بازدید 16426
آخرین تحولات خاورمیانه؛

جنجال بر سر ادعای سفر هیأت عراقی به اسرائیل/چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر/ جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق/ عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد

چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر، جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق، عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد و دیدار برهم صالح با امیر قطر در دوحه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جنجال بر سر ادعای سفر هیأت عراقی به اسرائیل نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 11 January 2019

چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر، جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق، عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد و دیدار برهم صالح با امیر قطر در دوحه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جنجال بر سر ادعای سفر هیأت عراقی به اسرائیل نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری‌های عراق، سخنان پمپئو در جریان سخنرانی در دانشگاه قاهره را منتشر کرده اند که اذعان نموده، «تحرکات آمریکا در منطقه برای حمایت از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است». وی در همین سخنرانی ادعای صهیونیست‌ها را تکرار کرده که به تازگی مدعی سفر چند تن از شخصیت‌های عراقی به سرزمین‌های اشغالی شده اند.

پمپئو گفته است: «چه کسی فکر می‌کرد اسرائیل با عربستان و عراق روابط برقرار کند».

با طرح ادعای برخی منابع صهیونیستی مبنی بر سفر چند تن از نمایندگان کنونی و سابق پارلمان عراق به فلسطین اشغالی، و تکذیب قاطع آن از سوی این شخصیت ها، ناظران مسائل سیاسی در عراق، هدف از این ادعا‌های بدون سند را فتنه انگیزی در کشورشان ارزیابی کردند.

اکنون به نظر می‌رسد، پمپئو نیز ـ که به گفته خود همه تحرکات منطقه‌ای مقامات کاخ سفید به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی است ـ به خط تبلیغاتی صهیونیست‌ها پیوسته است تا به گونه‌ای انزوای این رژیم کودک کش و نفرتی که عراقی‌ها به آن دارند را به چالش بکشند.

جنجال بر سر ادعای سفر هیات عراقی به اسرائیل/چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر/ جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق/ عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد

ادعا‌های اخیر صهیونیست‌ها که بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا ذکر چند نام مطرح شده است، واکنش‌های بسیاری در عراق به دنبال داشت.

«هاشم الرکابی» رئیس دفتر نوری مالکی نخست وزیر اسبق و معاون رئیس جمهوری سابق عراق گفت: این ادعا‌ها دروغی بیش نیست و تنها با هدف کشاندن دیگر کشور‌ها به عادی سازی روابط با اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی گفت: این ادعا که سه هیأت عراقی در خصوص بحث‌های مربوط به ایران و عادی سازی روابط به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده اند از همان جوک‌ها و دروغ‌های اسرائیلی هاست که ما به شنیدن آن عادت داریم.

الرکابی افزود: عراق کشوری است که نگاه و تصمیم روشنی در قبال ماهیت خصمانه رژیم صهیونیستی دارد و این روش‌ها که با برخی دیگر از کشور‌های عربی انجام می‌دهند، روی عراق کارساز نخواهد بود.

یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نیز گفت: این یک بازی جدید تل آویو است تا در عراق فتنه به پا کند.
«فرات التمیمی» اعلام کرد، ما در عین حال در نشستی که با وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در داخل کمیسیون خواهیم داشت، در کنار بحث درباره موضع منسوب به وی در مورد مسأله فلسطین، این موضوع را نیز جویا خواهیم شد.

وی همچنین از دستگاه‌های امنیتی و پلیس خواست نسبت به ارائه توضیحات و بیان حقیقت در این خصوص اقدام کنند.

«حسن الکعبی» نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز روز چهارشنبه از وزارت امور خارجه و کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواست درخصوص ادعا‌های مطرح تحقیق کنند.

با اوج گرفتن واکنش‌ها به این فتنه انگیزی صهیونیست‌ها و طرح برخی اتهامات متقابل در میان احزاب سیاسی عراق، رسانه‌های عراق روز پنجشنبه از دستور «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور، برای تشکیل یک کمیته تحقیق در این باره خبر می‌دهند.

چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر

سفیر عربستان در قاهره با اشاره به خواسته تظاهرکنندگان سودانی برای سرنگونی دولت خارطوم گفت: برای ریاض چندان مهم نیست چه کسی قدرت را در سودان در اختیار داشته باشد.

دولت خارطوم با انگیزه دریافت کمک‌های مالی و اقتصادی از محور مقاومت جدا شد و به اردوگاه عربستان و متحدانش پیوست. ریاض با ارائه کمک‌های اقتصادی به صورت قطره‌ای سودان را بیشتر در باتلاق سیاست‌های خود فرو برد، به گونه‌ای که هزاران نظامی سودانی در جنگ یمن کشته و مجروح شدند اما مشکلات اقتصادی سودان همچنان لاینحل ماند. هفته هاست که سودانی‌ها در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود تظاهرات می‌کنند و ریاض نیز دولت خارطوم را در حل مشکلات اقتصادی تنها گذشته و حتی نسبت به تغییر آن چراغ سبز نشان داده است.

جنجال بر سر ادعای سفر هیات عراقی به اسرائیل/چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر/ جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق/ عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد

سفیر عربستان در قاهره و نماینده دائمی این کشور در اتحادیه عرب با اشاره به تظاهرات مردم سودان ـ که خواستار برکناری عمرالبشیر، رئیس جمهور این کشور هستند، گفت: برای ریاض چندان مهم نیست، چه کسی قدرت را در سودان در اختیار داشته باشد، بلکه برای عربستان اجرایی شدن خواسته‌های مردم سودان و کرامت آنان مهم است.

جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق شامگاه چهارشنبه میزبان مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در اربیل بود که طی آن تحولات عراق و روابط میان اقلیم کردستان و بغداد و همچنین تحولات سوریه بررسی شد.

پامپئو در این دیدار اعلام کرد، فضاهای سیاسی جدیدی در عراق شکل گرفته و گفت‌وگو با بغداد ضروری است. وی اظهار داشت که اقلیم کردستان برای کشورش، اهمیت و جایگاه بزرگی دارد.

بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه وی با مسعود بارزانی در اربیل دیدار کردند که طی آن اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط میان اقلیم و بغداد و جنگ علیه تروریسم بررسی شد.

این بیانیه آورده است، دو طرف درباره وجود فرصت جدید که برای حل مشکلات موجود میان اقلیم و بغداد فراهم شده است، اتفاق نظر داشتند. این بیانیه آورده است، وزیر خارجه آمریکا بر ادامه شراکت و همکاری کشورش با اقلیم و بغداد تأکید کرد. این بیانیه افزود: وزیر خارجه آمریکا همچنین از کار و همکاری مشترک میان آمریکا و نیروهای پیشمرگه کردستان ابراز خرسندی و به پیروزی‌های بزرگی که در جنگ علیه تروریسم به سبب همکاری و هماهنگی میان ارتش آمریکا و نیروهای پیشمرگه به دست آمد، اشاره کرد.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، این بیانیه آورده است، بارزانی از ایالات متحده آمریکا و کمک‌هایش در جنگ علیه تروریست‌ها و حمایت آن از نیروهای پیشمرگه تشکر و به پیروزی‌های بزرگ به دست آمده در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد که به گفته وی به سبب هماهنگی میان نظامیان آمریکایی و نیروهای پیشمرگه به دست آمد.

عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد

منابع روسی از عفو بشار اسد رئیس جمهور سوریه که شامل ۲۴ هزار سوری می شود.

ژنرال سرگئی سولوماتین رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: در راستای فرمان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در نهم اکتبر ۲۰۱۸ حدود ۲۳۹۲۴ تن مشمول عفو می شوند که شامل فراریان از خدمت نظامی می شود.

جنجال بر سر ادعای سفر هیات عراقی به اسرائیل/چراغ سبز عربستان به سرنگونی عمرالبشیر/ جزئیات مذاکرات پمپئو با بارزانی در شمال عراق/ عفو ۲۴ هزار سوری فراری از خدمت نظامی از سوی بشار اسد

وی در ادامه از عدم ثبت مورد نقض آتش بس از سوی گروه های مسلح در منطقه کاهش تنش ادلب در روز گذشته هم سخن گفت.

دیدار برهم صالح با امیر قطر در دوحه

دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، صالح با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و مسئولان برجسته این کشور در دوحه دیدار کرد.

در این دیدار، صالح گفت: عراق برای برقراری بهترین روابط با برادران عرب خود تلاش می‌کند و خواهان تحکیم روابط میان کشورهای عربی- عربی و عربی-منطقه‌ای است.

امیر قطر نیز به نوبه خود بر حمایت سیاسی و امنیتی کشورش از عراق و عزم جدی دوحه برای توسعه روابط برادرانه با بغداد تأکید نمود.

طرفین به تبادل دیدگاه‌های خود در مورد تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در عرصه های عربی و بین‌المللی و لزوم هماهنگی رویکردهای مشترک و تأکید بر سیاست عدم مداخله در امور داخلی کشورها پرداختند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: این سفر در راستای سیاست تقویت همکاری دوجانبه و تکمیل سفرهای پیشین به شماری از کشورهای دوست در منطقه صورت می‌گیرد و امید می‌رود که امروز رایزنی‌های گسترده‌ای میان مقامات دو کشور درخصوص روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و انرژی صورت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
عمرالبشیر نگران نباشه، ایران که هست!!!!! اصلا برای ایران هم مهم نیست که تا چند وقت پیش همین فرد با وجود کمک های قبلی ایران بدترین مواضع را علیه کشور گرفت،
اینم از کشوری که مسئولین برادر می خوانندش
مردم ماهمش درگیرسیرکردن شکمشون شدن ودرگیرجنگ وعراق و امریکا و تحریم ای کاش ماهم مثل سوءد یها که اعلام بی طرفی درتمام جنگها کردن از۲۰۰سال پیش بودیم.توی امارات بایه شهروند که استکهلم زندگی میکرددوست شدیم وچندروزباهم گشتیم بهم میگفت فک میکردم ایرانیها ادمهای خطرناکی هستن وچرا همیشه ‌داستان جنگ هست توی کشورتون.گفتمش مشکل از نفت وانرژی که زیر کشورمون نهفته شده امریکایی ها نمیخان ماها روی خوش ببینیم.گفت مامنابع نفت وگازاصلا نداریم اما مدیریت قوی داریم توی کشورمون.گفت شماهابااین قدمت کشورتون اما دوسدارین توی کشورهای مازندگی کنین.دقیقا راست میگفت
خدا به دادمان برسد ....................بااینکه کشورشان راا زجنگ وخونریزی .کشتار داعش نجات دادید .الان اسراییل وامریکا را بر شما ترجیح می دهند .خدا به دادمان برسد یک فکری بکنید قبل از اینکه دیر شود.بیدار شوید .....ایران به باد فنا رفت.....
یاد دوران جنگ هشت ساله عراق علیه ایران می افتم شمار زیادی از اسرا مزدوران سودانی بودند که ایران به لحاظ انسان دوستی همه را یکجانبه آزاد نمود . کاری بس اشتباه که بعدها دیده شده بود همان اسیری که ازادش کردند مجددا در یک عملیات دیگر به اسارت رزمندان ایران درامده است . بعد از جنگ هم کمکهای ایران به سودان افزایش یافت اکنون هم عمر البشیر بعد از مدتها دوستی و مودت با ایران به سمت سعودیها برگشت و به فوریت محبتهای انسان دوستانه ایران را فراموش نمود . عمر البشیر پول پرستی بیش نیست . هرکجا که منافع برسد به آن سمت میرود دیروز منافعش از ایران تامین می شد امروز از عربستان ... فردا چه بسا از اردوگاه سعودیها به سمت ایران برگردد .....مراقبش باشید هزینه نمودن بیش از حد برایش ثمری ندارد ....
درسته که عربستان بی خیال سودان عمر البشیر شده ولی ایران که نمرده.. بزودی شاهد حضور البشیر در تهران خواهیم بود.
اقلیم کردستان مواظب فریبکاری امریکا باشد و خود را در آستانه درگیری با ایران قرار ندهد این پمپئو نماینده همان کشور دیو ستمکاره و عقرب جراره است
اگر عراق با اسرائیل مذاکره کند بهترینکار را انجام می دهد و این نشان می دهد که حکومت عراق به فکر ملت و کشورشان می باشد چرا که خصومت با کشورها به جز فقر و فلاکت چیزی همراه ندارد و این را بدانیم که این را هم انجام خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
هرکی با دشمن قسم خوردش مذاکره کند محکوم به شکست هست
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
پس بجنگیم تا روشن بشه کی حق دارد!
اماده میشن برای حمله به ایران

ایران باید کوتاه بیاد و گرنه نابود میشه ...دعوت به‌گفتگو با ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
عموجان رفتن ازطرق عمان دوباره ولی این توبمیری ازاون توبمیریانیس
فتنه در عراق ؟
یکی از ادعاهای ایران نفوذ در سودان بود که سالها حتی در دوران 8سال جنگ تحمیلی انواع امکانات و دلار به آن کشور سرازیر کردیم حالا نشان داد که چه سیاست های غلطی داشیم که متاسفانه همچنان این سیاست غلط را برای حماس و سوریه و.... ادامه می دهیم
اینکه بعضی مقامات ایران میگویند که ایران اعلان ابرقدرت منطقه است وهیچ چیزی بدون حضور ایران درمنطقه میسرنمیشود و... میخواستم بگویم که این ابرقدرتی چه مشکلی ازبیکاران ایرانی دارد این ابرقدرتی چه تاثیری درگرانیها و افزایش افسار گسیخته قیمتها واختلاس ودزدی ورشوه وپارتی بازی و باند بازی داردایا این ابرقدرتی که بعضی ها ادعای انرا دارند موجب میشود که قیمت گوشت ازنود هزارتومان به سی هزارتومان کاهش یابد این ابرقدرتی ایا باعث میشود که اختلاس وفساد وپارتی بازی ولابی مقامات را درایران کم کنداینکه ازگلوی ملت ایران پول ها را دربیاوردند وواسه منقعشان به بشاراسد وحزب اله لبنان وعراق وسوریه ویمن و... بدهند این هنرنیست این پایمال کردن حق کارتن خوابها و بیماران و... ملت ایران است
به سلامتی کم کم همه کشورهای اسلامی که ما بخاطرشان کلی پول بیت المال رو خرج کردیم و حق مردم خودمونو دو دستی تقدیمشون کردیم دارن میرن دست بوسی اسراییل،ترکیه و عراق و البته حماس و مقاومت و...
هرچیزی شنیدیم زود باور نکنیم تحقیق کنیم
شمال عراق میشه موصل اگر می خواهید درباره کردستان مطلبی قرار دهید بنویسید اقلیم کردستان.
باورش سخته
ولی همه اعراب حتی لبنان وفلسطین بااسراییل رابطه برقرارخواهند کرد ماخواهیم ماندوسربی کلاه
به ما چه اصلا؟ فكر مشكلات اقتصادي ملت خودتان باشيد نه سرك كشيدن در روابط دو كشور مستقل.
ایا باید ریاض لشکر مدافعین بادام زمینی را میفرستاد سودان تا بشیر مردمش را قتل و عام کند و با ویرانی کل سودان و همه زیربناها سر کار بماند ،؟ آیااینگونه درست بود ؟ا
هه هه بارزانی گفت هماهنگی میان نیروهای آمریکایی و پیشمرگه باعث شکست تروریسم شده است . !
شمال عراق؟ یا اقلیم کردستان
واقعا برای نهادهای سیاسی ایران بسیار متاسفم که اجازه میدهند فتنه ی بارزانی بغل گوششان به حیات متعفن خود ادامه دهد. اگر بعد از خیز بارزانی برای تجزیه ی عراق خودش و تمام خاندانش رو ریز ریز میکردین امروز با پامپئو دیدار نمیکرد به ریش ما نمیخندید و وعده ی ساخت یه اسراییل دیگر را به مردمان نمیداد.
پانکردهایی هم که عشق تجزیه طلبی برشون داشته و نمیدونن خر داغ میکنن به خالی شدن پشت کردهای تروریست در سوریه نگاه بیاندازند که توسط امریکا به چه روزی افتاده اند
وقتی امریکا در اقلیم کردستان عراق پتانسیلی برای ضربه زدن به ایران میبیند و به آنجا میرود ما نباید آرام بنشینیم باید خاک آن فتنه جویان ضد ایرانی و ضد بشری را به توبره بکشیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر