بازدید 3391

تصمیمات وزارت‌ارتباطات برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی

کد خبر: ۸۶۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 08 January 2019

به گزارش «تابناک»، وزیر ارتباطات پیش‌تر با انجام یک نظرسنجی در توییتر از مردم خواسته بود در انتخاب شیوه مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی وزارت ارتباطات را یاری کنند. اکنون پس از انجام این نظرسنجی نتیجه آن را نیز از طریق توییتر به اطلاع مردم رسانده است.

نظرسنجی و توییت‌های آذری جهرمی را در باره نتیجه آن در زیر مشاهده می‌کنید.

مردم از پیامکهای تبلیغاتی مزاحم متنفرند. این یک واقعیت است. 70هزار سیم کارت متخلف هم مسدود کردیم ولی باز هم هستند. متاسفانه سر منشا ها هم زیادند و هزینه پیگیری قضایی زیاد. اما بالاخره باید به سرانجام برسد. شما با کدام اقدام موافق‌ترید؟ به زدی تصمیم نهایی را اخذ خواهیم کرد.

 

تصمیمات وزارت‌ارتباطات برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی

تصمیمات وزارت‌ارتباطات برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات پس از تشکر از مسارکت مردم تصمیم نهایی را اینگونه اعلام کرد:

  • کانال تبلیغ ارزان: علت رواج پیامک‌های مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت‌کننده دیده شده است. ‏این مصوبه بایستی توسط اپراتورها عملیاتی شود. همچنین در هفته آتی در جلسه‌ای با فعالین «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.
  • ‏تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.
  • ‏محدودیت در ارسال پیامک روزانه: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف، ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.
  • ‏گران‌کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم‌کارت: با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شد.

تلاش خواهیم کرد با اجرایی نمودن این تصمیم‌ها، بر معضل پیامک‌های مزاحم فائق آییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی