بازدید 8922
یک تیر و دو نشان مدیران حاشیه ساز با «فراخوان طرح ققنوس»؛

مقدمه‌چینی هلال احمر برای شکستن کاسه ـ کوزه بر سر مردم؟!

فکر بکری که عملیاتی شدن آن منفعت‌های دیگری، غیر از صرفه جویی مالی برای هلال احمر دارد؛ فوایدی نظیر همراه کردن دوباره مردم با جمعیت هلال احمر، آن هم پس از انتشار سلسله اخباری که حکایت از وضعیت مالی مغشوش این نهاد دارد و همچنین، دلیل تراشی برای توقف احتمالی پروژه در ادامه راه!
کد خبر: ۸۶۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 08 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
مدیران جمعیت هلال احمر کشورمان که کوشیده بودند با یک وعده بزرگ، ققنوس وار از زیر بار انتقادات فراوان سر برآورده و وجهه خدشه‌دار شده خود را احیا کنند، با طراحی فراخوانی، دورخیزی بلند برای فرار از تبعات احتمالی وعده بزرگشان را کلید زدند.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز چند روز از حادثه مرگبار آتش سوزی مجتمع آموزشی دخترانه «اسوه حسنه» در زاهدان نگذشته بود که خبری روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که حکایت از آغاز طرحی بسیار بزرگ برای تجهیز کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی ایمن داشت.

طرحی که بانی آن، جمعیت هلال احمر کشورمان معرفی شده بود؛ همان جمعیتی که به تازگی یکی از مدیرانش پس از بروز اختلافات مالی در این مجموعه و اعتراض به آن‌ها طی نامه‌ای، بناگاه از کار برکنار شده بود و پیرو آن، جمعی دیگر از مدیران امضا کننده آن نامه هم دریافتند که دیگر جایی برای ماندنشان در جمعیت هلال احمر کشورمان نیست.

نتیجه گیری که موجب استعفا‌های پی در پی ایشان شد تا به زلزله در رأس هرم مدیریتی جمعیت هلال احمر کشورمان تعبیر شود و نگاه همگان را به سمت این نهاد برگرداند؛ نهادی که از دیرباز مورد اعتماد عموم مردم بوده و تکیه گاه همیشگی ایشان در مواقع بروز بحران‌هایی مانند زلزله به شمار می‌آمده است.

مقدمه‌چینی هلال احمر برای شکستن کاسه-کوزه بر سر مردم؟!

وضعیتی وخیم که نمی‌شد تأثیر آن را در نقش آفرینی این نهاد پس از حادثه مرگبار مدرسه دخترانه در زاهدان ندید. نقش آفرینی که با دادن وعده‌ای بزرگ در قالب تفاهم نامه‌ای ویژه با وزارت آموزش و پرورش، یعنی دیگر نهاد مورد اتهام در ماجرای قصور منجر به مرگ در دبستان زاهدان شد؛ تفاهم نامه‌ای که مقدمات آن به این صورت تدارک دیده شد که آموزش و پرورش فرصت تدریس ایمنی در مدارس برای هلال احمر در نظر بگیرد و هلال احمر هم عهده دار تجهیز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی‌های استان محروم سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی شود.

اما کدام مدارس؟ مدارسی که برخی‌شان کپری هستند؟ مدارسی که تخته سیاه یا نیمکت هم ندارند؟ مدارسی که گاه جز دیوار و گاه همان دیوار را هم ندارند؟ این شاید مهم‌ترین اشکالی بود که می‌شد به وعده مدیران هلال احمر گرفت. وعده‌ای که ظاهرا برای بیان آن محاسبات چندانی نشده بود که اگر این گونه بود، لزومی به ایده پردازی‌های بعدی و انتشار فراخوان نبود.

کدام فراخوان؟ فراخوان «طرح ققنوس» که ساعاتی پیش توسط جمعیت هلال احمر کشورمان منتشر شده و تأکید دارد از آنجایی که «پس از انتشار اخباری از ورود جمعیت هلال‌احمر به این موضوع [تجهیز پیش دبستانی‌ها و دبستان‌های سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایش ایمن]، تعداد زیادی از هموطنان، خیران و هنرمندان در تماس با جمعیت هلال‌احمر خواستار مشارکت در این زمینه شده‌اند» طرح ققنوس طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

طرحی برای جلب مشارکت‌های مردمی جهت هزینه شدن در مسیری که پیشتر وعده آن توسط مدیران هلال احمر داده شده و نشانه‌ای از کمبود مالی برای پیشبرد آن مخابره نشده است؛ طرحی که قرار است با آن، مردم هم در این پروژه که اعتبارسنجی شده بود، شریک شوند، بی آنکه توضیح داده شود مبالغ اضافه قرار است صرف چه شود؟

فکر بکری که عملیاتی شدن آن منفعت‌های دیگری، غیر از صرفه جویی مالی برای هلال احمر دارد؛ فوایدی نظیر همراه کردن دوباره مردم با جمعیت هلال احمر، آن هم پس از انتشار سلسله اخباری که حکایت از وضعیت مالی مغشوش این نهاد دارد و همچنین دلیل تراشی برای کندی پیشرفت تجهیز مدارس استان جنوب شرقی کشور و حتی توقف احتمالی پروژه در ادامه راه. احتمالی که چندان دور از ذهن نیست، مگر آنکه یا مدیران هلال از قول خود برای تجهیز «همه» مدارس عدول کنند یا به تجهیز کاریکاتور گونه مدارس کپری به سیستم گرمایشی ایمن تن در دهند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
نتیجه به کارگیری اقوام و آشنایان در مناصب مدیریتی و مهم همین میشه
پاسخ ها
مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بله جناب دکتر پیوندی از اقوام نزدیک رئیس جمهور پس از داغون کردن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سراغ هلال احمر رفت و رفیق شفیق خودش دکتر نصیری هم معاون خودش کرده.هیچ کدامشان هم تجربه این کار را ندارند و معلوم نیست این کارها برای چه هدفی است؟
مردم را اعدام کنید!
این موجود لاابالی را احتیاج نداریم.
همه بدنبال پول هستند.
خبریه !!؟؟؟؟؟
در یک کلام وقتی نماینده ... پشت تريبون علناً اعلام می‌کند یکی از نمایندها در راهرو مجلس به من پیشنهاد داده که بیا کمک کن فلانی را در مدیریت ... بگذاریم تا چیزی عایدمان شود دیگر چه حرفی برای گفتن می‌ماند
همین هلال احمره یه آمار بدن چند درصد بودجه خرج پرسنل میشه، چقدرش به مردم نیازمند!
۹۹ درصد مشکلات کشور تقصیر مردمه. من میتونم این موضوع رو اثبات کنم. سیاسیون هم میدونن اما چون دنبال رای هستن هیچ وقت مشکلات مردم رو نمیگن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
چرا پیغام من و نصف و نیمه گذاشتین. اینم نوع جدید سانسوره؟
شما فقط ببین هلال احمر هرساله چقدر بودجه داره
چقدر خرج میکنه
اگر چند تا از افراد مشهور، مثل بازیگران یا ورزشکاران شناخته شده پا جلو بزارن، من با کمال میل کمک میکنم. ولی راستش اعتمادی به این نهادها ندارم، امروز پول رو میدیم چند سال دیگه معلوم میشه اصلا پول جای دیگه خرج شده و حیف و میل شده و این داستان ها. اونها بخاری دار نمیشن، پول هم از جیب ما میره، یک عده میخورن و میرن کانادا.
مسوليت هلال احمر اول بيايند ابهامات مالي شفاف سازي كنند بعد فراخوان بدهند
ضمنا تكليف يك ميليون دلار كشوره به زلزله زدگان كرمانشاه هم معلوم نشد چه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
جاش مطمئن است ،نگران نباش!
بخارج انتقال یافته تا بعدا برای سرمایه گزاری وارد کشور شود!
چگونه ، ایثار مردم در دهه اول انقلاب ؟ به حرص ،و، ولع مال اندوزی مسولین وحتی مدیران میانی ،و پایین حکومت کشیده شد؟،، آنهمه ایثار ،و از خود گذشتی ،چگونه به ریکاری ،و تظاهر ،و نیرنگ که جز فساد و تباهی حاصلی ندارد ،و نداشته است ، تبدیل گردید ؟ یک واکاوی جامعه شناسی ،و روانشناسی باید انجام بگیرد تا سر آغاز این انگل مسیری پیدا گردد ،و آنگاه آنتی بادی آنرا تجویز کنند ،و با کوچکترین تخلفی با اشد مجازات برخورد شود ؟ که در ، درجهٔ اول نیاز به اصلاح مجریان قانون است ....
سلام
موضوع طرح شده در مورد كمك كشورهاي خا رجي به زلزله زدگان كرمانشاه بعد از گذشت يكسال رسانه اي شد
چرا انقدر دير
گزارش هزينه كرد ان را چرا اعلام نمي كنند


الان از طريق خبر تابناك مطلع شدم بيمارستان هلال در دبي تعطيل شده
قاطعانه اعلام ميكنم علت تعطيلي نه به تحريم ربط داره نه به عناد دولت مردان امارات بلكه علت اصلي موضوع بر ميگردد به مديريت عالي جمعيت هلا احمر كشور كه اين حرف من را اعضا كميسيون امنيت ملي مجلس قطعا تاييد ميكنند



براي اين نهاد مردمي كه اعتبارش رفته فكري كنيد
تابناک جون، چرا آیکون رای دهی روی نظرات رو برداشتی از سایتت؟
یعنی سانسور نظر و رای مردم به شما هم رسیده ؟
واقعا جای تاسف داره...
مردم بلوچستان باید قدردان باشند ما در این 40 سال بقدر 400 سال پیشرفت کردیم . قبلا در طویله بچه ها درس میخواندند بعد پیشرفت در کپر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار