بازدید 2576

با لایت‌ کوین (LTC) آشنا شوید

کد خبر: ۸۶۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ 10 January 2019

بیت‌ کوین را فقط نمی‌توان یک ارز دوران‌ساز نامید که به ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده دامن زده است، بلکه آن را باید معیار استاندارد تمامی ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. ارزهایی را که از بیت‌ کوین الهام گرفته‌اند، آلت‌ کوین (ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین) نامیده‌اند. همه‌ی این ارزهای جایگزین، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ و بهبودیافته‌ای از بیت‌ کوین هستند.

گرچه استخراج برخی از این ارزها آسان‌تر از استخراج بیت‌ کوین است، اما معایبی هم دارند که از آن‌میان می‌توان به ریسک بالاتری که ناشی از کمتر بودن نقدینگی، حفظ ارزش و پذیرش آنها در بازار است، اشاره کرد. ازآنجاکه قیمت بیت‌ کوین‌ها به‌طور تصاعدی در حال‌ افزایش است، ما در اینجا  ارزهای دیجیتالی را معرفی می‌کنیم که از میان ۷۰۰ ارز رمزنگاری شده انتخاب شده‌اند.

لایت‌ کوین (LTC)

لایت‌ کوین در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. این ارز جزو اولین ارزهای دیجیتالی بود که پس از بیت‌ کوین معرفی شد. درواقع می‌توان گفت اگر بیت‌ کوین حکم طلا را داشته باشد، لایت‌کوین هم مانند نقره می‌ماند. چارلی لی، لایت‌ کوین را ساخت. او فارغ‌التحصیل MIT و یکی از مهندسان سابق گوگل است. لایت‌ کوین براساس یک شبکه‌ی پرداخت جهانی متن باز ایجاد شده است که هیچ نهادی بر آن نظارت نمی‌کند و از الگوریتم اسکریپت که بر اساس پروتکل اثبات کار است برای استخراج ارز استفاده می‌کند. به این صورت افراد عادی می‌توانند با استفاده از رایانه‌های معمولی برای استخراج این ارز اقدام کنند. گرچه لایت‌ کوین از بسیاری جهات شبیه بیت‌ کوین است، اما نرخ تولید بلوک آن بسیار سریع‌تر است و از این جهت تراکنش را سریع‌تر تأیید می‌کند. به‌غیر از سازنده‌ها، تعداد رو‌به‌رشدی از تجار هستند که لایت‌ کوین را به‌رسمیت می‌شناسند.

منبع: رسانهٔ آموزشی «چطور»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار