بازدید 2814

67 درصد مردم به نشانگرهای بسته های غذایی توجه ندارند

کد خبر: ۸۶۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 10 January 2019

عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ایران اعلام کرد که طبق بررسی های علمی 67.5 درصد مردم کشور به نشانگرهای رنگی بسته های غذایی توجهی ندارند.

«نشانگر های رنگی به میزان مواد قندی، چربی، نمک و اسید های چرب ترانس در مواد غذایی اطلاق می شود.»
به گزارش ایرنا، دکتر عزیزالله زرگران روز پنجشنبه در همایش «تغذیه سالم» کرج اظهار کرد: این موضوع علمی حاصل دو سال پژوهش و نظرسنجی از مردم تهران در مکان های مختلف این کلانشهر است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع از مصرف مواد غذایی مصرفی ضروری است، افزود: مردم می توانند با توجه به این نشانگرها مواد مصرفی قند، چربی، نمک و اسید های چرب ترانس را کنترل کنند تا دچار بیماری های قلبی و عروقی و سایر عوارض نشوند. 

زرگران تاکید کرد که هر قدر میزان تغذیه و اطلاع از مواد غذایی مصرفی در کتاب های درسی و آموزشی دانش آموزان قرار گیرد می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مواد غذایی آسیب رسان در رسانه ها ممنوع است، اظهارداشت: این مواد غذایی همواره در رسانه ها و صدا و سیما تبلیغ می شود.

زرگران بر اصلاح الگوی تغذیه ، کاهش مواد غذایی پرچرب، نوشابه و سایر مواد زیان آور تاکید کرد و گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند نوشابه ها باید به حداقل برسد و به جای آنها دوغ متداول شود.
همایش یک روزه سلامت با حضور بیش از یک هزار شهروند کرجی برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر