بازدید 2591

عبدالمهدی: اطلاعی از استقرار جدید نیروهای آمریکایی‌ در عراق ندارم

نخست‌وزیر عراق ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به استقرار دوباره نیروهای‌ آمریکایی در عراق، از افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی نیروهای عراقی در مورد مناطق حضور داعش خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 09 January 2019

نخست‌وزیر عراق ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به استقرار دوباره نیروهای‌ آمریکایی در عراق، از افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی نیروهای عراقی در مورد مناطق حضور داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، "عادل عبدالمهدی"، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: هیچگونه اطلاعاتی درباره استقرار جدید نیروهای آمریکایی دریافت نکرده‌ام، اما شاهد کاهش مستمر این نیروها و سایر نیروهای خارجی فعال در ائتلاف ضد داعش در عراق هستیم.

طبق گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، عبدالمهدی درباره انتقال پرونده امنیتی از وزارت دفاع به وزارت کشور گفت: امیدواریم که این امر در برخی استان‌ها انجام شود.

نخست‌وزیر عراق همچنین تاکید کرد: نیروهای عراقی فعالیت‌های اطلاعاتی خود را افزایش داده و منطقه واقع در مرزهای سوریه را که داعش در آنجا حضور دارد، تحت کنترل خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه بغداد بر مساله حفظ امنیت تاکید دارد، گفت: کنترل دقیقی بر منطقه‌ای که داعش در آنجا حضور دارد، انجام می‌شود؛ به ویژه که نیروهای عراقی موفق به اجرای حملات هوایی علیه تروریست‌های موجود در عراق شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای صحت اسناد منتشر شده درباره کاندیداهای وزارت‌خانه‌هایی که هنوز وزیری برای آنها تعیین نشده است، تکذیب کرد.

رسانه‌های عراقی روز سه‌شنبه سندی را منتشر کردند که گفته شد از سوی عبدالمهدی منتشر شده است. در این سند سه شخصیت برای وزارت‌خانه‌های دادگستری، کشور و دفاع پیشنهاد شدند.

در سند یاد شده سلین جبوری، چهره نزدیک به اخوان المسلمین برای وزارت دفاع، قاضی رزکار امین برای وزارت دادگستری پیشنهاد شده و عبد المهدی بر تعیین فالح الفیاض، کاندیدای پست وزارت کشور تاکید کرده است.

پارلمان عراق روز سه‌شنبه موفق نشد جلسه خود را برگزار کند و آن را به پنج‌شنبه موکول کرد.

برخی منابع در پارلمان عراق تاکید کردند که پارلمان تصمیم گرفت جلسه خود را به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به پنج‌شنبه موکول کند.

بحران سیاسی در مورد دو وزارت کشور و دفاع عراق همچنان ادامه دارد و گروه‌ها و احزاب عراقی به دلیل پافشاری هر کدام از طرف‌ها بر تعیین کاندیداهای خود برای هر یک از وزارت‌خانه‌ها، نتوانسته‌اند به توافقی درباره آن دست یابند.

کاندیداتوری الفیاض برای وزارت کشور به دلیل مخالفت ائتلاف اصلاح و بازسازی به رهبری مقتدی صدر و حیدر العبادی، رهبر ائتلاف نصر عراق در طول چند ماه گذشته مناقشاتی را به دنبال داشته است، در این میان ائتلاف مالکی و هادی العامری از او حمایت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل