بازدید 8388

دیدار ظریف با همتای هندی خود در دهلی‌نو

کد خبر: ۸۶۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 09 January 2019

وزرای امور خارجه ایران و هند در دهلی‌نو ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دوشنبه شب در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به منظور انجام سفری سه روزه وارد دهلی‌نو شد، صبح امروز (چهارشنبه) با «سوشما سواراج» همتای هندی خود دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی پس از خروج آمریکا از برجام را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

ظریف دیروز (سه‌شنبه) ضمن شرکت در همایش تجاری مشترک ایران و هند و ایراد سخنرانی در این همایش، در اندیشکده ICWA (شورای امور جهانی هند) در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی در خصوص آخرین تحولات جهانی و منطقه‌ای سخنرانی کرد و به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین صبح سه‌شنبه با «نیتین گادکاری» وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، راه‌های گسترش روابط اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های حمل و نقل، کشتیرانی و نیز همکاری‌ها در بندر چابهار گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه ایران همچنین عصر دیروز (سه‌شنبه) با «پائولو جنتلونی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا در دهلی‌نو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف 13 دی ماه 1397 از سفرش به هند خبر داد و گفته بود که به همراه هیأت بزرگ اقتصادی، سفری به هند خواهم داشت که نشانگر آن است که بخش خصوصی ما کماکان در حوزه روابط خارجی بسیار فعال است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مرداد 1394 بعد از حصول برجام، آذر 1395 برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا در «آمریتسار» هند و ششم خرداد ماه 1397 و بعد از خروج آمریکا از برجام به دهلی‌نو سفر کرده بود.

ظریف بهمن 1396 نیز روحانی را در سفرش به هند همراهی کرده بود.

سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند نیز آذر ماه 1396 و همچنین 29 فروردین 1395 به تهران سفر کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار