بازدید 11143

شریعتمداری:«ایران مال» متعلق به کشور است

کد خبر: ۸۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 09 January 2019
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق ایران مال در اشتغالزایی، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت کار به دنبال آن بودم که بخشی از بار حل مشکلات را بر دوش شرکای اجتماعی بگذارم و برای کمک به محرومان از مشارکت آنان بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از مجموعه بازار بزرگ ایران (ایران مال) در جمع مدیران این مجموعه ضمن گرامی داشت سالروز ۱۹ دی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز و در جمع شما در خدمت جناب آقای اعلاء میرمحمدصادقی هستم. ایشان از افراد ارزشمند کشور و انقلاب اسلامی هستند و حضور ایشان در هیئت امنای مجموعه عظیم ایران مال گویای آن است که این مجموعه قطعا در خدمت اهداف انقلاب و کشور خواهد بود. برادر گرامی،‌ جناب آقای انصاری هم از خانواده‌ای خوشنام و محترم هستند و از فعالان اقتصادی ارزشمند کشور به شمار می‌آیند.

شریعتمداری ادامه داد: بازدید امروز من از ایران بسیار مفید بود و با جزییات این پروژه ارزشمند آشنا شدم. مجموعه ایران مال قطعا با بلند نظری و همت بلند بانیان آن شکل گرفته است. ایده احداث ایران مال قطعا ایده ارزشمندی بوده و تبدیل این ایده به عمل و اجرای آن بر روی زمین نیز کار طاقت فرسا و ارزشمندی بوده است. هدف من از حضور در اینجا و بازدید از این مجموعه در درجه اول به قصد تقدیر و تشکر از عوامل ایران مال است.

وزیر کار اظهار داشت: ایران مال یک مجموعه چند منظوره است. بر خلاف تبلیغات برخی ایران مال، مجموعه صرفا برای فروش محصولات خارجی نیست بلکه مرکزی برای فروش کالاهای ایرانی و صنایع دستی ایرانی است. در ضمن مجموعه ایران مال را باید یکی از نقاط قوت گردشگری ایران دانست که پس از راه‌اندازی گردشگران داخلی و خارجی را جذب می کند. ایران مال در واقع یک ایران کوچک است و تمدن ایرانی و اسلامی و تمدن دوران کنونی در اینجا به خوبی دیده می‌شود.

وی افزود: ایران مال جایی برای آرامش پیدا کردن مردم است. جایی که می‌تواند موجب تفریح سالم و مشروع مردم باشد. از فیروزکوه تا دشت قزوین ۱۸ میلیون نفر ساکن هستند و می‌توانند از این مجموعه بهره‌مند شوند. همچنین به عنوان وزیر کار باید از اشتغال ایجاد شده در این مجموعه تشکر کنم.

شریعتمداری عنوان کرد: در شرایطی که برخی به دنبال خروج سرمایه‌ها از کشور ایجاد یا خرید ملک و ساختمان در کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی هستند، در مجموعه ایران مال در پایتخت کشور شاهد احداث چنین سازه عمرانی و تمدنی هستیم. ضروری است از این قبیل اقدامات درست و ارزشمند حمایت شود. باید از کارآفرینی پشتیبانی کرد. آن چیزی که نیاز به برخورد دارد، چپاول و خروج سرمایه‌ها از کشور است. ایران مال برای همه ملت ایران و سازه و سرمایه‌ای بر روی زمین است. چیزی نیست که کسی آن را در چمدان بگذارد و از کشور خارج کند. باید توسعه این قبیل فعالیت‌ها را تشویق کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق ایران مال در اشتغالزایی، افزود: از بدو آغاز وزارتم در وزارت کار به دنبال آن بودم که بخشی از بار حل مشکلات را بر دوش شرکای اجتماعی بگذارم و برای کمک به محرومان از مشارکت آنان بیشتر استفاده کنیم. اگر قرار است مشکلات زنان سرپرست خانوار و افراد کم درآمد حل شود و فقر و محرومیت کاهش یابد لازم است در کنار استفاده از منابع دولتی از کارآفرینان برتر حمایت کرد و آنان را به مشارکت بیشتر طلبید. باید ۵۰۰ کارآفرین برتر کشور را شناسایی و از آنان تقدیر کرد و از آنان خواست که در مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایران مال می‌تواند مرکزی برای فروش صنایع دستی ایران باشد. صنایع دستی عمدتا در نقاط محروم کشور تولید میشوند و ایران مال می‌تواند مرکز مهمی برای فروش این محصوات باشد و از این طریق به اشتغالزایی در مناطق محروم کمک کند. همچنین در سراسر ایران غذاهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود و ایران مال در کنار سایر ماموریت‌های تجاری، فرهنگی، گردشگری و تفریحی خود می‌تواند به محلی برای عرضه غذاهای تمام مناطق ایران به گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود و مردم احساس کنند با حضور در ایران مال به جای جای ایران سفر کرده‌اند. همچنین ایران مال می‌تواند یکی از کانون‌های صادراتی کشور باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار