بازدید 8021
۲
بازار ارز و سکه؛

دلار در بازار امروز به ۱۰۹۰۰ تومان رسید/ بازار سکه تحت تاثیر کاهش نرخ جهانی طلا/ ۸ ارز جدید به لیست بانک مرکزی اضافه شد

امروز بازار سکه و ارز شرایط متفاوتی را تجربه کردند. به گونه‌ای که نرخ ارز در بازار آزاد با افزایش نسبی مواجه شد و انتظار می‌رفت تا شاهد افزایش قابل توجه در بازار سکه باشیم، ولی کاهش نرخ جهانی هر اونس طلا، باعث روندی متفاوت برای بهای انواعه سکه در بازار امروز شد.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 08 January 2019
دلار در بازار امروز به 10900 تومان رسید/ بازار سکه تحت تاثیر کاهش نرخ جهانی طلا/ 8 ارز جدید به لیست بانک مرکزی اضافه شدامروز بازار سکه و ارز شرایط متفاوتی را تجربه کردند. به گونه‌ای که نرخ ارز در بازار آزاد با افزایش نسبی مواجه شد و انتظار می‌رفت تا شاهد افزایش قابل توجه در بازار سکه باشیم، ولی کاهش نرخ جهانی هر اونس طلا، باعث روندی متفاوت برای بهای انواعه سکه در بازار امروز شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مشاهدات خبرنگار ما از بازار امروز سه شنبه هجدهم دی ماه ۹۷، روند افزایشی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو را نشان می‌داد. بر این اساس، امروز تابولی صرافی‌های مجاز بانکی به عنوان اهرم‌های اثرگذار بانک مرکزی در جهت مدیریت بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا را در لحظه تنظیم این خبر، با نرخ ۱۰۸۰۰ تومان خریداری کردند و با قیمت ۱۰۹۰۰ تومان به متقاضی ارز فروختند؛ که این رقم نسبت به روز قبل، افزایش ۲۰۰ تومانی برای نرخ فروش دلار به متقاضی را نشان می‌داد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی، با نرخ ۱۰۶۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۲۷۵۰ تومان به متقاضی ارز فروخته شده است که این رقم نیز نسبت به روز قبل، ۱۵۰ افزایش را نشان می‌دهد.  

این در حالی است که امروز بانک مرکزی علاوه بر نرخ ۳۹ ارزی که همیشه اعلام می‌کرد، ۸ ارز جدید را به لیست خود اضافه کرده است؛ که عبارتند از: دلار نیوزلند، تاکای بنگلادش، کیات میانمار، دینار اردن، لاری گرجستان، روپیه اندونزی، پزوی فیلیپین و منات ترکمنستان.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۴۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۵۹۴ ریال و هر یورو نیز با ۴۳ ریال رشد در مدت مشابه ۴۸ هزار و ۴۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۷۷۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۰۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۰۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۳۴ ریال، روپیه هند ۶۰۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۲۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۴۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۵۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۶۲۱ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۳۱۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۳ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۷۸۲ ریال، روبل روسیه ۶۲۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۴۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۲۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۱۷۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۰۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۳۲۷ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۹۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۲۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۹۶۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۳۶۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۲۰۹ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۷۰۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۳۲۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.
 
دلار در بازار امروز به 10900 تومان رسید/ بازار سکه تحت تاثیر کاهش نرخ جهانی طلا/ 8 ارز جدید به لیست بانک مرکزی اضافه شد


بازار سکه تحت تاثیر کاهش نرخ جهانی طلا

معاملات امروز بازار سکه، بر خلاف روند افزایشی نرخ ارز، در لحظه تنظیم این گزارش با روند کاهشی همراه بوده است. بر این اساس، قیمت هر سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۳,۶۲۸,۰۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افت نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، در حال حاضر به رقم ۳,۷۳۸,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب به نرخ‌های ۱,۹۲۸,۰۰۰ و ۱,۱۹۲,۰۰۰ تومان معامله شده است.

اما بازار جهانی نیز امروز با کاهش قیمت طلا همراه بوده است. بر این اساس،  قیمت جهانی طلا در بازار امروز با امیدواری فزاینده بازار‌ها نسبت به توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و توافق تجاری واشنگتن و پکن که ریسک پذیری را بهبود بخشید و ارزش دلار را بالا برد، کاهش پیدا کرد.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۲.۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۹۸.۴۲ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از شش ماهه گذشته بود.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و  به ۱۲۸۳.۵۰ دلار رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آقایان دلار ارزان به ضرر کشور است مصرف مردم بالاست دلار باید بالای 12500 باشد اقتصاد دان از انگلیس
مسلما برای سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کشور اول باید علتها و ریشه ها و موانع سرراه ان را پیدا کرد و سپس راهکارهای صحیح و منطقی را بکار بست تا معضلات و مشکلات برطرف شوند و در نتیجه رشد و توسعه ی کشور سرعت و شتاب لازم را پیدا کند . خوشبختانه مسئولان اقتصادی کشور یکی از ریشه های اصلی یا "علت العلل" را سالهای سال است که پیدا و مهار نموده و جلوی ان را مثل سدی اهنین گرفته اند و ان عبارت است "قدرت خرید بالای" حقوق یگیران و بازنشسه ها و مستمری بگیران ! قطعا دلائل دیگری هم دخیل بوده اند . دلیل بعدی که با تلاش خستگی ناپذیر ان عزیزان اخیرا کشف گردیده این "صفرهای موذی و خرابکار" هستند که با بی انصافی روی اسکناسها خیمه زده و جا خوش کرده اند . اولا باید خداوند را شکر بگوییم که به مدد همه امد و نقش صفرها را برملا فرمود . ثانیا به تمامی مسئولانی که این "دومین ریشه" را کشف نمودند خسته نباشید و دست مریزاد میگوییم و براساس وظیفه از انها نیز تقدیر و تشکر میکنیم . چون حالا دیگر مطمئنیم که نهایتا تا دوسال اینده تمام اقتصادمان سروسامان پیدا میکند و مشکلات به پایان میرسد . موید و منصور باشید انشاالله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر