کشورهای دیگر برای اطلاع همه افراد حتی خود بنده گزارش دقیق ارائه بدید.
خیلی مسخره هست
یعنی منه پزشک اختلاف حقوقم با یک کارگز بی سواد عامی کمتر از سه برابر بشه
پس فردا که اومد در خونه ام رو جارو هم بزنه حتما جواب سلام نمیده
به جای تقویت نخبگان جامعه و افزایش حقوق پزشک که چندین ساله تکون نخورده به فکر قشر راحت طلبی هستین که زحمت درس خوندن به خودشون ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
امیدوارم به خاک سیاه بنشینید که چنین مغرورانه و از سر تکبر سخن می گویید. عرق اون کارگر شرف داره به توی ......
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
بسيار بعيده كسي با اين ادبيات حتي سيكل هم داشته باشه بعلاوه اينكه بسيار متكبرانه و بي أدبانه نگارش شده، ثالثا مگر دكتر ها چه برتري به ساير آدم ها دارند كه توقع احترام دارتد، اگر تحصيل كردند فايده شو مي برند. قشر پزشكان أمروني واقعا متكبر و كوتاه فكر و پول دوست شدن. دليلش هم خودمونيم كه به اين ها بها داريم. خدا بهت تفكر و وجدان و شعور عطا كنه.
بنی آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
قطعا پزشک نیستی و داری قشر پزشک رو خراب میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
مطمئنم که تو پزشک نیستی و فقط این حرفها را نوشتی که به این
شغل توهین کنی.ولی چه اشکالی دارد که دیگران هم در رفاه زندگی کنند و حقوق خوب بگیرند؟ وقتی من خانه شخصی ویلایی دارم اگر همسایه ام یک کارگر باشد آیا برای من افت شخصیت دارد؟؟؟؟خدا شاهد است که ندارد من و خانواده ام نهار و شاممان را در حالی میخوریم که آنطرف میز مستخدم خانه به همراه فرزندش و شوهرش که نگهبان و باغبان من است در حال خوردن همان غذا هستند.وای بر ما اگر فکر کنیم بخاطر درس خواندن از دیگران برتریم .مگر ما سوگند نامه پزشکی را نخوانده ایم چگونه میتوان پزشک بود بدون آنکه اخلاق پزشکی داشت
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
چرا به دروغ خودتو پزشک جا زدی؟این همه عقده ی پزشکی نوبره.
هیچ پزشکی حتی بدترین اونها این ادبیات شما رو ندارن.
فردا باید پیش خدا پاسخگو باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
درب خودرو باز است دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خدا به داد جامعه ای برسه که طرز فکر نوخبه مملکتش این باشه
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دید همه پزشکان جامعه مثل شما هست وگرنه هیچ کدام با درآمد کارگر 1100000 تومانی و مهندس 1500000 راضی به حق ویزیت 50000 در دو دقیقه نمی شدند!!!!!! دکترای مهندسی با 13 سال تحصیل در دانشگاه میگیره نهایتا 5 میلیون و پزشک متخصص با همین میزان تحصیل میگیره حداقل 80 میلیون!!!!! شما نخبه هستید فقط شما شما درس خوندید!!!!! بقیه درس نخوندن!!!!! متاسفم برای جامعه ای نخبه اش شما هستید اگر دوستانی که با بقیه همدردی کردن واقعا پزشک هستن کجا هستند چرا بین مردم نیستند چرا کنار مردم نیستند پزشکان با ارتباطات در وزارت بهداشت فقط حقوق کلان میگیرن و به فکر خودشان هستند!!
خدا میداند چی به اسم آدامس وارد کرده اند چون در بازار فقط آدامسهای تقلبی با مارک خارجی وجود دارد
وقتی قرار باشه از کشورهای معدودی با ارز خودشان واردات داشته باشیم ،همین میشه
البته بماند که کارخانه درست و حسابی آدامس هم نداریم
البته باز بماند که خیلی بیش از این مبالغ توسط مراکز مثلا ارشادی در آفریقا و آسیا و اروپا و آمریکا صرف تبلیغات میشود
چطور افزایش سه برابری ارز مشکل خاصی نداره
افزایش چند برابری باتری و سایر اقلام و وسایل الکترونیکی و مواد غذایی مشکلی نداره ولی برای افزایش حقوق کارگران منابع محدود میشه؟
چه اتفاقی تو این چند ماه برای مملکت افتاده:
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
برادر علت ۳ برابر شدن ارز در سال ۹۷ هم ۳ برابر شدن حقوق ۳۰ میلیون نفر کارمند ،کارگر و بازنشسته بین سالهای ۹۲ تا ۹۷ در غیاب هر نوع خلق ثروت و رشد اقتصادی بوده و این افزایش با چاپ پول بی پشتوانه داده شد و تنها هنر دولتی ها ۵ سال تاخیر انداختن آثار تورمی آن بود که از طریق بالا بردن سود بانکی صورت گرفت البته شدت افزایش نرخ ارز هم بواسطه پرداخت این سود های بی پشتوانه بیشتر شد
حقوق من بعنوان کارمنددانشگاه علوم پزشکی ماهی یک میلیون وهفتصد هزار تومان هست دولت این را نمیداند همه را میداند اما کوعمل مگرچقدر میتوانید به حقوق امسال من اضافه کنید تا سقف سه میلیون برسد پس لطفا دیگر دروغ نگویید نه به ماها که گدا پرور کردید بسته حمایتی ندادید مگربین راه کسی آن را دزدید آقای نوبخت توهمه چیزرا خوب میدانی ... بین ما وشما خداداوری کند
هشدار امنیت ارزی !

چرا برای واردات آدامس به کشور آنهم ٦٥٩ تن، اجازه میدهید ارز از کشور خارج بشود ؟

آنانی که در آنسوی مرزها و آبها با مردم ایران دشمنی می کنند حاضرند با هر هزینه ای و بهانه ای مخازن ارزی کشور را تخلیه کنند یا حتی المقدور کاهش شدید بدهند بنابر این بنظر میرسد مسئله واردات آدامس نه برای تجارت یا تامین آدامسِ آدامس جونده گان باشد بلکه پوششی برای کاهش هر چه بیشتر منابع ارزی کشور است.

عمیقا بررسی کنید که چرا در این اوضاع و جنگ اقتصادی، وارد کننده گان اقدام به واردات عظیم آدامس کرده اند.
دستوری سطح قیمت ها را در کشور بقدری پایین نگه داشته ایم که تمام منابع طبیعی و انسانی کشور توسط سایر کشورها بلعیده می شود.
انشاله که حقوق کارگران در سال 98 پایین تر از خط فقر نباشد.
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
پنجشنبه به چندصرافی مراجعه کردم که ۲۲۰۰ دلارباکارت ملی بخرم هیچکدام به این مقداردلارنداشتند هرچندهمه قیمت های یکسانی راروی تابلوهای خوددرج کرده بودند اما عملا فروشی نداشتند! درپاسخ به اعتراض من که این چه صرافی است که ۲۰۰۰ دلارموجودی ندارد میگفتند بایدازمردم بخریم تابه شمابفروشیم جالب هم این بودکه همه خریداربودندوحتی یکنفرراندیدم که بخواهددلارش رابفروشد واخرش هم دست ازپادرازتر به خانه برگشتم!!!
هرسال 25 درصد به حقوق افرادی که کمتراز3 میلیون حقوق می گیرد اضافه می کنند به افرادی که بالای 3 یا 5میلیون حقوق می گیرد اضافه نمی کنندتا برابر شوند بقول خودشان همسان سازی شود ایا این عدالت است کسی که 20 سال درس خوانده و 10 برابر یک دیپلمه ازحقوقش بیمه پرداخت کرده است و یا 35 سال درمقابل 20 سال بیمه پرداخت کرده حقوقش باید یکسان شود ماقبول داریم که حقوق افراد باید ترمیم شود معنای یکسان سازی این است مثلا دو نفر با یک مدرک تحصیلی برابر و سابقه شغلی برابر و بیمه پرداختی برابر ولی در سازمانهای مختلف بازنشسته شده اند یا شاغل هستند ولی حقوق بالا و پایین می گیرند این باید اصلاح شود ولی یکسان سازی این نیست که هرسال افراد حقوق پایین بامدرک پایین را افزایش دهند تا با افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و با 35 سال سابقه بیمه برابر شود اگر ممی خواهند حقوق افزایش پیدا کند درصد ان برای همه باشد و بعد بیایند نظام هماهنگ را اصلاح کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
کارشناسی ارشد رو که این روزا همه دارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان