بازدید 29069
بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات - روز چهارم؛

در ملاقاتِ دوستانه دایی با سعودی‌ها در جایگاه ویژه چه گذشت؟ / عربستان، کره شمالی را گلباران کرد/ تصاویر تفریح تیم‌ملی کنار شیوخ ابوظبی!/ استخوان در گلوی کی‌روش به ‌زحمت از پسِ ویتنام برآمد/ نت‌برداری کی‌روش از دفاع ‌ِضعیف و خط حمله زهردار دو رقیب+عکس

کارلوس کی روش پس از شب توفانی شاگردانش، امروز هم عصر شلوغی داشت. او پس از تمرین سبک بچه هایش، آنها را به یک برنامه تفریحی در زمین گلف لاکچری ابوظبی برد تا ساعاتی بخندند و استراحت کنند. سپس همراه دو دستیارش راهی استادیوم زاید شد تا بازی مهم عراق و ویتنام را ببیند؛ دیداری که هر دو تیم تا حدود زیادی توان خود را رو کردند و در آخرین دقایق، نتیجه دلخواه ایران یعنی تساوی دو تیم خراب شد...
کد خبر: ۸۶۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 08 January 2019

در چهارمین روز جام هفدهم فوتبال ملت های آسیا؛ دو تیم هم‌گروه ایران یعنی ویتنام و عراق برابر هم به میدان رفتند که نتیجه این دیدار مهیج و پرگل برای کی روش و شاگردانش و هواداران تیم ملی ایران اهمیت زیادی داشت.

عربستان سعودی که جام جهانی روسیه را با عملکرد بسیار ضعیف پشت سر گذاشته است، با تجدید روحیه و نیرو، حالا با تمام قوا آمده تا در آسیا خودنمایی کند.

عربستان مقابل کره شمالی 10نفره، برای فتح جام اعلام آمادگی کرد

سعودی ها امشب کره شمالی را به توپ بستند و در حالی که این تیم تحریم شده، از ابتدای بازی به دفاع روی آورده بود و در نیمه دوم هم یک یار اخراجی داشت، چهار بار دروازه اش را باز شده دید. تماشاگران عربستان امشب در امارات نتوانستند ورزشگاه را پر کنند؛ اما تیم سفیدپوش سعودی نشان داد، آماده است و یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود.

دقیقه 28؛ هتان (عربستان 1-0 کره شمالی): حرکت انفرادی هتان با ضربه دقیق این بازیکن همراه شد که این ضربه به زیبایی درون دروازه کره شمالی قرار گرفت.

دقیقه 36؛ محمد فتیل (عربستان 2-0 کره شمالی): ارسال بازیکنان عربستان از سمت چپ را در بین راه محمد فتیل در بین راه قطع کرد تا این توپ به گل دوم تبدیل شود.

دقیقه 70؛ سالم الدوساری (عربستان 3-0 کره شمالی): حرکت انفرادی سالم الدوسری باعث شد تا این بازیکن با پای چپ دروازه را باز کند.

دقیقه 87؛ فهد المولد (عربستان 4-0 کره شمالی): پاس عمقی شهرانی به مولد رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک دروازه را باز کرد.

عراق از چنگال ویتنام جان به در برد

دیدار تیم مدعی عراق مقابل ویتنام در گروه چهارم جام ملت ها با برتری نزدیک و دشوار ۳ بر ۲ عراقی ها به پایان رسید. هر دو تیم فوتبال هجومی به نمایش گذاشتند؛ اما در نیم ساعت پایانی بازی، شاگردان کاتانچ موفق شدند نتیجه بازی را برگردانده و نخستین سه امتیاز را با حداقل تفاضل به دست بیاورند.

در دقیقه ۲۴ مسابقه در شلوغی دروازه، علی فائز به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا ویتنام با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. با این حال عراقی‌ها جلو کشیدند و در دقیقه ۳۵ مسابقه مهند علی توانست به زیبایی با عبور از دو بازیکن، دروازه ویتنام را باز کند. پس از این گل، بازیکنان ویتنام صاحب یکی دو موقعیت نصفه و نیمه شدند، ولی نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند. در نهایت نگوین کونگ در دقیقه ۴۲ موفق شد، روی ریباند، دروازه عراق را برای بار دوم باز کند تا نیمه نخست با برتری دو بر یک ویتنامی‌ها به پایان برسد.

عراق - ویتنام

در نیمه دوم، عراقی ها که بشار رسن و طارق همام را به عنوان بازیکن تعویضی در زمین بازی داشتند، توانستند گل تساوی بخش را در دقیقه ۶۰ به ثمر برساند. طارق همام بازیکن استقلال توانست در این صحنه با هشیاری گلزنی کند. در دقیقه ۷۲ جلال دروازه‌بان عراق درخشید و مانع باز شدن دروازه تیمش از روی شوت مهاجم ویتنامی شد. عراق در دقیقه ۸۷ صاحب یک ضربه ایستگاهی شد تا علی عدنان به زیبایی دروازه ویتنام را باز کند و از تساوی نجات یابد.

کی روش تیم ملی را به زمین لاکچری شیوخ امارات برد

بازیکنان تیم ملی پس از انجام تمرین هوازی در هوای بهاری امارات، صرف ناهار و استراحتی کوتاه، عصر امروز با حضور در مجموعه گلف ابوظبی بعدازظهر خود را با یک برنامه تفریحی گذراندند. در این برنامه سبک، بازیکنان با آموزش دو مربی انگلیسی و استرالیایی، در زدن ضربه به توپ‌های گلف تمرین کرده و مسابقه گذاشتند که وحید امیری به عنوان بهترین بازیکن در این رشته میان همبازیانش انتخاب و جایزه خود را دریافت کرد.

در بخش دیگری از این زمین بزرگ گلف که محل تفریح شیوخ متمول عربی است، بزرگترین تاجران اماراتی و دیگر کشورها و همچنین برخی سفرای کشورهای غربی، مشغول بازی گلف بودند که باعث شد بازیکنان در این زمینه طنزپردازی کنند.

عراق و ویتنام زیر عینک ذره بینی کی روش و دستیاران

با توجه به اینکه تیم ملی ایران روز شنبه آینده مقابل ویتنام و روز چهارشنبه هفته آینده مقابل عراق قرار می‌گیرد، کارلوس کی‌روش به همراه اوسیانو کروز و مارکار آقاجانیان در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی ابوظبی حاضر و از نزدیک نظاره‌گر دیدار این دو تیم همگروه شدند تا آنها را به دقت زیر نظر گرفته و نکات مهم بازی آنها را یادداشت و بموقع به بازیکنان تیم منتقل کنند. سرمربی تیم ملی ایران دفترچه‌ای در دست داشت و نکات لازم را در کنار کروز نت برداری می کرد. کمتر دیده شده که کی روش شخصا تا این حد روی بازی حریفان آینده‌اش حساس باشد و معمولا دستیاران این اطلاعات مهم را جمع آوری می‌کردند.

ملاقات دوستانه دایی با سعودی ها در جایگاه ویژه

در افتتاحیه جام ملت‌ها، حضور علی دایی و چند چهره سرشناس فوتبال آسیا در وی آی پی، جالب توجه و خاطره انگیز بود و در این میان خبر چت کردن کاپیتان سابق کویت با علی دایی هم سوژه رسانه ها شد. علی دایی در این باره گفت: «ایشان از دوستان قدیمی من است (حسین الخضری) و الان در فدراسیون فوتبال کویت فعالیت می‌کند. ما کاری به مسائل سیاسی و این چیزها ندارم. رئیس فدراسیون عربستان هم بود و ارتباط خوبی برقرار کرد و سامی الجابر هم بود. ما ورزش دوست هستیم و کاری به مسائل سیاسی نداریم و حرف‌های ما فوتبالی است.»

دایی حتی با رئیس فدراسیون عربستان و سامی جابر ستاره هم دوره خودش در تیم ملی عربستان هم برخورد کوتاهی داشت و این ملاقات های سرپایی، دوستانه بود. خیلی انتظار داشتند دایی درباره تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی با رئیس سعودی ها مذاکره کند اما خود او اصلا چنین ضرورتی ندیده و اصلا خودش را در این زمینه مسئول نمی داند. دایی در این باره گفت: «بحث تقابل در زمین ثالث و پایان این ماجرا به رؤسای فدراسیون ربط دارد و برای چه باید من صحبت می‌کردم؟ در این مسائل باید رؤسای فدراسیون صحبت کنند و همان طور که گفتم، ما بحث سیاسی نمی‌کنیم و هیچ علاقه‌ای به آن ندارم و فقط فوتبال.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
واقعا بودن امثال علی دایی برای یک قاره هم افتخار داره چه برسد به یک کشور ولی متاسفانه طبق معمول در حق او کم لطفی کردند .
الان همه باید حامی تیم ملی باشند و از حاشیه ها دوری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
+
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
+
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
یکی دو فصل در بایرن ذخیره بودن و گلهای زیادی به تیم هایی مثل مالدیو زدن چه افتخاری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
چه ابتکار جالبی +++++++++
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
+
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
فرق علی دایی با مارادونا این که مارادونا کشورش براش مهم است ولی علی خودش مهم است و به قول خودش فوتبال مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
انجور كه شما فكر ميكني دايي به مالديو گل نزده بيشتر به كره جنوبى و امثالهم زده
در ضمت هيچ وقت ارزش كار يه آدم رو كم جلوه نده
نشونه اخلاق و منش خودته
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
دوستی که میگی چه افتخاری دارد
مربی عراق که برانکو از او تعریف کرده نزدیک بود یک ابروریزی بزرگ برای تیم ملی عراق که یک دوره هم قهرمان جام ملت ها شده ببار بیاورد ۲بازیکن لیگ ایران تیم ملی عراق را از شکست نجات دادند.عربستان واقعا امسال بکی از مدعیان اصلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بس کنید این حرف های صد من یه غاز رو
سال هشتاد به خانه خدامشرف شدم هرکجا جوانهای عربستانی میدیدن ما ایرانی هستیم فقط از علی دایی صحبت میکردن و این افتخار بزرگی برا مردم ماهست
با احترام کامل به شخصیت فوتبالی اقای ابراهیم شکوری
به چه دلیلی ایشان هم در جایگاه مهمانان ویژه در کنار اسطوره هایی مثل دایی و مهدوی کیا و سامی الجابر و ... بودند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
شایسته سالاری از مسیر میان بر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
ایشون به عنوان رییس سازمان لیگ ایران اونجا رفتن. نگران نباش اماراتیا از شما نگرانیشون بیشتره
دایی اسطوره فوتبال ما بود ولی یادم نمیره اون روزهای آخر فوتبالش تو زمین روی اعصاب بود وبرای سرمربی وتعویضها تعیین تکلیف میکرد .یاد سبیلش بخیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
آره دو بار اسطوره تو بوده. تو که راست می گی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
+++++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دایی فقط در زمین اسطوره نیست عملکرد این مرد درمناطق زلزله زده کشورمان نشان دادکه علاوه براسطوره بودن در زمین قلب بزرگی هم دارد
وهمانند علی کریمی ومهدوی کیا وخیلی های دیگر همواره دغدغه زندگی مردم کشورشان را دارند
این خط این نشون.عربستان باید قهرمان اعلام بشه.ژاپن نایب قهرمان.کره جنوبی سوم .به هیچ وجه تاکید می کنم به هیچ وجه داوران به ایران رحم نخواهند کرد ونه تنها داوران که بازی کنان تیم های مقابل ایران هم به بازیکن های ایران رحم نمی کنند.این دوره تیم ایران با کلی مصدوم و دست وپا شکسته بر خواهد گشت.از قدیم گفتن نون بده(دلار خرج کن)فرمان بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
_
تاج و كفاشيان سالهاست فوتبال رو قبضه كردنه، بيكفايتي اين دو باعث شده، بازي با سعودي در زمين كشور ثالث باشد، دوره هاي قبلي جام ملتها هميشه از ناداوري ضربه خورديم و اينهم بدليل بي كفايتي فدراسيون ماست. با كيفيت بالايي ك تيم ملي داره قهرماني حق ماست، اما من مطمئن هستم ناداوري مارو زمين ميزنه. چرا امثال دايي نبايد رئيس فدراسيون باشن
کی روش با تمام هزینه مالی سنگینش، بزرگترین موفقیتش حذف پدرخوانده های تیم بود. قبلا هر کدام از این آقایان نه تنها در چینش (ارنج) که حتی در پاس دادن داخل بازی هم دخالت داشتند ولی حالا همه گوش به فرمان سرمربی فقط هستند. کاری که فقط از تا حدی از دست مرحوم دهداری در تیم ملی به دست آمد و لاغیر!
عربستان خوب بازی کرد و گلهای خوبی هم زد مخصوصا گل دوم عربستان با حرکت زلاتانی خیلی جالب بود
واقعاً سامی الجابر عالی بود ، یادش بخیر بازیهای ایران و عربستان ؛ چه استرسی داشتیم .
واقعا دمشون گرم با این محلهایی که درست کردن هی برعلیه مدیران این کشور بدگویی کنید ولی ملت ایران از تمام این گونه تفریهات بی بهره هستند
زنده باد علی دائی
ز مادر دیگر نزاید به مانند علی دائی
بزرگ مرد ایران اسطوره مردمی تحصیلکرده و در یک کلام یگانه مرد ایران ستار خان باقر خان رییس علی و هم ردیف صاحب نامان ایران مصدق زمان درود بر او
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها